به گزارش هراز نیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس وزرای امور خارجه اروپا در روز شنبه از آمریکا خواستند تا اقدام نظامی خود را تا زمانی که بازرسان سازمان ملل متحد گزارش یافته های خود را منتشر کند به تعویق بیندازند.

در بیانیه ای که در پایان نشست وزرا توسط کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا خوانده شد حمله 21 اوت نقض آشکار قوانین بین المللی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت نامیده شد. در این بیانیه آمده است شواهد قدرتمندی نشان می دهند رژیم سوریه تنها حزبی است که دارای سلاح های شیمیایی است و می تواند چنین جنایتی را به وجود آورد. باید به این جنایات پاسخ روشن و قابل قبولی داد تا دیگر شاهد این جنایات نباشیم. اما در این بیانیه آمده است اتحادیه اروپا برای مقابله با این بحران از طریق سازمان ملل متحد عمل خواهد کرد.

انتظار می رود گزارش سازمان ملل متحد در اواخر این ماه اعلام شود، اما برخی از مقامات اروپایی به سازمان ملل متحد فشار می آورند تا به تحقیقات سرعت بخشد یا گزارش موقتی از یافته هایی که به دست آورده ارائه دهد.

در آمریکا هم مخالفت ها با جنگ علیه سوریه ادامه دارد. به گزارش رویترز قانونگذارانی که بعد از تعطیلات تابستانی به واشنگتن بازگشته اند می گویند اعتقادی به حمله نظامی به سوریه ندارند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از کنگره خواسته است تا حمله نظامی به سوریه را تصویب کند اما رای کنگره هنوز مشخص نیست. رای نهایی مجلس سنا هفته آینده و رای مجلس نمایندگان به احتمال زیاد در حدود 16 سپتامبر مشخص خواهد شد.

مریم مرادی هراز نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *