به گزارش هراز نیوز به نقل از رویترز هر چند ایران و آمریکا قبلا اعلام کردند معامله بر سر برنامه هسته ای، معامله ای پیچیده است، اما آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد در صورتی که ایران برای کاستن از نگرانی ها درباره برنامه هسته ای خود سریع اقدام کند، این کشور آماده است به سرعت تحریم های ایران را بردارد.

ایالات متحده، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان در روز سه شنبه و چهارشنبه در ژنو درباره برنامه هسته ای ایران، با این کشور مذاکرده خواهند کرد.

یک مقام ارشد دولت آمريکا که نخواست نامش فاش شود به خبرنگاران گفت هیچ کس نباید انتظار داشته باشد یک شبه به موفقیت دست خواهیم یافت. با این حال، این مقام گفت: به محض اینکه نگرانی های ما در مورد اینکه ایران قصد ندارد به بمب هسته ای دست یابد، کاهش پیدا کند، واشنگتن آماده است تحریم های اقتصادی را به سرعت بردارد.

کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در آستانه مذاکرات 1+5 با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، قرار شام داشت. ظریف بعد از بازگشت از شام دو ساعته به هتل خود در محل اقامت دیپلماتیک ایران در ژنو شام را خوب توصیف کرد. وقتی از او درباره جزئیات پیشنهادهای ایران به اشتون پرسیدند او پاسخ داد پیشنهادات فردا مطرح می شود.

ایران می گوید برنامه هسته ای آن کشور صلح آمیز است و برای تولید انرژی در نظر گرفته شده است.

10 سناتور دموکرات و جمهوری خواه ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کردند اگر تهران گام های قابل توجهی برای حل برنامه هسته ای خود بردارد، آنها اجرای تحریم های جدید را به حالت تعلیق باقی می گذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *