رسانه‌های وابسته به جریان موسوم به اصلاح‌طلب، بلافاصله پس از مشاهده حضور عظیم ملت ایران، به جنب و جوش افتادند تا از این حماسه حضور، بهره‌برداری سیاسی کرده و آن را در جهت منافع حزبی و جناحی خود تحلیل کنند.

  مردم آگاه و بصیر ایران اسلامی امسال هم با حضور پرشور خود در راهپیمایی 22بهمن، پیام پایداری و پایبندی خود به آرمان های انقلاب اسلامی، امام بت شکن(ره)، و مقام معظم رهبری به گوش جهانیان رساندند و در حقیقت حماسه سیاسی مورد نظر امام خامنه ای را پس از مشارکت بالای خود در انتخابات22خرداد، با این حضور مثال زدنی تکمیل کردند.

اما رسانه های وابسته به جریان موسوم به اصلاح طلبی بلافاصله پس از مشاهده حضور عظیم ملت ایران، به جنب و جوش افتادند تا از این حماسه حضور، بهره برداری سیاسی کرده و آن را در جهت منافع حزبی و جناحی خود تحلیل کنند.

در این میان یکی از روزنامه های اصلاح طلب جمعیت میلیونی راهپیمایی کننده را افرادی دانسته بود که به دولت اعتدال رای داده اند. روزنامه ای دیگری شرکت کنندگان در راهپیمایی را حامیان رئیس جمهور معرفی کرده بود و دیگری هم ادعا کرده بود که دعوت افرادی همچون سید محمد خاتمی برای حضور در راهپیمایی تاثیر زیادی داشته است!

در حالی که عده ای از چهره های اصلاح طلب و حتی حامیان فتنه 88 و رسانه هایشان تلاش زیادی کردند تا حضور مردم را نشانگر پایگاه اجتماعی خود معرفی کنند، توجه به چند نکته خالی از لطف نیست:

1- تجربه سالیان گذشته گذشته نشان می دهد هرگاه سردمداران آمریکا جمهوری اسلامی ایران را مورد تهدید قرار داده یا به فشارهای سیاسی و اقتصادی تلاش کرده اند تا انگیزه مردم برای حضور در صحنه حمایت از انقلاب را تضعیف کنند، پاسخ اقدامات خود را از ملت بزرگ و شجاع ایران در راهپیمایی 22 بهمن دریافت کرده اند و جالب اینجاست که دولتمردان این کشور علیرغم مشاهده آثار و نتایج سیاست های غلط و گنده گویی هایشان، خطای خود را تکرار می کنند!

2- موضوع مذاکره دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با 1+5 و مسئولان سیاست خارجی آمریکا در ماههای گذشته و مبنای نظری دولت یازدهم در این خصوص باعث شد تا مردم هوشیار ایران اسلامی بیش از هر زمانی حضور خود در صحنه و انتقال پیام خود به مسئولان دولتی در داخل و قدرت های خارجی را احساس کنند. به عبارت دیگر می‌توان گفت یکی از دلایل این حضور پر رنگ دغدغه جدی مردم نسبت به استقلال و منافع ملی کشورشان بود.

3- به نظر می‌رسد کسانی که مدعی برگزاری 22بهمن متفاوت‌تر از سال‌های گذشته بودند و آن را به حساب حضور جریان‌های سیاسی مختلف در این راهپیمایی می‌نوشتند، از سالیان دور توفیق حضور در میان اقیانوس بیکران ملت را نیافته‌اند، چون هر سال که پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و نمودِ آن روز 22 بهمن است، به طور فزاینده ای بر تعداد شرکت کنندگان در مراسم این روز افزوده می‌شود تا حدی که دوست و دشمن به این واقعیت اذعان دارند.

شاهد این مدعا بیانات روز دوشنبه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار مردم تبریز به مناسبت سالروز قیام بیست ‌و نهم بهمن مردم این شهر بود: «بیست‌ودوّم بهمن هر سال شورانگیزتر از سال قبل، خود را نشان داده است… ممکن است کسى خیال کند که لقلقه‌ لسان است که «هر سال از سال قبل بهتر»؛ امّا نه، واقعیّت است. خب، این واقعیّت چه چیزى را به ما نشان می دهد؟ تشخیص این حقیر این است که جشن سالگرد انقلاب هم مثل خود انقلاب یک پدیده‌ بى‌نظیر است.»

جالب اینجاست که با شنیدن سخنان ایشان در مقام قدردانی از ملت بزرگ ایران، بی اختیار یاد سخنرانی سال گذشته معظم له به همین مناسبت و بازهم در جمع مردم تبریز افتادم که ضمن سپاسگزاری از حضور بی‌نظیر مردم در راهپیمایی 22 بهمن91 و ایستادگی آنان در مقابله با تحریم های دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران، فرمودند: «هر سال بیست و دوى بهمن، ملت ایران ضربه‌اى بر دشمنان وارد می کند؛ مثل بهمنى بر سر دشمنان و مخالفان فرود مى‌آید. امسال هم این بهمن فرود آمد.»

این ها نشان می‌دهد مقام معظم رهبری با نگاه عمیق و ژرف خود افتخار این حضورها و حماسه ها را به نظام و انقلاب نسبت می دهند و از آن برای تقویت جبهه داخلی در مقابله با جبهه استکبار استفاده می کنند. کوتاه سخن اینکه همه ساله راهپیمایی با عظمت ملت ایران با حضور اقشار مختلف و سلیقه های گوناگون اجتماعی و با حضور افرادی از سلایق گوناگون سیاسی برگزار شده و می شود.

مردمی که فارغ از گرایش های گوناگون می آیند تا از انقلاب اسلامی که یادگار امام راحل(ره) و ثمره خون هزاران شهید است حمایت و پاسداری کنند. از این رو هیچ گروه و جریانی نمی تواند آن را برای منافع حزبی و جناحی خود مصادر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *