هراز نیوز : خانم بمانی آذر کردار10 دی ماه امسال  106 ساله خواهد شد و خانواده اش قصد دارند برای او بعد از اتمام ماه صفر جشن تولد برگزار کنند ، او متولد روستای میان محله کته پشت شهرستان آمل است و همکنون نیز نزد خانواده پسرش زندگی می کند . در ادامه گفتگویی را که  با عروسش صورت داده ایم  مطالعه می نمایید .

عروسش می گوید : چند سال قبل یک برنامه ای از این مادر بزرگ مسن آملی در شبکه سیما پخش شد.

وی مادر شوهرش را بسیار مهربان و دوست داشتنی توصیف می کند و می گوید : مادر بزرگ بمانی همواره در حال دعا و نیایش و نماز  است .

وی در پاسخ به سوال خبرنگار هراز نیوز مبنی بر اینکه راز سلامتی این مادر بزرگ صد و شش ساله چیست و چه غذاهایی باعث طول عمرش شده است ؟ پاسخ داد: او معمولا همه ی غذا ها را میل می کند ولی غذا فریزری و غذای از قبل مانده را مصرف نمی نماید .

وی ادامه داد :مادر بزرگ بمانی در طول زندگی اش اهل کار ،جنب و جوش و حرکت بود و هم اکنون نیز سعی می کند حرکت و نرمش های مخصوص خودش را همچنان ادامه دهد.

عروس بمانی  با اشاره به اینکه از ابتدا با مادر شوهرش زندگی می کرده است تصریح کرد :رفتار و کردار این مادر بزرگ صد و شش ساله در طول زندگی اش با وی بسیار مناسب بوده است .

وی با اشاره به اینکه خانم بمانی آذر کردار هم اکنون صاحب پنج فرزند شامل سه دختر و دو پسرمی باشد بیان داشت: شهید موسی نورزاد نیز نوه ی این مادر بزرگ دوست داشتنی می باشد .

وی با بیان اینکه این مادریزرگ صدو شش ساله دارای روحیه ی مشارکت و تعامل اجتماعی بالایی است اظهار داشت : خانم آذر کردار همواره در کارهای خیر پیش قدم بوددر سالهای گذشته مردم محل اقدامات او را برای جمع آوری کمک به نیازمندان خصوصا در هنگام وقوع بلایای طبیعی در شهرهای دیگر کشور به یاد دارند .

ادامه داد :مادر بزرگ باوجود کهولت سن در مراسم  جشن غدیر که ویژه ی بانوان در سال جاری برگزار کردیم شرکت داشت وخودش به  مدح و ثنای حضرت علی (ع) پرداخت.

یکی از نکات جالب توجه از این بانوی املی این است که برای اکثر وسائل جدید و به اصطلاح مدرن نام گذاری می نماید مثلا به پرینتر می گوید برگه زن برقی

وی با بیان اینکه مادر بزرگ بمانی دارای حافظه ی خوبی است اظهار داشت کسانی که با او ملاقات می نمایند از حافظه اش ابراز تعجب می نمایند .

خانواده این مادر بزرگ 106 ساله آملی قصد دارند پس از اتمام ایام سوگواری ماه صفر جشن تولد صدو شش سالگی بمانی آذر کردار را برگزار نمایند.

گزارش :مریم اکبرپور هراز نیوز

عکس : حسین مهدوی

 

 

PICTUR15 - Copy PICTUR16 - Copy PICTUR16 PICTUR21b PICTURE3 PICTURE5 PICTURE6

37 thoughts on “بمانی آذر کردار مادر بزرگ آملی دهم دی ماه 106 ساله می شود + عکس”
  1. ان شا الله منشا خیرات و برکات زیادی جهت فکر کردن ما انسانها نسبت به آینده سالمندان حال و آتی بشود

  2. خدا کند مادر بزرگ ها ابزار تبلیغات ما نشوند

  3. قطعا سلامت وصحت وجود اين مادر نازنين به خاطر همراهي و مراقبت‌هاي خالصانه پسر، عروس و نوه عزيزشان بوده است كه همواره با تمام مشغله هاي اين روزهاي زندگي كه همه و همه درگير آن هستيم باز اولويت زندگشان را به مراقبت از مادر اختصاص داده اند. خداوند همه مادران و پدران را با زندگي با عزت بدهد و به كساني كه مانند پروانه در روزهاي ناتواني به دور شمع وجود بزرگانشان مي‌چرخند سلامي عزت و سربلندي و شادي هميشگي عطا فرمايد. خانواده محترم مادربزرگ بماني خسته نباشيد. و خداوند بهترين راه هاي خير و خوبي و سرافرازي و سربلندي را براي شما بگشايد. آمين

  4. ای ناشناس بیایید بدجنس نباشیم

    این مادربزرگی کی ما می شناسیم دعاهاش باعث شد خانواده اش پیشرفت کنند من جمله عروسش .
    همه چیز را قاطی نکنید.
    وقتی همه حرمت همدیگر را نگه دارند ازهمدیگه استفاده ابزاری نمی کنند

    شما هم پیشگویی نکنید برای دیگران فکر خوانی نکنید.

  5. ایشالا همیشه سلامت باشی……تولدت مارو فراموش نکن

  6. تولدت مبارک ننه عزیز دوست دارم کیک تولدتتو بخورم

  7. خداوند حافظ همه مادران باشد که زیور هر خانه اند

  8. ننه ی عزیز خیلی دوستت داریم همیشه سالم و شاد باشی

  9. سلام
    درود بر عروسی که اینچنین از مادر شوهرش مواظبت کرد تا 106 ساله بشه انشالله این عروس بتونه از حقوق مردم آمل در مجلس شورای اسلامی دوره بعد مواظبت کنه آمین………….

  10. امیدوارم که زنده و سالم باشن و همینطور پسر وعروسشون که اینقدر هوای مادربزرگ عزیزمون رو دارند.معلومه که کاملا به روز پیش می رن و از قافله عقب نیستن برگه زن برقی!!!!! چه اصطلاح جالبی.

  11. اگه مي شد جشن تولدي مي گرفتيد كه همه آشناها و هم محلي ها بودند.خيلي خوب ميشد.خدا همه بزرگترها وبماني عزيزمان رو برامون حفظ كند.تولدت مبارك

  12. خدایا این فامیل عزیزمون رو در پناه خودت حفظ کن ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *