هراز نیوز :گوگل روز جمعه اعلام کرد نام ، عکس ، رتبه بندی و نظرات کاربران در مورد تبلیغات را به دوستان آنان نشان خواهد داد. فیس بوک هم برای تبلیغات از خدمات مشابهی استفاده می کند. اما گوگل در روز پنجشنبه تنظیمات جستجوی خود را تغییر داد و یک گام دیگر برای نشان دادن اطلاعات شخصی برای تبلیغات برداشت.

گوگل، فیس بوک و توئیتر به شدت تحت فشارند تا سودآور تر شوند و همین این شرکت ها را به این سمت پیش می برد که به فروش بیشتر اطلاعات اقدام کنند.

به گزارش نیویورک تایمز گوگل و فیس بوک می گویند با تغییرات اخیر ، در تلاش هستند به کاربران ارائه خدمات جامع تر و شخصی تری ارائه دهند اما طرفداران حفظ حریم خصوصی می گویند این شرکت ها حق استفاده از وب سایت و یا نمایش اطلاعات شخصی کاربران را ندارند تا زمانی که کاربران خود تمایل به انجام این کار داشته باشند.

دکتر دبورا سی پیل، رونکاو و یکی از بنیانگذاران گروه حمایت از حفظ حریم شخصی گفت افراد حق دارند بدانند چه زمانی و برای چه کاری از اطلاعاتشان استفاده می شود. قرار دادن آنلاین اطلاعات بدون اجازه و آگاهی او، نقض حریم خصوصی فرد است. ما حریم های خصوصی خود را داریم و نمی خواهیم دولت و یا گوگل یا فیس بوک آن را به جای ما تنظیم کنند.

با این حال، گوگل دربه روز رسانی خود اعلام کرد این خدمات به شرکت اجازه می دهد تا در تبلیغات از اطلاعات کاربران بزرگسال شامل مشخصات و ترجیحات، رتبه بندی و پست های آنان در گوگل پلاس و سرویس های دیگر گوگل مانند جستجو و یوتیوب، استفاده کند.

روز 11 نوامبر، از آگهی های جدید پرده برداری خواهد شد. بیش از دو میلیون سایت در شبکه نمایش تبلیغات گوگل وجود دارد که برآورد می شود این تبلیغات را یک میلیارد نفر مشاهده می کنند. به عنوان مثال اگر یک کاربر به دنبال یک نانوایی در گوگل پلاس باشد یا در سرویس موسیقی گوگل پلی، به آلبومی 4 ستاره دهد، نام شخص ، عکس و حمایت او در تبلیغات برای آن نانوایی و یا آلبوم استفاده خواهد شد.

این تایید، به خصوص از جانب دوستان و آشنایان، موضوع جالبی است که سبب عطف توجه افراد می شود و می تواند تبلیغات را موثرتر کند. تبلیغات اجتماعی، شامل طیف گسترده ای از تبلیغات است که بازاری 9.5 میلیاردی به راه انداخته است.

هر چند، بسیاری از کاربران از اینکه در تبلیغات بدون اجازه صریح و روشن از آنان از اطلاعات کاربریشان استفاده شود، ناراضی اند. عده ای از کاربران نیز از فیس بوک به همین دلیل شکایت کردند.

گوگل اعلام کرد کاربران می توانند تنظیمات خود را برای تبلیغات غیرفعال کنند و این تنظیمات برای افراد زیر سن 18 سال به صورت خودکار غیرفعال است.

One thought on “گوگل حریم خصوصی را نقض می کند؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *