“سوزان رایس” مشاور امنیت ملی آمریکا ، اولین تماس تلفنی بین روسای جمهور ایران و آمریکا در بیش از سه دهه اخیر را «گرم و صمیمی» و «سازنده» خواند.

 

وی به سی ان ان اعلام کرد که هیأت ایرانی از دولت «باراک اوباما» تقاضای تماس تلفنی بین روسای جمهور ایران و‌ آمریکا کرد.

 

مشاور امنیت ملی آمریکا تأکید کرد: امروز، تاحدی شگفت‌انگیز، از جانب آنها (هیأت ایرانی) با ما تماس برقرار شد که بگویند روحانی تمایل دارد تا با باراک اوباما تماس تلفنی در مسیر برگشت به فرودگاه داشته باشد و ما توانستیم این تماس تلفنی را برقرار کنیم و یک مکالمه سازنده برقرار شد.

 

به گفته رایس، تماس تلفنی اوباما و روحانی به مدت 15 دقیقه به طول انجامید و افزود: به طور قطع، با ترجمه، یک تماس مختصر بود اما به اندازه‌ای کافی بود که پیام‌های دو طرف را منتقل کند.

 

دستهایی که این روزها بیش از گذشته به سمت ایران دراز می شود و ادبیاتی که این روزها از دشمن شماره یک ملت های مستضعف ، در مورد ایران شنیده می شود، فضای سیاسی جهان را دچار یک شگفتی و تعجب کرده است و در اواخر سفر end happy آقای روحانی به نیویورک مذاکره تلفنی دو رئیس جمهوری ایران و آمریکا مطالبات عجولانه دو طرف در برقراری رابطه را آشکار کرد.

 

آقای روحانی حتماً خوب می داند که دستهایی که به دستهایش نزدیک می شوند چه خاصیتی دارد! حتماً می داند که هنوز از این دستها خون ملتهای مستضعف می چکد. هنوز در سوریه تصاویر بچه های معصومی را که تروریستها پاره پاره کردند، فضای روانی منطقه را تحت الشعاع قرار داد. هنوز هیچ توضیحی از جانب آمریکا نشنیدیم که چرا و به چه علت هواپیمای مسافربری ایران با چند صد مسافر بی گناه بر فراز آبهای خلیج فارس تکه پاره شد و مسافرین آن هم؟! هنوز توضیحی از آمریکا نشنیدیم که چرا با تخلف آشکار و با پنهان کاری ناجوانمردانه به طبس هجوم آورد و هلی کوپترهای آمریکایی به ناگاه سر از طبس درآوردند؟؟؟ هنوز آمریکا هیچ توضیحی در مورد جاسوسی سفارتش در سالهای 57 تا 58 نداده است و از اقدامات خبیثانه آن پس از پیروزی انقلاب تا کنون . آمریکا هنوز در مورد بدهی های خودش به ملت ایران و بلوکه کردن ثروت این کشور هیچ جوابی نداده است. آمریکا هنوز نگفته است چرا خائنین به مملکت یعنی منافقین را که بسیاری از عزیزان این کشور را تکه پاره کرده اند مورد حمایت شدید قرار داد و همچنین مزدورانی همچون ریگی را به جان ملت انداخت .

 

آمریکا آنقدر بر علیه این ملت کار کرده است که به این راحتی ها نمی شود باور کرد که دستی که به سمت آقای روحانی دراز شده است دست دوستی و توبه است.

 

در گذشته وقتی بچه بودیم دوستانمان برای اینکه حال سایر دوستان را بگیرند لای انگشتان یک تیغ و یا سوزن مخفی می کردند تا هنگام دست دادن نتیجه ای خلاف ظاهر دوستانه آن حرکت به دست آید، آقای روحانی حتماً باید لای تمام پنجه های کثیف آمریکا را وارسی کند چون سابقه نشان داده است که این موجود ، بالفطره مشکل دارد و در تمام نقاط کره خاکی آثار شومی از خود بر جای گذاشته است.

 

اوباما به دورغ گفته است :« من احترام عمیق خود به ملت ایران را به آقای روحانی منتقل کرده ام» رئیس جمهور کشوری که از هر گونه تحریم، تجاوز، قتل ، آدم کشی و جنایت در مورد ایران دریغ نکرده است و حتی به ملت هیچ جوابی هم نداده است، امروز صحبت از احترام به این ملت می کند. آقای روحانی که جای خود ، یک بچه هم نمی تواند و نباید حرف این روباه مکار را بپذیرد که پذیرفتنی نیست.

 

خیال خام است که امروز تصور کنیم عقده ها و کینه توزی ها و ایران هراسی آمریکا و دشمنی هایش یک شبه به مهر مادری و لطف پدری مبدل شود. خود آمریکا می داند برای چه رئیس جمهور کشورش گفته :« راه رسیدن به توافق معنا دار دشوار خواهد بود». مگر می شود این را سیاستمداران و دولتمردان ما ندانند ؟ با تمام این ظاهر سازیهای آمریکایی اوباما در نطق خود در سازمان ملل به صراحت اعلام کرد « ما به هیچ وجه بر سر اسرائیل مصالحه نخواهیم کرد » این حرف کوچکی نیست . اساس این حرف تمام توهمات و ذهنیات خوش باوران را بر هم می زند. چطور می شود که عده ای تا کوچکترین چراغ سبزی می بینند می خواهند بر سر مسایل فلسطین و سوریه و لبنان کوتاه بیایند؟

 

اگر اینان حداقل حرف و سخن امام عزیزمان را اعتنای اندکی هم کنند نباید این ذهنیات را پرورش دهند. مگر امام (ره) نفرمودند که رابطه ما با آمریکا رابطه میش و گرگ است ؟! و یا اینکه اسرائیل غده سرطانی است.

 

بهر تقدیر آقای روحانی خیلی باید دقت کند و از این دست اشتباهات را کم کند تا در جوگیری های اطرافیانش و سیاسیون متجدد حداقل ، اعتدال و تدبیرش را از دست ندهد و مسیری معقول بدور از شتاب زدگی و خوش باوری انتخاب کند که امیدواریم اینطور باشد.

 

32 thoughts on “سفر end happy آقای روحانی”
  1. چقدر برخی ها ساده و خام هستند چقدر بعضی ها از یک سوراخ صدبار دوست دارند گزیده شوند چقدر بعضی ها تحلیل سیاسی احساسی و آبکی دارند آقایان اگر شما در کنار رسول الله در شعب ابیطالب بودید قطعا پشت رسول الله را خالی می کیدید و چند صباحی رنج و مشقت شما را تسلیم می کرد سوال از آقایان روشنفکر مآب زودباور این است که آمریکا چه اقدام دوستانه و اعتماد سازی انجام داد که دوست شما شد این همه سال ایران اقدام مساعد در جهت برنامه هسته ای در راستای اعتماد سازی داشت اما آمریکا هرگز کوتاه نیامد و بهانه هایش را زیاد کرد آمریکا در قبال مردم ایران چه اقدام اعتمادسازی انجام داد که دل شما را برد ؟ و شیفته اش شدید جای خیلی تاسف است از این برداشت های سطحی . اقای جوادی تندرو نیست سالیان دراز او را می شناسم در ارشاد او فضایی را باز کرد که در سالهای پس از انقلاب بی نظیر بود او هشدار داد مراقب آمریکا باشید این چیز بدی است ؟

  2. واقعا متاسفم و افسوس می خورم که هنوز چنین تفکری در این مملکت وجود داره

  3. ضمنا جناب جوادی، بهتر است قبل از عصبانی شدن از تماس دو رییس جمهور نگاهی به صحبتهای بزرگان کشور منجمله آیت الله جوادی آملی که شما با استفاده از پشتوانه اسمی ایشان حتی به ریاست ارشاد آمل در دوره دولت مهرورزی! هم رسیدید، از گفتگوی روحانی با اوباما تمجید کردند: http://www.irna.ir/html/1392/13920708/80838345.htm «اينكه اوباما با رييس جمهوري اسلامي ايران تماس مي‌گيرد، به بركت آبروي خون شهداست….» و اینکه حسن روحانی در این سفر از سوی رهبری معظم اختیار تام داشت هم توجه داشته باشید. ظاهرا دوستان از شدت ولایتمداری، کاتولیک تر از پاپ شده‌اند. لااقل صبر کنید رهبری عزیز در این زمینه اعلام موضع کنند بعد شمشیر یا کفش بگیرید و به سمت دیگر پرتاب کنید. ومن الله توفیق

  4. با سلام یک عکس از آقای غرضی در دوران جوانی و اوایل انقلاب که پست حساس در نظام داشت دیدم که داشت سیگار وینستون امریکا می کشید و از آن طرف ضدیت شدید با امریکا داشت و مرگ بر امریکا ایشان خیلی رسا بود آقای جوادی شما در کجای این مملکت حضور دارید که برای رئیس جمهور تعیین و تکلیف می نما ئید شما حداقل از کلمه غربی end happy حداقل استفاده نمی کردید فکر می کنم اگر زبان غربی تان خوب بود کل مقاله را غربی می نوشتی من نه یک غربی هستم بلکه یک بسیجی و خانواده شهید هم هستم ولی از طرز تفکر شما که خیلی از رهبر جلوتر حرکت می نمایید راضی نیستم

  5. آنقدر امثال بعضی ها از همان ابتدا سعی کردند ریشه این فرصت تاریخی امتیاز گیری از آمریکای کثیف را بخشکانند و اونقدر وقت کشی کردند که طرف صهیونیست باز هم لابی کرده و باز هم جلوتر از ایران جریان را به نفع خودش تغییر داده. صحبت های اخیر اوباما بعد از موضع گیری ها و انتقادات شدید ایران ناشی ازهمین مساله بوده است.
    اسرائیل غاصب به فکر منافع خودش و ملتش هست. آمریکای جنابت کار هم همین. آنوقت ما داریم سر این بحث میکنیم که هنوز با دیالوگ جنگ پیش برویم. بله. کسی منکر خیانت های آمریکا و روسیه نمی تواند باشد. اما وقتی بزرگان و دلسوزان نظام شرایط سیاسی و اقتصادی ایران را طوری می بینند که فعلا باید نرمش شرافتمندانه داشت (چیزی که در سیره ی سیاسی و عقیدتی پیامبر اسلام ص مکررن به چشم می خورد) آنوقت یکسری آقایان کاسه ی داغت از اش می ایند و با جلوتر رفتن از برنامه ها و راهبردهای سیاسی نظام مقدس همه ی تلاشهای دیپلوماتیک را نقش بر اب می کنند.
    یادمان نرود. آمریکا بهیچ وجه کشتی آمال ما ایرانیان نبوده و نیست. اما سیاسیت روش های زیرکانه خودش را دارد که باید از فرصتها نه در جهت ایجاد رابطه گرم(که حقیقتا نیازی به ان نیست و نباید هم باشد. چون آمریکا هم مثل روسیه و عراق دهانش بوی خون مردم ما را می دهد.) بلکه در جهت کسب فرصت برای امتیاز گیری و انتقام از امریکا استفاده می کردیم که نشد.
    این وسط انچه تشدید خواهد شد تحریم هاست. تحریم هایی که سودهای میلیاردی را به جیب برخی آقایان می آورد. تحریم هایی که کمر مردم ما را شکسته است. تحریم هایی که دختران ما را به فسادگاههای امیرنشنان کثیف عرب در امارات و قطر و.. کشانده است. تحریم هایی که عده ای درکش نمی کنند. چون پشتشان گرم است… و تحرم هایی که حتی اعتقادات دینی مردم را به چالش کشانده است.. کادالفقر أن یکون کفرا.. . آقایان حقوقشان را بگیرند و بنویسند. این وسط مردمی را میشناسم که پول نان ندارند. آقای جوادی اگر نمی بیند من می بینم. به من زنگ بزنند ببرم مردم بدخبت را نشانشان دهم. مشکل اینجاست کسی بخواهد از رنج مردمی که می بیند بنویسد انگهایی از جنس خودشان می زنند. به امید آنکه آرمانهای رهبر کبیر انقلاب در اینکه فرمودند انقلاب ما انقلاب مستضعفان بود انقلاب پا برهنگان روزی جامه ی عمل بپوشاند صاحبان واقعی انقلاب در جایگاهی شایسته و بایسته باشند. آمین.

  6. آفرین بر هوش سیاسی جوادی آقایانی که با یک اشاره مسحور شدید دیدید که در جلسه نتانیاهو و اوباما چه مضحکانه ایران را دست انداختند ؟ جودی قبل از هرچیزی این را تذکر داده بود ضمنا آقای مجیدی آن وازه یک جریان است که نمی شود غربی اش را به کار نبرد فیلمی که کارگزدان آن از قبل پایان خوشی را برای این فیلم طراحی کرده باشد END HAPPY میگن برای این که مفهوم همان اصل تطبیق داشته باشد باید این را بکار برد این در اصطلاح زورنالیستی اعتبار دارد بازهم بر هوش و استعداد سیاسی جوادی درود می فرستم وبه آملی هایی که دلشان برای این شهر می سوزد توصیه می کنم قدر امثال این فرد را بدانند

  7. ممنون از نظرات همه دوستان
    تحریم زمانی تموم میشه که دوستان قاچاقچی همه اجناسی که با دلار 1000 تومنی وارد کردنو بفروشن
    به نظر شما آیا این پروسه کاسبان تحریم پایانی داره
    من که فکر نکنم
    زمانی از تحریم خلاص میشیم که در کنار یه قطعه بتونی به نام لهد آروم بگیریم
    به امید اون روز!!!!!!!!!!

  8. ضمن انکه از ادبیات غنی جناب آقای غفار محمدی حض بسیار برده ام و برای ایشان و همه منتقدین و حاشیه نویسان ارزوی سعادت دارم به عرض می رسانم جناب جوادی ظاهرا”در موجز منثورش ضمن بر شمر دن خصومت های امریکا علیه ملت ما و ملل جهان و این که عقبه امریکا جرم و جنایت و فساد و تباهی است و به قولی الخبثات للخبیثین است وبه همه ملل جهان و به ویژه به حقوق ملت ایران تعرضات بسیاری داشته که همه آنها مورد تایید است ولی ظاهرا” ایشان نوصییه فر مودند که ریس قوه ما با تانی و تدبیر و به قول جناب غفار محمدی با” ظرافت”گام بر دارند که در تله استکبار جهانی گرفتار نشوندو این حرف درستی است !؟ اماّدر تعامل با ملل ودول جهان باید گفت می شودیک شیوه توهین و فحش و بد وبیراه را اختیارکردولی ایا همه راهها این است سیاست خارجی امروز یک نوع مدیریت مسائل جهانی استکه می شوداقتدار گرایانه توام با اقتضاییات زمان و مکان و به قولی مدیریت اقتضایی باشد. با توجه به اینکه امریکا امروز نه با سلاح ثوب و تانک و جنگ بللکه بد تر از آن با سلاح پنهان تحریم اقتصادی در پی انهدام تمام عیار منابع اقتصادی ماست و با برهم زدن فضای اقتصادی ما از طریق عدم تامین نیاز های اساسی ما و تهیه کالاهای واسطه ای و سر مایه ای برای راه اندازی واحد های اشتغال و تولیدی ماست آیا ما باید به تماشا بنشینیم وتنها به چند تا فحش آنهم رو برو اکتفا کنیم که اصل در تمام جنگها رعایت اختفا است و حفظ اسرار پیکار است و ذره ذره نابود شویم و یا باید تدبیر و اندیشه کنیم که از این بن بست هاو محاصره ها پیروز بیرون بیاییم و اینکه شما فقط به گذشته بچسبید و هیچ حرکتی نکنید و در پی خنثی سازی دسایس دشمنان نباشیداین نوعی خود کشی و در کمال بی تدبیر ی است امروز علم مدیریت مطلق گرایی را مر دود می داند و با توسل به شیوه مدیریتی اقتضایی و اینکه در هر زمان و مکان باید بهترین مدیریت ها را اعمال کردتا سازمان را به قلل موفقیت رساند امروزسیاست مدیریت اقتضایی و اینکه چگونه دسایس و حیّل دشمنان را خنثی کنیم جز ئ اصول لایتغیر مدیریت جهان ماست اگر در انتخاب روش ها سستی کنیم در حقیقت به خواست دشمنان تن در داده ایم و دست بسته در دام شان گر فتار شده ایم امروز تد بیر حکم می کندکه اجماع ارو پا و امریکا را زایل سازیم و اتحاد امریکاو اسرائیل را سست گر دانیم وبه شکلی به امریکا نزدیکتر شویم تا بتوانیم خود را از هجمه اروپا و …نجات دهیم دقایق سیاست خارجه اینیست که رو در رو به جنگ دشمن نرویم بلکه از ابزار های دپپلمایتک برای ارتباط با جهان و تبدیل تهدید ها به فر صت ها و دشمنی ها به دوستی هاو تحریم ها رابه آزادی اقتصادی همانطور که منشور سازمان اقتصاد جهانی است و تذکر اینکه تحریم ها با سیاست آزاد اقتصادی جهان در تعارض است بکو شیم آنگاه است که می توانیم به قوت خود در داخل بیافزاییم و رفاه و توسعه را برای ملت مان به ارمغان آوریم و چهر ه تاب اسلام را که همش محبت است و صلح طلبی و صلح جویی به ملل جهان معرفی کنیم و ایران را ام القرا ی ملل اسلامی سازیم که در آن ترورو وحشت و خون ریزی و سلفی گری و طالبانیزم جای خود را به صلح و دوستی وعلم اندوزی داده است و همش شادمانی است و لذایذ معنوی و آرامش رو حانی . رسالت مدیریت وزارت امور خارجه تعامل با جهان و تقلیل نزاع های بین المللی و تبدیل تهدید هابه فر صت ها و تثبیت اقتدار مااست نه چیز دیگر بگذارید حکمای وزارت خارجه و ریاست قوه مقننه و مشاورانش با طمانینه تصمیم بگیرند و با تصمیات درست شان آشتی جهانی را عطیّه ملت ما سازند و با تاسی از پیامبر اکرم صل الله عیه و آله که رسالت حضرتش با گفتمان خود شان که”بعثت لمتتم مکارم اخلاق -من بر انگیخته شدم تا اخلاق را به کمال رسانم “اخلاقیات و آرامش و صلح را برای تمام ملل و مر دم بزرگوار مان به ار مغان بیاوریم و دعاکنیم که سر در راه خویش گیریم و برای اقتدار کشور خویش با تعامل با جهان ودفع و دفن تهدید ها بی اندیشیم و چهره اسلام واقعی را به جهان معرفی کنیم تا اسوه و مدینه فاضله جهانیان گر دیم و مجازان ستمگر را به اکرم المنتقبیم بسپاریم که : نماند ستکار بد روزگار +++بماند بر او لعنت پایدار

  9. در متن بالا قوه مجریه صحیح است نه مقننه و شکل درست شعر که از نصایح سعدی علیه الرحمه در کلیات است عبارتست از: نماند ستمکار بد روز گار******بماند براو لعنت پایدار

  10. خوبه به برکت هراز نیوز امثال جوادی های تندرو هم جایی واسه عرض اندام دارند کلا این سایت محتوا نداره فقط جنگ کامنتهاست.

  11. متنی‏ ‏عجولانه‏ ‏خالی‏ ‏از‏ ‏محتوا‏ ‏و‏ ‏‏ ‏فاقد‏ ‏تحلیلی‏ ‏صحیح‏ ‏از‏ ‏شرایط‏ ‏داخلی‏ ‏و‏ ‏بین‏ ‏المللی‏ ‏است.‏ ‏حتی‏ ‏اگر‏ ‏اظهار‏ ‏نظر‏ ‏اقای‏ ‏جوادی‏ ‏در‏ ‏این‏ ‏خصوص‏ ‏صحیح‏ ‏باشد‏(‏که‏ ‏نیست‏)‏‏ ‏زبان‏ ‏و‏ ‏ادبیات‏ ‏نامناسبی‏ ‏را‏ ‏برای‏ ‏انتقال‏ ‏ان‏ ‏انتخاب‏ ‏کرده‏ ‏اند
    فرزند‏ ‏زمان‏ ‏خویشتن‏ ‏باش

  12. من از همه تشکر می کنم که نظر دادند اما هرگز نباید از مکر دشمن غافل شد دشمن دشمنی می کند و تا وقتی دشمنی می کند قابل اعتماد نیست باید مراقب حیله های دشمن بود امروز آمریکا از هر موقعی ضعیف تر است با این فشارهای زیاد می خواست آخرین زورهایش را بزند تا از گرداب سیاسی که درآن افتاده است نجات پیدا کند این یک امتحان است که نباید از مکر و دشمنی دشمن غافل شد

  13. برادر جوادی تا نسل جهاد وشهادت زنده است آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

  14. متاسفیم که تحلیلگران هراز نیوز فقط تا نوک بینی خود را میبینند ، برادر جوتدی نگاهی به وجه بین المللی اخیر ایران بیندازید بد نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *