لقب سریعترین SUV برای این خودرو که قویترین خودروی تاریخ لندروور نیز محسوب میشود، با بدست آوردن رکورد ۸ دقیقه و ۱۴ ثانیه در پیست نوربرگ رینگ حاصل گردیده است.
نیروی تولیدی از طریق جعبهدندهٔ ۸ سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میگردد و تعویض دندهها به کمک شیفترها و یا بهصورت اتوماتیک صورت میگیرد. مبدل گشتاور خودرو ۵۰ درصد سریع تر از گذشته عمل خواهد کرد و تعویض دنده سرعت بیشتری خواهد یافت که این ویژگیها لذت رانندگی با این خودرو را در سرعتهای بالا دو چندان خواهد کرد.
از لحاظ ظاهری، طراحی SVR نسبت به مدل اسپرت از ویژگیهایی چند برخوردار است. ازجمله سقف و ستونهای سیاه رنگ، سپرهای تهاجمی با هواکشهای بزرگتر، سپر عقب با دو لوله اگزوز در هر طرف، کاسه چراغهای عقب دودی، دیفیوزر عقب، اسپویلر عقب، روکش آینههای جانبی و هواکشهای پهلوهای خودرو به رنگ تیره و نشان SVR
در داخل کابین نیز صندلیهای منحصربهفرد اسپرت با روکش چرمی دو رنگ، جلبتوجه میکنند. اتاق خودرو لوکستر از گذشته است و در کل چهار رنگ سفارشی برای کابین خودرو موجود است. ظاهر اسپرت صندلیها و ترکیب فیبر کربن مجلل داشبورد و درها تضادی دلپذیر به جود آوردهاند.