قاعدتا مسؤولان دولت یازدهم معقول‌تر و بر اساس نیازهای مدیریتی کشور در انتخاب استاندارها رفتار می‌کنند، اما بعضی اشخاص باید بدانند که با عوام فریبی نمی‌شود، استاندار یا شهردار شد.
تقریبا سه ماه از آغاز به کار دولت یازدهم گذشته است اما هنوز تعدادی از استان‌های کشور، استاندار ندارد و دولت نتوانسته است تدبیری برای بلاتکلیفی استان‌ها بیندیشد.

از سوی دیگر، هر روز اخبار مختلفی درباره انتساب استاندارها و افراد مختلف برای تصدی‌گری مدیریت استانداری به گوش می‌رسد که عصر روز گذشته یکی از جدیدترین اظهارنظرها از سوی محسن هاشمی مطرح شد.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد در پاسخ به این سئوال که اگر استانداری خراسان رضوی به شما پیشنهاد شود، قبول می‌کنید یا خیر، گفت: مگر می‌شود امام رضا(ع) بخواهد و بنده استانداری خراسان رضوی را قبول نکنم.

اگرچه سابقه مدیریتی محسن هاشمی در متروی تهران باعث شد که نمایندگان شورای شهر تهران، رای خود را به جای محسن هاشمی به قالیباف بدهند،اما این مسئله باعث نمی‌شود که ایشان برای گرفتن پست مدیریتی از علاقه مردم ایران به خصوص مردم استان خراسان رضوی سوء استفاده کند و بگوید اگر امام رضا (ع) بخواهد، حتما قبول خواهم کرد!

قطعا در انتخاب استانداری نیاز به عقل، درایت، تدبیر و سابقه پاک مدیریتی است و در کنار این معیارها، شناخت فرد از استان مور نظر، جلب نظر ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه در استان و نظر مردم استان برای پذیرش مدیریت استاندار از مسائلی است که می‌بایست به آن توجه شود.

جناب آقای هاشمی فارغ از پیشینه مدیریتی و سوابقش در مترو تهران و همچنین پیشینه سیاسی، علی‌الظاهر هیچ آشنایی با استان خراسان رضوی نداشته و ندارد و معلوم نیست بر اساس کدام شناخت قبلی، رضایت خود را از قبول پیشنهاد استانداری اعلام کرده است، اما باوجود تمام این موانع برای استانداری محسن هاشمی، ایشان باید به این مسئله توجه کند که با سوء استفاده از ائمه معصومین، نمی‌تواند به پست مدیریتی دست پیدا کنند همان‌طور که برای تصدی شهرداری تهران نتوانست به موفقیتی دست یابد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *