هراز نیوز : خانم بمانی آذر کردار10 دی ماه امسال  106 ساله خواهد شد و خانواده اش قصد دارند برای او بعد از اتمام ماه صفر جشن تولد برگزار کنند ، او متولد روستای میان محله کته پشت شهرستان آمل است و همکنون نیز نزد خانواده پسرش زندگی می کند . در ادامه گفتگویی را که  با عروسش صورت داده ایم  مطالعه می نمایید .

عروسش می گوید : چند سال قبل یک برنامه ای از این مادر بزرگ مسن آملی در شبکه سیما پخش شد.

وی مادر شوهرش را بسیار مهربان و دوست داشتنی توصیف می کند و می گوید : مادر بزرگ بمانی همواره در حال دعا و نیایش و نماز  است .

وی در پاسخ به سوال خبرنگار هراز نیوز مبنی بر اینکه راز سلامتی این مادر بزرگ صد و شش ساله چیست و چه غذاهایی باعث طول عمرش شده است ؟ پاسخ داد: او معمولا همه ی غذا ها را میل می کند ولی غذا فریزری و غذای از قبل مانده را مصرف نمی نماید .

وی ادامه داد :مادر بزرگ بمانی در طول زندگی اش اهل کار ،جنب و جوش و حرکت بود و هم اکنون نیز سعی می کند حرکت و نرمش های مخصوص خودش را همچنان ادامه دهد.

عروس بمانی  با اشاره به اینکه از ابتدا با مادر شوهرش زندگی می کرده است تصریح کرد :رفتار و کردار این مادر بزرگ صد و شش ساله در طول زندگی اش با وی بسیار مناسب بوده است .

وی با اشاره به اینکه خانم بمانی آذر کردار هم اکنون صاحب پنج فرزند شامل سه دختر و دو پسرمی باشد بیان داشت: شهید موسی نورزاد نیز نوه ی این مادر بزرگ دوست داشتنی می باشد .

وی با بیان اینکه این مادریزرگ صدو شش ساله دارای روحیه ی مشارکت و تعامل اجتماعی بالایی است اظهار داشت : خانم آذر کردار همواره در کارهای خیر پیش قدم بوددر سالهای گذشته مردم محل اقدامات او را برای جمع آوری کمک به نیازمندان خصوصا در هنگام وقوع بلایای طبیعی در شهرهای دیگر کشور به یاد دارند .

ادامه داد :مادر بزرگ باوجود کهولت سن در مراسم  جشن غدیر که ویژه ی بانوان در سال جاری برگزار کردیم شرکت داشت وخودش به  مدح و ثنای حضرت علی (ع) پرداخت.

یکی از نکات جالب توجه از این بانوی املی این است که برای اکثر وسائل جدید و به اصطلاح مدرن نام گذاری می نماید مثلا به پرینتر می گوید برگه زن برقی

وی با بیان اینکه مادر بزرگ بمانی دارای حافظه ی خوبی است اظهار داشت کسانی که با او ملاقات می نمایند از حافظه اش ابراز تعجب می نمایند .

خانواده این مادر بزرگ 106 ساله آملی قصد دارند پس از اتمام ایام سوگواری ماه صفر جشن تولد صدو شش سالگی بمانی آذر کردار را برگزار نمایند.

گزارش :مریم اکبرپور هراز نیوز

عکس : حسین مهدوی

 

 

PICTUR15 - Copy PICTUR16 - Copy PICTUR16 PICTUR21b PICTURE3 PICTURE5 PICTURE6

37 thoughts on “بمانی آذر کردار مادر بزرگ آملی دهم دی ماه 106 ساله می شود + عکس”
  1. کاش اطلاعاتی هم از نحوه صحت میزان سن ایشان هم می دادید مثلا سن فرزندان ایشان .زیرا حتی به شناسنامه های هفتاد سال پیش روستا ها نمی توان اطمینان کرد چه برسد106 سال پیش که هنوز شناسنامه وجود نداشت.

  2. خیلی دوست داریم ننه آقا ایشاا… 200 ساله شی

  3. من فدای مادر بزرگ نازنینم . ایشالله 120 ساله شی. فدا بشم .

  4. میشه بپرسم چرا در تمام طول گزارش اسم خانم پروین رو سانسور کردین و به جاش به صورت مسخره ای از کلمه عروس استفاده کردین؟
    حداقل این نظر رو منتشر کن تا خواننده ها بفهمن منظور از عروس خانم پروین بوده و به شعورشون توهین نشه هرچند معمولا وقتی سانسور میکنین کامنتی رو منتشر نمیکنین که زیر سوال برین…

  5. من فدای مادر بزرگ نازنینم . ایشالله ۱۲۰ ساله شی. فدا بشم .

  6. مادر بزرگ ما حالا حالاها جا داره ما منتظر 200 سالگیش هستیم

  7. ننه جون خدا حفظت کنه ایشالاه 200 سالگی تو جشن بگیرن

  8. ضربالمثل قدیمی می گه :
    بپته آش کدبانو زیاد هسه:

    حالا که هراز نیوز یه مطلب جالب زد یکی مثل شوار

    هم از هراز نبوز ایراد می گیره و هم با لحنی بدی خانم پروینو کمرنگ نشوون می ده :
    اره وچه
    بپته آش کدبانو زیاد هسنه

  9. حتما واسش تولد بگیرین مارو هم فراموش نکنین ایشالله 300ساله بشه
    ((:

  10. به به جان اولا هراز نبوز؟!!!! منظورت حتما نیوز بوده دیگه؟! دوما با لحن بدی خانم پروین رو کمرنگ نشون میده یعنی چی؟!!! اینو از کجا در آوردی واقعا!!! اتفاقا من کامنت گذاشتم که خوانندگان محترم بدونن منظور از عروس خانم پروین بوده بعد شما این رو توهین به ایشون میدونین؟! آفرین معرکه ای واقعا!

  11. ایشالا خداوند منان این مادربزرگ عزیز رو تا سالهای سال سالم و تندرست نگهداره و همه مادربزرگان درگذشته به خصوص مادربزرگ بنده رو خدا بیامرزه

    فرهنگ احترام و نگهداری بزرگان سالخورده بسیار ارزشمند و قابل احترامه اون هم در این دوره و زمونه که بسیاری از خانواده ها (فرزندان) رو می بینیم که برای نگهداری پیران و سالخوردگان با یکدیگر درگیری دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *