مسئولان دولتی تأکید دارند ضیافت همسر رئیس‌جمهور در کاخ سعدآباد مجلسی در امتداد سنت هر ساله برای برپایی جشن ویژه ولادت حضرت زهرا(س) بوده است و رسانه‌ها به دنبال انتشار مطالب کذب هستند، اما بهتر نیست «دولت راستگویان» برای اینکه شبهه‌ای باقی نگذارد، فیلم این مجلس رسمی را مثل هزاران فیلمی که از تجمع‌ها و مجالس زنانه در رسانه‌ها منتشر می‌شود، منتشر کند.
31 فروردین ماه گزارش اختصاصی از مراسم ضیافت همسر رئیس جمهور برای همسران دولتی‌ها و سفرا منتشر کرد که پس از آن سایر رسانه‌ها نیز در گزارش‌هایی اطلاعاتی را اعلام کردند که هیچ کدام در گزارش فارس وجود نداشت از جمله اعطای 5 سکه به میهمانان این ضیافت یا شوی زنده لباس و …

نهاد ریاست جمهوری اگر چه به ظاهر در اطلاعیه‌ای مطالب منتشر شده درباره ضیافت همسر رئیس جمهور در برخی رسانه‌ها را تکذیب کرد اما محتوای خبر خبرگزاری فارس کاملاً  با اطلاعات اعلام شده از سوی نهاد ریاست جمهوری همسو بوده و مطابقت دارد.

نکاتی که در گزارش فارس به آنها تأکید شد به این ترتیب است:

– مراسم توسط همسر رئیس جمهور و با حضور همسران وزرا، سفرا و زنان دولت برگزار شده است.

– محل برپایی این مراسم «کاخ سعدآباد» بوده است.

– اجرای رقص لزگی (ترکی) توسط 6 دختر یکی از برنامه‌های مراسم بزرگداشت مقام زن و جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) بوده است.

– شوی لباس توسط یک طراح لباس برپا شده است.

– مراسم بزرگداشت مقام زن توسط همسر رئیس دولت باید برای عموم زنان کشور برگزار شود نه عده‌ای خاص.

پس از انتشار گزارش‌های مختلف از این مراسم زنانه به بهانه ولادت حضرت زهرا (س) و واکنش‌های مختلفی که از سوی سیاسیون از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام شد، روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری اطلاعیه ای را صادر کرد و اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور هم در صفحه فیس بوک خود یادداشتی از این جشن خصوصی قرار داد.

نکاتی که در این پاسخ‌ها تأکید شده از این قرار است:

– مراسم به میزبانی همسر رئیس جمهور و با حضور همسران سفرا و مسئولان برگزار شد. 

–  این جلسه زنانه در حافظیه کاخ سعدآباد بوده است.

–  چناچه ویژگی مجالس مولودی مختص بانوان است تعدادی از دختران خردسال به شادمانی پرداختند.

– نمونه‌هایی از پوشش و حجاب زنان اقوام مختلف ایرانی در ادوار و مناطق مختلف به نمایش درآمد.

–  جشن حضرت زهرا (س) از نگاه ‌های سیاسی در امان نماند.

و اما یادآوری چند نکته برای دولتمردان ضروری است:

– هر فردی می‌تواند مراسمی برای حضرت زهرا (س) برگزار کند اما این گونه مراسم، شئونانی دارد که قطعاً رقص در آن جایگاهی ندارد.

– همسر رئیس جمهور می‌تواند جشنی خصوصی در منزل شخصی به هر نحوی برگزار کند اما وقتی همسران وزرا و سفرا به مجلسی در کاخ دعوت می‌شوند محل برپایی مراسم از بیت‌المال است و جنبه شخصی پیدا نمی‌کند.

– آیا شأن برپایی مراسم حضرت زهرا (س) کاخ است و این نگاهی اشرافی‌گری نیست؟

– برپایی این مراسم جزء برنامه‌های رسمی هفته زن توسط مولاوردی معاون امور زنان رئیس جمهور اعلام شده بود. اگر این مجلس رسمی بوده است چرا مانند بسیاری از ویژه برنامه‌های زنان در کشور در طی سال‌های متمادی، هیچ عکاس و خبرنگاری در آن حضور نداشته است؟

– اگر محتوای برپایی این ضیافت زنانه، بدون اشکال بوده چرا مسئولان دولتی فیلمی از این مراسم رسمی مثل هزاران برنامه رسمی زنانه دیگری که حتی از رسانه ملی هم پخش می‌شود را منتشر نمی‌کنند؟ این در حالی است که نوبخت، سخنگوی دولت هم اعلام کرده فیلم مراسم موجود است.

– مجلس رسمی، مجلسی است که بتوان فیلم و عکس آن را در اختیار افکار عمومی قرار داد و آن را به قضاوت گذاشت.

– از چه زمانی «رقص» واژه‌ای مترادف با «شادمانی» شده است که در اطلاعیه نهاد ریاست جمهوری آن را ویژگی مجالس مولودی مختص بانوان یاد کرده‌اند. آیا در تمام مجالس مولودی خوانی زنان، رقص، پای ثابت است؟

– همسر رئیس جمهوری اسلامی ایران، همسر رئیس یک دولت اسلامی است، دولتی که متعلق به همه مردم است و اگر برنامه رسمی برای بزرگداشت مقام زن برگزار می‌کند شادمانی آن نباید در انحصار عده‌ای از زنان خاص باشد.

– آیا بهتر نبود دولت به جای فرافکنی و اشاره رفتن انگشت اتهام به سوی رسانه‌ها تنها یک عذرخواهی از مردم و افکار عمومی برای برپایی جشنی که در شأن رئیس جمهور کشور اسلامی نبود، می‌کرد؟

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930203000850#sthash.1suptblV.dpuf

2 thoughts on “ماجرای ضیافت همسر رییس جمهور چه بود ؟”
  1. عجب صبری خدا دارد. سرور محترم اینهمه بیت المال از دوره آقای احمدی نژاد زندگی مردم را به تباهی کشاند حساب و کتابی نبود .داستان آقای سعید مرتصوی میرود که فراموش شود و …….. عجبا؟

  2. هان اي دل عبرت بين از ديده عبر كن+ايوان مدائن را آيينه عبرت دان
    ديروزسعدآبادجولانگاه هزار فاميل شاه بود و امروز محل حضور با طمطراق شما و فر دانيز ….
    زمان به سر عت مي گذرد و جز نيك و بد روز گارباقي نمي ماند آنگاه جشن و پايكوبي خوب است كه آلام مر دم را تسكين دهد ودردي از چهرهاي بزدايد و ايده آلهاي مردم رامحقق سازد .
    حكومت ها مي تواند منشائ اخلاقيات و خدمات براي انسانها و يا محل استبدادو ايجاد قدرت و ثر وت براي گروهي شوند و موجدغرور و فساد گر دند آنگاه كه زندانها گسترش مي يابدحكومت مشرو عيت اش كاهش مي يابد وآنگاه كه دانشگاهها توسعه مي يابند در زندانها بسته مي شود رفاه عمومي گسترش مي يابد و امنيت و آرامش ار مغان بشريت مي شود .
    مباد دچار غرور شويم كه دنيا دارالغرور است كه حضرت امام دائما”مردم را به پر هيز از غرور تحريض مي فر مودند و جهاد با نفس را جهاد اكبر مي ناميدند .
    مباد آرمانهايي كه به خاطر آن انقلاب به راه انداخته ايم و هزاران شهيد و جانباز و آزاده تقديم ملت ومر دم نموده ايم را از خاطر ببريم .
    مباد كه دين ابزار اشخاص شود و آنراوسيلتي براي تو جيه اشتباهات مان قرا دهيم وآنرا خرج اهوائ و احساسات خود نمائئم .
    مباد كه حر ف و عمل ما باهم منافات داشته باشد وبگوييم آنچه بدان اعتقاد نداريم و عمل بكنيم آنچه كه نبايدعمل شود
    عالم عامل باشيم كه دو صد گفته را نيم كر دار نيست .
    جوهره انقلاب اعتلاي فر هنگ بوده وتحصيل استقلال اقتصادي و… امروز متاسفانه بعضا”فر هنگ ما وارون ارزشهاست و اقتصاد ما خود شكننده ترين اقتصاد جهان كه اگر نفت نفروشيم براي تامين نان ما دچار عسرت خواهيم شد وچه زننده تفاوت آشكار حرف و عمل وچه نا زيباست كه آنچه كه گاشته ايم معكوس آنرا درو كنيم واين بدترين نوع وابستگيهاست كه نان ما بايد توسط بيگانگان تامين شود واين تنوري همان اقتصادان امريكايي است كه مي گويد اگر مي خواهيد ملتي را به خود وابسته كنيد به لحاظ تامين غذا وابسته به خود كنيد كه در همه احوال وابسته به شما باقي بمانند !!!؟؟؟؟
    آيابهترنيست در روز ميلاد حضرت زهزا سلام الله عليهاو روز زن به زندگاني و سخنان و خطبه هايش تو جه كنيم كه فر مو ده است خداوند بر حاكمان و رهبران عدل گستر واجب گر دانيده است كه سطوح زندگي خويش را به اندازه ضعيف ترين افراد جامعه قرار دهيم وبطوريكه حضرت امام خميني رحمتالله عليه خو د رو حانيون را به زندگي ذي طلبگي تشويق مي فر مو دند وخود نيز چنين بودند به طوريكه خانه اش مسجد جماران بود و اموالي براي فر دايش نياندوختند ومنقول است كه امين حضرت امام (سيد احمد خميني )براي تداوم زندگي مادي اش به خانواده اش نصيحت كر ده بودند كه بعد از مر گش كتابخانه اش را بفر وشند تااز محل عوايدش خانواده اش ار تزاق كنند و زندگاني بگذرانند و فرزند امام اجازه نداشته اند از بودجه ملي كشور چيزي بگيرند همچنان كه حضرت علي عليه اسلام به برادرش عقيل اجازه دست درازي به بيت المال را نمي داد آن زندگي امام و اين زندگي فرزندش آنگاه مابه راحتي به بيت المال دست بريم و اهل حساب و كتاب نباشيم احساسات و تمايلات و “طلا” را جانشين محبت و عقل و ايمان سازيم و مر دم و نظارت ملي را از خاطر ببريم .
    چه شده است مر دمي كه براي تحقق واعتلاي انقلاب جان خويش را تقديم دين و ايمان و انقلاب و امام خويش نمو ده اند امروز براي حذف 45هزار تومان يارانه مقاومت نشان مي دهند اين مويد نيازمندي شان است و يا اعتراض به تطاول و چپاول بيت المال و بي توجهي به حقوق مر دم است كاهش اعتمادملي است به طوريكه ياران نزديك به اصلاحات هم به جناب رو حاني جواب مثبت نداده اند و طر ح او را نپذيرفتند آيا زمان باز نگري برانديشه هاي شما نرسيده است بطوريكه ياران سينه چاك ديروز شما هم به شما جواب منفي داده اند آيا زمان طراحي اصلاحات جديد نيست !؟
    گويند وصي پيامبر امير مو منين و مو منات حضرت علي عليه السلام لباس كوتاه تر از پاهايش مي پوشيد تا در تهيه لباس اسزاف نشود و ودو پيراهن بيشتر نداشت تا امانت دار خوب مر دم باشد چه خوب مي دانست هر كه بامر دم نباشد نابود مي شود چه آنان كه در سخن تزوير مي كنند و جه آنان كه حرف و عمل يكسان ندارند چه خوب داندمي داند خداوند حاكمان را براي گسترش عدل و قسط و لبعثت المكارم اخلاق فرستاده است آنگاه كه با رفتار اشتباه حاكمان يا خوي استكباريشان بين مردم و حكمرانان شكاف ايجاد مي شود شايد بشود چند روزي را با قوه قهريه شكاف را پو شاند و لي اين ادامه دار نخواهد ماند!؟پس مباد شيوه اي بگزينيم كه باايده هاو آرمانهاي ديني مان در تضاد باشد باشد آنگاهست كه آلام مرد م التيام نخواهد يافت كه به زبان سعدي كه اين روز ها در بزرگ داشتش قرار داريم آمده است :عزيز من عشق دنيا داميست استوار و نعمت دنيا جيفه ابست رو شن و شيرين و ابليس صياد يست استاد عاشق دنيا مر غيست كور و غافل اگر اين مر غ غافل مخلب و منقا ر از اين دام و سوسه نگه دارد و دل از اين دانه و حشت عشق برهاند و گر دن از كمند آن صياد استاد بجهاند از بطنان عرش ندا آيد:واماالذين سعدوففي الجنته خالدين فيهاو اگر عياذبالله خار اين متاع غرور در دامن ردائ او آويزد و حلاوت اين جيفه شيطان و دستمال فر عون و هامان به حلق او رسد و قدمش در كوي معاملت تو حيد بلغزد كه نبايد از آن قوم باشدكه و اماالذين شقوا ففي النارلهم فبها زفير.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *