نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بابک زنجانی 2 میلیارد و 500 میلیون یورو از بانک مرکزی به صورت نقدی دریافت کرده است، گفت: مصوبه پرداخت این پول توسط هشت مدیر دولتی امضا شده است.
خبرگزاری فارس: پرداخت 2.5 میلیارد یورو از بانک مرکزی به بابک زنجانی با امضای 8 مدیر دولتی

، عزت‌الله یوسفیان صبح امروز در مراسم تجلیل از کارگران نمونه این شهرستان که در دانشگاه شمال برگزار شد با بیان اینکه در کشور ما در زمینه کارگر و کارفرما مشکلاتی وجود دارد، اظهار داشت: در تمامی دنیا مبنایی برای افزایش دستمزدها وجود دارد اما این امر در کشور رخ نمی‌دهد در حالی که باید افزایش دستمزدها بر اساس نرخ تورم باشد.

دولت حلقه مفقوده روابط کار

یوسفیان با اشاره به اینکه در زمینه روابط کار در ایران زمانی که بخواهیم به کارگر امتیاز دهیم از حقوق کارفرما می‌زنیم و زمانی که بخواهیم به کارفرما امتیاز دهیم از حقوق کارگر می‌زنیم، تصریح کرد: در این زمینه نقطه مفقوده، وظایف دولت است.

حقوق بیکاری باید پرداخت شود

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید به گونه‌ای کار کند که زمانی که کارفرما به یک کارگر گفت دیگر نیازی به او ندارد دنیا بر سرش آوار نشود، بیان داشت: اگر حقوق بیکاری بر اساس آنچه در دنیا پرداخت می‌شود در ایران نیز اجرایی شود این روابط بهتر خواهد شد.

وی افزود: در هیچ کجای دنیا این گونه نیست که دستمزدها را افزایش نمی‌دهیم چون می‌ترسیم که نرخ کالاها گران شود در حالی که می‌توانیم به کارفرما امتیاز دهیم تا قیمت‌ها گران نشود.

اقتصاد مقاومتی یعنی اگر کالایی را ندادند خودمان تولید کنیم

یوسفیان با اشاره به اینکه ضلع سوم در روابط کارگر و کارفرما دولت است که می‌تواند با عرضه وظایف خود در این زمینه موفقیت‌هایی کسب کند، یادآور شد: در سال اقتصاد مقاومتی بسیاری تصور می‌کنند که این امر به معنای نخوردن و نپوشیدن است در حالی که اقتصاد مقاومتی به معنای این است که به نقطه‌ای برسیم که اگر روزی نخواستند کالایی را به ما بدهند بتوانیم به توان داخلی اتکا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید صنعت و تولید را در کشور قدرت دهیم و معنای اقتصاد مقاومتی این است که هر چه ندادند بتوانیم تولید کنیم، گفت: اگر امروز بتوانیم به اصل اقتصاد مقاومتی بر اساس آنچه مقام معظم رهبری فرمودند عمل کنیم باید بر اصول پایبند باشیم.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به اینکه در کنار توجه به تولید باید زمینه مبارزه با فساد نیز میسر شود، اظهار داشت: در بستر یک اقتصاد ناسالم تولید میسر نمی‌شود.

خروج بی‌حساب پول از بانک‌ها باعث شد برای دلار مذاکره کنیم

یوسفیان‌ملا تاکید کرد: مسائل فساد اقتصادی در کشور به جایی رسیده است که دولت در مذاکرات ژنو برای 550 میلیون دلار تلاش می‌کند اما تنها یک فرد به نام بابک زنجانی 2 میلیارد و 500 میلیون یورو از بانک مرکزی به صورت نقدی دریافت کرده است.

امضای خروج پول از بانک مرکزی توسط 8 مدیر دولتی

وی افزود: این مصوبه توسط هشت مدیر دولتی امضا شده است که در یک مرحله یک میلیارد یورو به حساب فردی واریز شده و حال اگر این رقم‌ها جابه‌جا نمی‌شد دیگر برای 550 دلار نباید چانه می‌زدیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه این فرد به تنهایی این میزان پول را از کشور خارج می‌کند آن وقت برای مذاکرات ژنو ایراد می‌گیرند که چرا باید برای چند دلار تلاش کنیم، ادامه داد: نکته جالب این است که این رقم به حساب فرد دیگری به عنوان رابط بابک زنجانی واریز شده و خود نیز مدعی است پول را نگرفته است.

یوسفیان‌ملا با بیان اینکه با این شرایط اقتصاد مقاومتی در کشور شکل نمی‌گیرد، افزود: بانک‌ها خود زمینه این پرداخت‌ها را فراهم کرده‌اند آن وقت در برابر جامعه از معوقات خود سخن می‌گویند.

میلیاردها دلار از بانک‌ها خارج می‌شود ولی برای افزایش دستمزد درجه‌سنج می‌گذاریم

وی با تاکید بر اینکه این گونه خارج شدن پول از کشور باید ریشه‌کن شود نه اینکه برای دستمزدهای کارگران درجه‌سنج بگذاریم، افزود: روزی که فاضل خداداد و شهرام جزایری ‌به جرم فساد اقتصادی دستگیر شدند باید دروازه‌های فساد بسته می‌شد.

هزینه جابه‌جایی هزاران میلیارد تومان در شرکت خودروسازی را خریدار پراید می‌دهد

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اعلام اینکه یک شرکت خودروسازی 9 هزار میلیارد تومان بابت تغییر خط تولید خود وام گرفته است، تصریح کرد: این شرکت تسهیلات را در بانک دیگر گذاشته سود می‌گیرد و اقساط و معوقات دارد و بعدها مشخص شد که این شرکت خودرو سازی در آن بانک سهام دارد.

وی ادامه داد: حالا هزینه این جابه‌جایی را خریدار پژو و پراید باید پرداخت کند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر پول بانک زنجانی‌ها و افرادی از این دست به کشور باز می‌گشت وضعیت کشور به گونه‌ای دیگر بود.

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930213000156#sthash.NRzaozqM.dpuf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *