‘محمود احمدی نژاد’ شامگاه شنبه در دیدار مدیران صنعت بیمه، خیرین و ستاد دیه كشور در سالن شهید بهشتی ریاست جمهوری افزود: شركت های بیمه ای در دنیا فعالیت خود را بتدریج از داخل كشور به عرصه های بین المللی توسعه داده اند، از این رو صنعت بیمه ایران نیز می تواند عرصه های جدیدی را برای خود تعریف كرده و در حوزه بین الملل هم وارد عمل شود.

وی با تاكید بر رقابت در كنار دستور كار قرار دادن كمیت و كیفیت بالا در خدمات دهی، اظهار داشت: شركت های بیمه كشور باید به سمتی حركت كنندكه هزینه های خود را در كنار افزایش سرعت خدمات دهی كاهش دهند.

احمدی نژاد از صنعت بیمه به عنوان یك تعاون اجتماعی یاد و خاطر نشان كرد با هزینه اندك و مشاركت جمع زیادی از افراد، آحاد جامعه در برابر حوادث و رخدادهای غیر قابل پیش بینی بیمه می شوند تا كسی دچار شكست و تخریب كرامت و عزت نشده و از زندگی ساقط نشود.

رییس جمهوری در ادامه ، ارزش فعالیت های اقتصادی در كشور را 950 هزار میلیارد تومان بیان كرد و گفت: اگر سه درصد این مبلغ در صندوقی ذخیره شود،می توان درصورت بروز هر حادثه‌ آتش سوزی و رخداد غیرمترقبه در كشور، مشكل همه افراد را برطرف كرد.

وی با اشاره به رقم شش هزار میلیارد تومان، مجموع حق بیمه ای كه در كشور پرداخت می شود،گفت: این میزان تنها 62 صدم درصد میزان حجم فعالیت های اقتصادی در كشور است.

احمدی نژاد در عین حال خاطرنشان كرد هر نوع فعالیت اجتماعی و اقتصادی در كشور را می توان تحت پوشش بیمه قرار داد.

رییس جمهوری با بیان اینكه ابتكارات بسیار خوبی در صنعت بیمه كشور صورت گرفته است، افزود: با برنامه ریزی در این بخش باید به سمتی حركت كنیم كه از همه ظرفیتهای موجود در آن استفاده و عرصه های جدیدی را در این بخش ایجاد كنیم.

وی ادامه داد : برای دربرگیری صنعت بیمه در كشور باید همه افراد از دورترین روستاها گرفته تا تاجران بزرگ را آموزش داد تا با نتایج آن آشنا شده و در این بخش مشاركت كنند.

احمدی نژاد با اشاره به فعالیت 25 شركت بیمه ای در كشور ،‌ از فعالان صنعت بیمه خواست فعالیت های خود را گسترش دهند.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود هدف اصلی از خلق انسان را دستیابی به زندگی سعادتمند دانست و گفت : هدف از خلقت انسان آن است كه بشر به كمال انسانی برسد.

وی یكی از لوازم رسیدن به این هدف را حفظ حرمت و كرامت آحاد انسانها دانست و گفت: اگر جامعه ای از نظر اقتصادی پیشرفته و كسی مشكل اقتصادی نداشته باشد اما كرامت انسانها حفظ نشود ، آن جامعه، سازنده و رو به كمال نبوده و منحط است.

احمدی نژاد بر ضرورت حفظ آبرو و شخصیت انسانها تاكید كرد و گفت : اگر همه دست به دست هم دهیم و كرامت انسانی و اجتماعی انسانها را احیاء كنیم، در آن صورت در مسیر قله های كمال و سعادت خواهیم بود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی ستاد دیه كشور، خاطر نشان كرد ، كار خیر برای آزادی زندانیان دیه در كشور با هیچ عمل خیر دیگری قابل سنجش و یا رقابت نیست.

وی افزود : در واقع شاد كردن دل یك انسان و خانواده ، خشنود كردن خداوند است.

منبع: ایرنا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *