هراز نیوز : سردار علیجان میر شکار در ویژه برنامه سازمان تاکسی رانی شهرداری آمل به مناسبت سالروز حماسه اسلامی ششم بهمن شهرستان آمل در جوار بارگاه 5 شهید  گمنام گفت : برخی نمی خواهند حماسه اسلامی ششم بهمن مردم امل سر زبان ها باشد .

وی ابراز داشت : در واقعه ششم بهمن مانند 9دی مردم خود جوش به صحنه آمدند ، زیبایی کار مردم آمل در بصیرت آنها ست ، مردم آمل بدون اینکه کسی از انها بخواهد کاملا به موقع وارد صحنه شدند .

میرشکار بااشاره به اینکه شهر های زیادی بودند که مقاومت های بی نظیری از خود نشان دادند و حتی چندین برابر مردم آمل شهید دادند تصریح کرد :اما امام راحل تنها  نام شهر امل و حماسه اش را در وصیت نامه خود ذکر کردند چون مردم امل به یک تفکر سیلی محکم زد .

وی باشاره به اینکه شوروی سابق از قبل انقلاب چند دهه برای نفوذ تفکرکمونیستی در منطقه شمال برنامه ریزی کرده بود بیان داشت :راز ماندگار شدن نام آمل در وصیت نامه امام خمینی (ره) این بود که وقتی کمتر از 24 ساعت خبر حمله اتحادیه کمونیست ها به شهر آمل از رادیو پخش شد همزمان خبر پیروزی مردم آمل بر مهاجمان عنوان شد، این بصیرت مردم آمل سبب شد تا تلاش چندین ساله ابرقدرت ان روز در یک روز نقش بر آب شود .

یادگار هشت سال دفاه مقدس تصریح کرد : همانطور که برخی نمی خواهند روز 9 دی بر سر زبان ها بماند نمی خواهند 6 بهمن هم سر زبان ها باقی بماند وظیفه ما امروز زنده نگهداشتن این حماسه و معرفی شهدای ان است ما باید 6 بهمن را مثل عاشورا زنده نگه داریم .

میرشکار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه برخی کلید واژه هایی را که امام به ما معرفی کرده است را با کلید واژه های جدید جایگزین کرده اند گفت : یکی از کلید واژه هایی که امام به ما معرفی کرده “استکبار “است ، امروز عده ای قصد دارند این واژه را جایگزین واژه قدرت های بزرگ نمایند .

وی ادامه داد : استکبار یک واژه قرانی است و در مقابل آن “مستضعف” وجود دارد و رابطه مستضعفین با مستکبرین مبارزه است اما با کلید واژه جدید یعنی قدرت یزرگ باید در مقابل آنها کرنش کرد .

یادگار دفاع مقدس با اشاره به اینکه کلید واژه دیگر “امام” و” امت” است که برخی قصد تعویض آنرا دارند تصریح کرد : برخی به جای امام و امت قصد جایگزین کردن واژه رهبر و ملت را دارند وقتی این چنین شد آن وقت شعار خواهند داد نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران .

میرشکار با اشاره به سیر تاریخی انقلاب و وقایع سال 60 به تببین چگونگی شکل گیری اتحادیه کمونیست ها و اهداف ان پرداخت و بخشی از اقدامات  دو تشکل سازمان انقلابیون کمونیست و گروه پویا که منجر به تشکیل این اتحادیه شد را مورد بحث و بررسی قرار داد .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *