یک روزنامه چاپ بیروت به نقل از منابع آگاه اروپایی از طرح خطرناک مخالفان سوری برای ترور اعضای مقاومت حزب الله و همچنین سفرای ایران و سوریه در لبنان پرده برداشت.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الدیار چاپ لبنان، منابع امنیتی و اطلاعاتی اروپا در بروکسل از یک طرح ضد سوری و ضد مقاومت و ایران خبر می دهند.

الدیار نوشت : به موجب این طرح، برخی گروه های مسیحی و سنی لبنان قصد دارند با هدف آزاد کردن سه نفر از مخالفان نظام سوریه از جمله “آل جاسم”، “شبلی العیسمی” از رهبران بعثی و “جوزف صادر” کارمند فرودگاه بیروت شماری از اعضای حزب الله لبنان را بربایند و سپس به عملیات تبادل اسرا با هدف آزادی مخالفان سوری روی بیاورند.
این روزنامه افزود : منابع آگاه اروپایی و سرویسهای اطلاعاتی غرب از جمله فرانسه در این رابطه گزارش دادند که طرح مذکور همچنین شامل ترور “غضنفر رکن آبادی” و “علی عبدالکریم علی” سفرای ایران و سوریه در بیروت توسط نیروهای امنیتی جدا شده از ارتش  سوریه است. گفته می شود این نیروها از داخل مرزهای ترکیه رهبری می شوند.
به نوشته الدیار، سرویسهای اطلاعاتی آلمان نیز در گزارشی که 10 روز پیش به اتحادیه اروپا ارسال شد اعلام کردند برخی گروه های مسیحی و سنی سلفی در لبنان و اروپا عامل اجرای این طرح هستند و پیش بینی می شود اجرای آن به زودی آغاز شود. این گروه ها در تلاش هستند با تجدید قوا به تضعیف حزب الله لبنان و دولت سوریه مبادرت ورزند.
در همین راستا پایگاه النشره لبنان نیز گزارش داد که “مصطفی حمدان” رئیس سابق گارد ریاست جمهوری لبنان “عقاب صقر” مشاور ارشد سعد الحریری نخست وزیر سابق لبنان را عامل تحریک برای ترور سفرای ایران و سوریه در لبنان معرفی کرد.
خاطرنشان می شود عقاب صقر نماینده پیشین پارلمان لبنان است که پس از سقوط کابینه حریری به بروکسل رفت.
بنا بر اعلام حمدان، صقر با “محمد رحال” مخالف سوری در تماس است و تجهیز سلاح مخالفان این کشور را در دستور کار دارد و “سلمان بن سلطان” شاهزاده سعودی و “عبدالحلیم خدام” معاون سابق رئیس جمهور سوریه بر آن نظارت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *