امام جمعه موقت تهران  صدور قطعنامه های پی در پی را مبین سردرگمی امریکا و همپیمانانش دانست و گفت: دشمنان باید بدانند لحظه ای از مواضع اصولی خود در استفاده صلح آمیز انرژی هسته ای کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش واحد مرکزی خبر آیت الله جنتی در خطبه دوم نمازجمعه ، آمریکا را نخستین مجرم استفاده از سلاح هسته ای دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه عظیم مردمی، نیازی به سلاح هسته ای ندارد.
امام جمعه موقت تهران، بی تفاوتی غرب در تحقق خواسته های 99 درصدی مردم آمریکا را گویای ظلم آشکار آنان به مردم و شکستن طلسم رویایی ملت با حکومت جبار آنان ارزیابی کرد.
آیت الله جنتی ضرب و شتم و قتل معترضان در آمریکا و دیگر کشورها را گویای عمق دروغگویی و ریاکاری آنان دانست و افزود: امروز چهره واقعی آمریکا و ایادی اش بیش از پیش آشکار شده است.

وی خطاب به آل سعود گفت: بهتر است شما هم به هوش بیائید، به نظر مردم احترام بگذارید تا به سرنوشت فرعون های منطقه دچار نشوید.
خطیب جمعه تهران حوادث اخیر بحرین را بسیار دلخراش دانست و اظهار داشت: آل خلیفه با همکاری آل سعود دست به اقداماتی می زنند که به زیان آنان خواهد شد.
وی با اشاره به صدور حکم اعدام 2 جوان انقلابی بحرین گفت: اگر به زندگی خود علاقه دارید از اینگونه اقدامات دست بردارید و به آرا و خواسته های مردم احترام بگذارید.
آیت الله جنتی با اشاره به در پیش بودن ایام محرم الحرام توصیه کرد: مراسم عزاداری امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با شکوه هرچه تمامتر برگزار شود.
آیت الله جنتی با تسلیت شهادت شماری از فرماندهان سپاه به ویژه سردار حسن تهرانی مقدم و تبریک هفته بسیج گفت: بسیج یعنی حضور با بصیرت در همه عرصه ها.
وی بسیج را یادگار امام راحل دانست و گفت: شجره طیبه بسیج، همواره و در همه عرصه ها، کام ملت ایران را شیرین کرد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به نقش برجسته بسیج در عرصه دفاع مقدس افزود: بسیج با اخلاص خود کاری کرد که جهان مبهوت ماند و اسلام زنده شد.
آیت الله جنتی گفت: امام (ره) خود را بسیجی می دانست و به آن افتخار می کرد و همه انسانهای مخلص در جمهوری اسلامی ایران بسیجی هستند.
وی با اشاره به نقش و حضور بسیج در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی و اجتماعی آنان را آماده ترین و مخلص ترین افراد در کشور دانست.
خطیب جمعه این هفته تهران توطئه ترور فرماندهان سپاه را اوج ذلت امریکا و همپیمانانش دانست و گفت: این نشان از وحشت آنان از سپاه و بسیج دارد، اما نمی دانند که عزیزان سپاه و بسیج عاشق شهادت هستند.
وی افزود: نه ما از شهادت می ترسیم و نه آنان با شهادت عزیزان ما می توانند به اهداف شوم خود برسند.

امام جمعه موقت تهران، در خطبه نخست نمازجمعه این هفته تهران هم با اشاره به جایگاه جهاد در اسلام و قرآن، جهاد با زبان ، قلم ، دست ، سلاح و جهاد با نفس را از انواع جهاد یاد کرد.
آیت الله جنتی جایگاه انسان را برتر از سایر مخلوقات دانست و گفت: خداوند همه نعمات را برای انسان آفرید و انتظار دارد انسان در مقابل فرمان خدا در هر زمینه اطاعت پذیر باشد.
وی شهوات ، دنیاپرستی و جاه پرستی را از عوامل سد راه انسان در مسیر خداپرستی برشمرد و افزود: افرادی که شیطان بر آنها غلبه ندارد، در مسیر درست حرکت می کنند، اما عده ای گام در راه باطل گذاشتند و می گذارند.
خطیب نمازجمعه این هفته تهران، جهاد مسلحانه را تکلیف الهی برای جلوگیری از فساد دانست و گفت: اگر انسان توان مهار نداشته باشد، تکلیفی بر او نیست، اما به محض کسب توان دفاع، مبارزه نیز واجب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *