بهترین روش دریافت ” وام مسکن اولی‌ها ” +شرایط و مدارک مورد نیاز

اگر می‌خواهید به عنوان خانه‌اولی اقدام به دریافت وام مسکن کنید در این خبر از شرایط و مدارک مورد نیاز مطلع شوید.

بهترین روش دریافت افزایش سرسام آور قیمت ها این روزها قدرت خرید مردم را به شدت کاهش داده و مسائلی هم چونخرید خانه نیز بسیار سخت تر از پیش شده است. اما از طرفی هم نرخ اجاره ها و رهن ها بسیار بالا رفته است. به همین دلیل مسئله ای مانند وام مسکن اولی ها شاید راهکار مفیدی برای کاهش بخشی از فشارهای مالی جوانان باشد. ما در این گزارش سعی کرده ایم اشاره بیش تری به مدارک لازم و شرایط دریافت “وام مسکن اولی ها” کنیم، در ادامه همراه ما باشید.

زمان آغاز به کار کردن وام مسکن اولی ها

اولین بار در خرداد ماه 1394 طرح صندوق پس انداز یکم راه اندازی و به اجرا درآمد و از همان موقع تا به الان در سرتاسر ایران اجرا می شود. تمامی بانک های دولتی نیز می توانند اقدام به پرداخت وام کنند ولی به دلیل عدم تامین اعتبارات در حال حاضر بانک مسکن کلیه پرداخت ها را انجام می دهد.

اما لازم به ذکر است که این طرح چندان استقبالی نداشته و بسیاری از واحدهای مسکونی در سطح کشور خالی از سکنه و خانواده های زیادی بدون خانه هستند.

شما خانه اولی هستید یا نه؟!

بهتر است پیش از این که بخواهیم از شرایط و مدارک لازم دریافت وام مسکن اولی ها بگوییم در ابتدا با مفهوم این کلمه و چرایی آن آشنا شویم.  به هنگام شروع طرح وام مسکن یکم اصطلاح خانه اولی نیز مطرح گردید. ولی سوالی که مطرح می شود این است که چه کسانی مسکن اولی هستند؟ در این رابطه باید بگوییم که افراد زیر خانه اولی نامیده می شوند که عبارت اند از؛

  1. اشخاص بالای 18 سال با درآمد مستقل
  2. زوجینی که تا به الان هیچ خانه ای نخریده باشند.

نکته!

اگر صاحب خانه ای هستید ولی برای خرید و بازسازی آن از وام و تسهیلات دولتی استفاده نکرده باشید، باز هم می توانید برای دریافت وام مسکن اولی ها درخواست بدهید.


حتما بخوانید: مسکن اولی ها از وام 80 میلیونی استقبال نکردند!


بهترین روش دریافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *