همزمان با نشست مجلس نمایندگان ایتالیا برای بررسی نهایی و تصویب احتمالی برنامه ریاضت اقتصادی مورد نظر اتحادیه اروپا، ‘ماریو مونتی’، نخست وزیر این كشور تهدید به مرگ شد. 

به گزارش ایرنا از منابع خبری، جمعه و در آستانه رای گیری برای تصویب احتمالی تدابیر ریاضت اقتصادی دولت فنی ایتالیا، پلیس این كشور 10 بسته حاوی گلوله و اعلامیه تهدید آمیز با امضای ‘جنبش مسلحانه پرولترها’ را كشف كرد كه به آدرس های ‘ماریو مونتی’ نخست وزیر جدید ، ‘سیلویو برلوسكونی’ نخست وزیر سابق و برخی دیگر از سیاسیون و مدیران روزنامه های ایتالیایی حامی برنامه ریاضت اقتصادی، تحویل پست شده بود.

پلیس ایتالیا این بسته های تهدید آمیز را در اداره پست شهر ‘لامتزیا ترمه’ در جنوب ایتالیا كشف كرده است.

در این اعلامیه های تهدید آمیز به دولت فنی ایتالیا و دیگر سیاسیون دست اندركار برنامه ریاضت اقتصادی هشدار داده شده است:’در برنامه ریاضت اقتصادی كشور بازنگری كنید و گرنه متحمل هزینه سنگین آن خواهید شد’.

در بسته های پستی، گلوله های مختلف با كالیبرهای متفاوت كشف شده است.

در بسته پستی كه به آدرس نخست وزیر ارسال شده، گلوله ای با كالیبر 9 كشف شد و برای ‘پیئر لوئیجی برسانی’ رهبر حزب دمكرات ها، گلوله با كالیبر 7.65 ، برای ‘السا فورنرو’ وزیر كار گلوله كالیبر 9.21 و برای ‘پیئر فردینانودو كازینی’ رهبر حزب اتحاد میانه روها و ‘فروچو دبرتولی’ مدیر روزنامه ‘كوریره دلاسرا’، ‘اتزیو مائورو’ مدیر روزنامه ‘لارپوبلیكا’ و ‘لامبرتو سكی’ مدیر روزنامه ‘ ایل تمپو’ نیز گلوله با كالیبر 12 ارسال شده است.

دولت فنی ایتالیا هفته گذشته برنامه ریاضت اقتصادی مورد نظر اتحادیه اروپا را برای تصویب به پارلمان ایتالیا ارائه كرد.

همزمان با تلاش دولت برای تصویب تدابیر ریاضت اقتصادی، ایتالیا هفته ای سراسر اعتصاب و تظاهرات را پیش رو داشت و در برخی موارد این اعتراض ها از سوی برخی گروه ها با تهدید به مرگ همراه بود.

در همین حال ‘ماركو كوكانیا ‘ مدیركل شركت دولتی اخذ مالیات ‘اكوئیتالیا’ هفته گذشته بر اثر انفجار یك بسته پستی كه به آدرس وی ارسال شده بود از ناحیه دست و صورت مجروح شد و پس از عمل جراحی انگشت دست او قطع گردید.

دادستانی رم پس از انفجار این بمب در پایتخت ایتالیا، پرونده ای مبنی بر اهداف تروریستی علیه افراد ناشناس گشود و دستور پیگیری صادر كرد.

پلیس ایتالیا، آنارشیست های ایتالیایی را متهم به دست داشتن در انفجار رم كرد و وقوع آن را در ارتباط با انفجار در بانك آلمانی ‘Deutsche Bank’ ذكر كرد كه فدراسیون آنارشیست های غیر رسمی مسوولیت آن را برعهده گرفته بود.

منابع خبری ایتالیایی از سویی این انفجار را همانند انفجارهای سال گذشته در آستانه جشن های كریسمس سال گذشته در سفارتخانه دانستند كه از سوی آنارشیست های ایتالیا برنامه ریزی شده بود و از طرفی اشاره كرده اند كه شركت ایتالیایی اخذ مالیات ‘اكوئیتالیا ‘، نهادی اساسی برای عملكرد دولت در برنامه ریاضت اقتصادی محسوب می شود.

‘ماریو مونتی’ نخست وزیر ایتالیا كه برنامه ریاضت اقتصادی مورد نظر اتحادیه اروپا را هفته گذشته به پارلمان ارائه كرد، روز گذشته از مجلس نمایندگان خواست با رای خود آن را تصویب كنند، اما نمایندگان مخالف با الفاظ ركیك به دولت حمله كردند.

بر اساس مقررات، مجلس نمایندگان ایتالیا درخواست رییس دولت برای تصویب این برنامه ریاضتی را امروز در دستور كار قرار داده و قرار است تا ساعاتی دیگر رای گیری برای تصویب و یا رد آن انجام شود.

نمایندگان حزب پیوند شمال پس از اعتراض اخیر به برنامه ریاضتی دولت مونتی در مجلس سنا، روز گذشته بار دیگر به اعتراض های خود ادامه دادند و در مجلس با نوشتن شعار هایی به برنامه ریاضت اقتصادی دولت اعتراض كردند.

مشاجرات روز گذشته در مجلس نمایندگان علیه برنامه ریاضت اقتصادی دولت به اندازه ای پیش رفت كه ‘جانفرانكو فینی’ رییس مجلس دستور اخراج دو تن از نمایندگان این حزب را از جلسه صادر كرد.

دولت جدید ایتالیا برنامه ریاضت اقتصادی 30 میلیارد یورویی را برای كاهش بدهیها به پارلمان جهت تصویب ارائه كرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *