عزت‌الله یوسفیا‌ن‌ملا  افزود: در جلسه مبارزه با مفاسدی اقتصادی تصمیمات خوبی در رابطه با سامان دهی جامع اطلاعات مالی و اقتصادی کشور اتخاذ شد.

 

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، افزود: با مصوبه جدید ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تمامی اطلاعات بدهکاران مالیاتی و بانکی کشور از سوی دستگاه های مرتبط رصد خواهد شد وبطور مثال شخصی که فرار مالیاتی داشته است نمی تواند از بانک های کشور تسهیلات دریافت کند.

 

وی ادامه داد: برای راه اندازی این سامانه اطلاعاتی، هماهنگی های خوبی با وزارت اطلاعات ،سازمان مالیاتی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و تمامی دستگاه های ذیربط انجام شده است، البته بخش هایی از این سامانه در حال اجرا است.

 

یوسفیان ملا ادامه داد: ساماندهی اطلاعات در قالب اجرای ماده سه قانون سلامت اداری خواهد بود و یکی از نکات مثبت اجرای این سامانه این است که معوقه مجدد بانکی ایجاد نخواهد شد.

 

وی ادامه داد: یکی از اهداف جلسه مبارزه با مفاسد اقتصادی این است که موضوع اختلاس هایی مانند فاضل خداداد و شهرام جزایری تکرار نشود و باید در نظر داشت با زندانی و محاکمه افراد خاطی، مشکل مفاسد اقتصادی حل نخواهد شد بلکه باید مانع این کار شد .

 

یوسفیان ملا در ادامه به بررسی پرونده اختلاس از گمرک جنوب را در دستور کاراین ستاد قرار گرفته بود آشاره کرد وافزود: در گمرک جنوب که 199میلیارد تومان اختلاس شده بود تعدادی دستگیر و دو نفر هم در آینده نزدیک بازداشت خواهند شد.

 

وی ادامه داد: یکی از مصوبات مهم جلسه مبارزه با مفاسد اقتصادی این است که سیستم برگه های دست نویس ترخیص کالا به سیستم رایانه ای تبدیل شده است و با این مهم تمامی کالاهای وارداتی کنترل دقیق خواهد شد.

 

یوسفیان ملا افزود: راهکارهای جلوگیری از فرار مالیاتی و شناسایی دقیق مودیان مالیاتی در جلسه مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح و بررسی شد، بطور مثال 12 نفر از وارد کنندگان وصادرکنندگان کشور تحت پوشش کمیته امداد بودند.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: سامانه اطلاعات مالی و اقتصادی تا سه ماه آینده بطور کامل اجرایی خواهد شد و با ابر رایانه های که بانک مرکزی در این زمینه تهیه کرده مشکل سخت افزاری وجود نخواهد داشت و با این سامانه موضوعاتی مانند نقص در اطلاعات سیستم کارت های بازرگانی و ارزش ضمانت های بانکی حل خواهد شد.

 

لازم به ذکر است در جلسه مبارزه با مفاسد اقتصادی، جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، رئیسی معاون اول قوه قضائیه، علوی وزیر اطلاعات، سیف رئیس بانک مرکزی، رحیمی رئیس دیوان محاسبات، عسگری رئیس سازمان امور مالیاتی و شجاعی کیاسری، سقایی و یوسفیان ملا از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حاضر در جلسه مبارزه با مفاسد اقتصادی بودند.خانه ملت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *