دبیر شورای عالی امنیت ملی کارنامه دولت آمریکا را یک کارنامه تروریستی خواند و گفت که این کشور با فرار به جلو نمیتواند سابقه رفتارهای ترویستی خود را بپوشاند.

خبرگزاری فارس: آمریکا،دیکتاتورهای منطقه وتروریستها 3 دشمن نیروی قدس هستند

فارس: سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ظهر امروز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در جمع خبرنگاران داخلی با اشاره به حرکت وال استریت گفت که حرکت وال استریت نمادی از مخالفت ۹9درصدی جامعه جهانی با دولتمردان آمریکاست که امروز به خیابان‌های نیویورک رسیده است.

وی افزود: امروز سؤال اصلی مردم جهان و مردم آمریکا این است که چرا یک درصد باید به مدد جنگ افزاری نظامی، زرادخانه‌های هسته‌ای و اهرم‌های اقتصادی برای ۹9 درصد جامعه جهانی تصمیم‌گیری کنند.

جلیلی در عین حال گفت که آمریکا نمی‌تواند به مدد جنگ افزارهای نظامی و زرادخانه‌های رسانه‌ای و بهره گیری از فشارهای اقتصادی و مالی بحران مخالفت ۹۹ درصدی در داخل و خارج را بپوشاند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود آمریکا را متهم اصلی تروریسم برشمرد و گفت که کارنامه دولت آمریکا یک کارنامه تروریستی است و این کشور با فرار به جلو نمی‌تواند سابقه رفتارهای تروریستی خود را بپوشاند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: شواهد ما علیه اقدام‌های تروریستی آمریکا مبتنی بر توهمات نیست بلکه بر اساس واقعیت است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: سؤال اصلی جامعه جهانی این است که چرا و چگونه آمریکا و تروریست‌ها هدف مشترک پیدا می‌کنند و چرا افرادی را که رژیم آمریکا تحریم می‌کند تروریست‌ها اقدام به ترور آنها می‌کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: چه رابطه‌ای بین آمریکا و جریان‌های تروریستی وجود دارد که هر دوی آنها نیروی قدس را هدف قرار می‌دهند، در واقع چه رابطه‌ای بین آمریکا و دیکتاتورهای منطقه مثل صدام و مبارک وجود دارد که هر دو نیروی قدس را هدف قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: نگاهی به فهرست‌ اقدام‌های ترویستی آمریکا ایجاب می‌کند تا دادگاهی بین‌المللی رسیدگی به این جرائم و تعقیب متهمان آن را در دستور کار قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *