اهميت هواپيماي به غنيمت گرفته شده كه جز تجهيزات سري ارتش آمريكا بشمار مي رود به حدي است كه روزنامه وال استريت ژورنال پيش از اين از سه سناريوي مقامات آمريكايي براي اعزام كماندو به داخل خاك ايران براي خارج كردن يا انهدام اين هواپيما خبر داده بود.

“صراط”-موفقيت نيروهاي نظامي كشور در مراقبت كامل از آسمان ايران و شكار يك فروند هواپيماي جاسوسي فوق مدرن آمريكا بازتابهاي گسترده اي در رسانه هاي بيگانه داشته است.

‌بنابراين گزارش، شبکه خبری CBS آمریکا طی خبری ضمن نمايش تصاویر منتشر شده از تلویزیون ایران درباره هواپیمای پیشرفته جاسوسی به غنیمت گرفته شده گفت:اگر هواپیمای به نمايش در آمده در تلویزیون ایران همان هواپیمای “جانور قندهار” باشد،بدترین کابوس‌های های تحلیلگران اطلاعاتی به حقیقت خواهد پیوست.

این شبکه آمریکایی در ادامه با تاكيد بر سالم بودن اين هواپيما افزود: سالم بودن هواپيما این فرصت بزرگ را به ایران داده است تا فناوری های جمع آوری اطلاعات حساس را در اختیار بگیرد.

CBS در ادامه با اشاره به برخي اظهار نظرها درباره عدم توانايي ایران براي بازیابی اطلاعات جاسوسی از این RQ170 خاطر نشان كرد:این گمانه زنی ها به قبل از انتشار تصاویر اين هواپيما مربوط است در حاليكه اين تصاویر نشان می دهد هواپیما به طور گسترده ای سالم است.

از سوي ديگر “جو سیرینسیونه” عضو شورای روابط خارجی آمریکا در گفت و گو با اين شبکه خبری با تاكيد بر پيشرفته بودن هواپیماهای به غنيمت گرفته شده تصريح كرد: دستیابی به فناوری این هواپیما، به اضافه دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده از سامانه های آن يك شکست جدی برای  امنیت ملی آمریکا به شمار مي رود.

بر اساس اين گزارش موفقيت نيروهاي نظامي كشورمان در شكار RQ170 به غنيمت گرفته شده در رسانه هاي صهيونيستي نيز بازتاب گشترده ايي داشته است.
در همين زمينه روزنامه صهیونیستی “ها آرتص” ‌نوشت:یک روز پس از ابراز نگراني مقامات آمریکایی پيرامون امكان دستیابی ایران به اطلاعات طبقه بندی شده هواپيماي به غنيمت گرفته شده، ایران روز پنجشنبه تصاویر هواپیمای جاسوسی سرنگون شده آمریکایی  را منتشر کرد.
هاآرتص افزود:پیش از اين برخی کارشناسان آمریکایی اعلام کرده بودند که حتی اگر ایران به این هواپیمای سرنگون شده دست یابد، بهره کمی از آن خواهد برد زيرا احتمالا این هواپیما از ارتفاع بالایی سرنگون شده است و لاشه آن قطعه قطعه شده است.
BBC تلويزيون دولتي انگلستان نيز در خبري پيرامون انتشار تصاویر هواپیمای جاسوسی به غنیمت گرفته شده گفت:تصاویر تلويزيون ايران نشان می دهد که هواپیمای جاسوسی پیشرفته RQ170 آمریکا آسیبی ندیده است.

گفتني است اهميت هواپيماي به غنيمت گرفته شده كه جز تجهيزات سري ارتش آمريكا بشمار مي رود به حدي است كه روزنامه وال استريت ژورنال در خبري از سه سناريوي مقامات آمريكايي براي اعزام كماندو به داخل خاك ايران براي خارج كردن يا انهدام اين هواپيما خبر داده بود كه البته به نوشته اين روزنامه ترس آمريكايي ها از درگيري احتمالي با نيروهاي نظامي ايران اجراي هر سه سناريو را منتفي كرد.

 

2 thoughts on “واكنش رسانه هاي بيگانه به نمايش RQ170 غنيمت گرفته شده+تصاوير”
  1. مواظب باشيد اين هواپيما حامل اطلاعات نادرست و گمراه كننده ازسوي امريكا نباشد اطلاعات ان را همه جانبه بررسي كنيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *