سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری مازندران گفت : دولت تدبیر و امید برای خروج واحدهای تولیدی استان از رکود 4هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است .

مهدی رازجویان روز پنجشنبه در تنکابن به ایرنا گفت : این مبلغ پیش بینی شده سه درصد از کل اعتبار 160 هزار میلیارد ریالی دولت برای خروج واحدهای تولیدی کشور از رکود، است.
وی افزود: تاکنون 115 کارخانه یا واحد تولیدی نیمه تعطیل و یا تعطیل شده نیازمند این تسهیلات جهت خروج از رکود و رونق بخشی به فعالیت های اقتصادی خود نام نویسی کرده اند .
سرپرست معاون هماهنگ امور اقتصادی و توسعه منطقه استانداری مازندران گفت: واحد های تولیدی که چک های برگشتی و یا اقساط معوق دارند نیز می توانند از این تسهیلات تا سقف 30 میلیارد ریال بهره مند شوند.
رازجویان با بیان اینکه باید نگاه بانک ها به سرمایه گذاری اصلاح شود ، خاطر نشان کرد : متاسفانه اقتصاد کشور بانک محور است و 80 درصد واحد های صنعتی با سرمایه بانک ها مدیریت می شود و تا زمانی که این رویه ادامه داشته باشد مشکلات در زمینه تامین منابع مالی واحدهای تولیدی به قوت خود باقی خواهد ماند.
وی ادامه داد : هم اکنون پول های سرگردان مردم در بانک ها بلوکه شده است و اگر این سرمایه ها وارد عرصه تولید شود می تواند جهش بزرگی در اقتصاد کشور ایجاد نماید.
سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران ، تصریح کرد : کاهش هزینه تولید ، افزایش کیفیت تولیدات ، بسته بندی مناسب و ایجاد مشوق های صادراتی می تواند واحد های تولیدی را در عرضه محصولات خود در بازار های داخلی و خارجی کمک نماید.
وی یادآور شد : اگر اقتصاد دولتی کشور به سمت اقتصاد مردمی سوق داده شود و مردم احساس مسئولیت بیشتری در این زمینه داشته باشند می توانیم بر بسیاری از مشکلات فائق آییم.
فرماندار ویژه شهرستان تنکابن نیز با اشاره به مشکلاتی که بسیاری از واحد های تولیدی با آن مواجه هستند ، اظهار داشت : این شهرستان در تولید مرکبات و کیوی صاحب برند ملی است و می تواند در توسعه اقتصادی کشور نقش آفرین باشد اما برخی مشکلات موجود سبب شده تا بسیاری از این تولید کنندگان و صنایع تبدیلی وابسته به آن در آستانه تعطیلی قرار گیرند.
سید امیر حسینی جو افزود : اگر مشکلات در تولید است باید استاندارد سازی صورت گیرد و اگر در نحوه عرضه و صادرات است باید با برنامه ریزی دقیق و کارآمد بر آنها غلبه کنیم .
وی به قابلیت های این شهرستان در حوزه های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت : علاوه بر محصولات کشاورزی در زمینه پرورش ماهیان سردآبی ، گرم آبی و پرورش ماهی در قفس و همچنین حوزه های گردشگری از قابلیت های خوبی برخوردار هستیم که با جذب و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی می توانیم عقب ماندگی این منطقه را جبران نماییم.
حسینی جو تصریح کرد : در این زمینه نیاز به حمایت استان داریم و تلاش خواهیم کرد تا این شرایط را از وضع موجود به مطلوب برسانیم.
شهرستان 162 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است .

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *