رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آمل گفت: اجرای طرح‌ هادی در روستاهای آمل تا پایان سال به 253 روستا می‌رسد.
خبرگزاری فارس: اجرایی شدن طرح هادی در 253 روستای آمل

 

سید اسماعیل علوی شامگاه دوشنبه در جمع مدیران آمل اظهار داشت: اجرای طرح‌ هادی در روستاهای آمل تا پایان سال به 253 روستا می‌رسد.

وی افزود: در مجموع اعتبارات استانی این شهرستان در سال‌جاری یک میلیارد و 483 میلیون تومان بوده که بیشتر به پروژه‌هایی اختصاص یافت که در آن دیون داشتیم.

علوی با اعلام اینکه 17 پروژه طرح هادی و 83 تهیه طرح و بازنگری اجرای طرح هادی را هم‌اکنون در دست اجرا داریم، عنوان کرد: در این باره از محل اعتبارات استانی شاهد اختصاص حدود 66 درصد اعتبارات در آن هستیم.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آمل تصریح کرد: اجرای طرح هادی اکثرا با دیون همراه است و برای تهیه طرح نیز در 34 روستا پیمانکاران مشغول به کار بوده و بیش از 60 درصد اختصاص را در آنها شاهد هستیم.

وی یادآور شد: در این بین طرح هادی بیش از 250 روستا در حال انجام است و برای تمام روستاهای بالای 20 خانوار طرح هادی اجرایی می‌شود.

این مسئول با اعلام اینکه اجرای طرح هادی حدود 40 روستای آمل به سال آینده موکول می‌شود، بیان داشت: از محل اعتبارات منابع ملی 130 میلیون تومان اعتبار برای روستاهای معلم‌کلا، مریج‌محله، مرانده و دیورز در نظر گرفته شد.

علوی با قدردانی از تلاش نماینده مردم آمل در مجلس برای جذب اعتبارات لازم برای تکمیل و اجرای طرح هادی در روستاها گفت: در مجموع اعتبارات لازم از محل منابع استانی ماده 180، ماده 12 و اعتبارات ملی بیش از دو میلیارد تومان در قالب 30 پروژه در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آمل خاطرنشان کرد: طرح‌های تکمیلی روستایی برای افتتاح در دهه فجر امسال داریم که به فرمانداری ویژه آمل اعلام می‌شود.

وی گفت: در مجموع بیش از 300 روستا در آمل وجود دارد که طرح هادی 40 روستا در سال آینده اجرا می‌شود هرچند تا پایان سال جاری تهیه طرح هادی در 83 روستا عملیاتی شده و اجرای طرح هادی در 253 روستا اجرا می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی آمل نیز در این نشست اضافه کرد: از محل تبصره 22 اعتبارات مربوط به نماینده مجلس شورای اسلامی 44 پروژه شهرستانی در حوزه راه و شهرسازی تعریف شده است.

علیرضا یوسفی افزود: این پروژه‌ها با اعتبار 40 میلیارد ریال با تلاش‌های نماینده مردم آمل در مجلس اختصاص یافته و با رایزنی‌های انجام شده با مسئولان وزارت راه و شهرسازی قرار شد تا میزان این مبلغ به 6 میلیارد تومان برسد.

این مسئول گفت: در این بین چهار پیمانکار در حال فعالیت بوده و امیدواریم در بخشی از آن راه 53 روستا در مناطق کوهستانی و شهری آسفالت و بهسازی شود.

یوسفی ادامه داد: در مجموع اعتبارات راه و شهرسازی این شهرستان با سپری شدن 9 ماه از سال‌جاری به میزان نزدیک به 65 درصد اختصاص یافته و پروژه‌ها در حال انجام هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان مازندران نیز در جمع مسئولان عنوان کرد: محور مواصلاتی هراز یکی از محورهای ارزشمند، حیاتی و استراتژیکی کشور بوده که سالانه میلیون‌ها تردد در آن انجام می‌شود.

کریم لطفی یادآور شد: در کنار محور مواصلاتی هراز، مسیرهای بی‌شمار روستایی و ییلاقی در بخش لاریجان واقع شده که تردد در آن بالا است.

وی با اعلام اینکه حدود 100 میلیون تومان اعتبار برای اجرای عملیات آسفالت و بهسازی راه روستای نوا در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: در این بین 80 میلیون تومان از اعتبارات مورد نظر تخصیص یافت.

لطفی اذعان داشت: برای عملیات بهسازی راه ‌روستایی ناندل هم 50 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد که عملیات اجرایی آن هم در حال پیشرفت و اجرا است.

این مسئول در پایان متذکر شد: پروژه راه روستایی ملار هم سال گذشته کامل شده که امسال پرداخت دیون آن هم انجام شد.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *