دولت امریکا در یک اقدام تبلیغاتی مدعی شد شکایتی را بر ضد یک تبعه ایران که مظنون به تلاش برای ترور سفیر عربستان در امریکا است را به جریان انداخته است.

اریک هولدر دادستان کل آمریکا در نشستی خبری روز سه شنبه گفته است بر اساس شکایتی که در منطقه جنوب نیویورک تنظیم شده است، یکی از مظنونان این پرونده که یک ایرانی امریکایی تبار 56 ساله است ‌دو هفته پیش دستگیر شده است .

وی افزود: فرد دستگیر شده در زندان اعتراف کرده که در نظر داشته با همکاری یک نیروی سپاهی ایران که در خاک امریکا نیست به جان سفیر عربستان سو قصد کند.

منابع امریکایی مدعی هستند که این اطلاعات را یک دلال مواد مخدر در اختیار مقامهای امنیتی قرار داد است.

برخی از کارشناسان بر این باورند که انتشار چنین خبرهایی ناشی از تلاش امریکا برای سرپوش گذاشتن روی جنبش اجتماعی وال استریت است. این جنبش اعتراضی از 4هفته پیش صدها شهر امریکا را در بر گرفته است که چالشی بزرگ برای نظام سرمایه داری امریکا ست.

امنیتی کردن فضای داخلی برای سرکوب تظاهر کنندگان وال استریت و ایجاد خط خبری انحرافی در قبال موج بیداری اسلامی از دیگر دلایلی است که کارشناسان برای راه اندازی این جنجال تبلیغاتی عنوان می کنند.

تحلیگران منطقه هم معتقدند ،‌ امریکا هر از گاهی با بهره گیری از ترفندهای تبلیغاتی می کوشد تا زمینه را برای ایجاد اختلاف میان کشورهای اسلامی فراهم کند.

انها می افزایند گرچه موضوع تلاش ایران برای ترور سفیر عربستان در امریکا با هیچ استدلال امنیتی ،‌ سیاسی و عقلانی باور پذیر نیست اما می تواند یکی دو روزی دستمایه یک جنجال رسانه یی شود.

انها گفتند: به نظر می رسد انتشار خبرهای تفرقه برانگیز در ارتباط با کشورهای اسلامی که پیشتر هم در قالب اسناد ویکی لیکس سابقه داشته است اغلب در چارچوب تلاش برای ایجاد واگرایی دولت های منطقه طراحی شده باشد اما خبر اخیر بگونه یی ناشیانه طراحی شده که نمی تواند هدف هیات حاکمه امریکا را براورده کند.

در همین راستا نماینده ایران در سازمان ملل متحد به اتهامات اخیر دولت امریکا مبنی بر دخالت یک تبعه ایرانی در طرح ترور سفیر عربستان در امریکا به شدت اعتراض کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، محمد خزاعی در نامه ای خطاب به بان کی مون آورده است: این اتهام واهی مقامات امریکائی، در ادامه سیاست معروف ضد ایرانی آنها، با انگیزه های سیاسی و نیز برای انحراف افکار عمومی جهان از مشکلات کنونی کاخ سفید در دو حوزه داخلی و خارجی است.

وی مشکلات اقتصادی و اجتماعی داخل آمریکا و همچنین موج ضد آمریکایی موجود در منطقه را که ناشی از حمایت های کاخ سفید از رژیم های دیکتاتور است، دلایل اصلی توطئه اخیر و اتهام افکنی واشنگتن دانسته است که منحرف کردن افکار عمومی جهان را در دستور کار دارد.

نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد در این نامه تاکید کرده است: جمهوری اسلامی ایران این اتهام شرم آور مقامات آمریکائی را قاطعانه و با شدیدترین لحن رد و قصد طراحان آن را محکوم می کند.

در نامه خزاعی آمده است: این اتهامات ساختگی و بی پایه ، بر اساس ادعاهای مشکوک یک فرد است که هر کشوری می تواند، کشورهای دیگر را با طراحی چنین داستانهایی متهم و روابط کشورهای منطقه را مخدوش کند.

خزاعی در این نامه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره همه اشکال و مظاهر تروریسم را محکوم کرده، آورده است: ملت ایران در دو سال اخیر برای چندمین بار قربانی تروریسم شد و تعدادی از دانشمندان هسته ای خود را با ترور رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا از دست داد.

نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد با اشاره به خواست همیشگی ملت ایران مبنی بر عاری شدن جهان از همه اشکال تروریسم، خطاب به بان کی مون نوشته است: جمهوری اسلامی ایران درباره پیامدهای وحشتناک سناریوی آمریکا که تلاش دارد سیاست های جنگ افروزانه خود را با دروغ پراکنی رسانه ای در منطقه حساس خلیج فارس گسترش دهد، هشدار می دهد و معتقد است ادامه چنین روشهایی، اثرات زیان باری بر صلح و امنیت منطقه و جهان خواهد داشت.

در نامه خزاعی خطاب به بان کی مون همچنین بر عزم جمهوری اسلامی ایران بر حفظ روابط دوستانه با همه کشورهای منطقه و به ویژه همسایگان مسلمان تاکید شده و آمده است: جمهوری اسلامی ایران همه را به حفظ هوشیاری در برابر توطئه اردوگاه بدخواهان که صلح، ثبات و روابط دوستانه کشورهای منطقه را هدف قرار داده، دعوت می کند.

نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد از بان کی مون نیز به عنوان دبیرکل این سازمان جهانی خواسته است به مسئولیت مهم خود در تنویر افکار عمومی درباره عواقب خطرناک جنگ طلبی های دولت آمریکا برضد صلح و امنیت بین المللی عمل کند.

نامه محمد خزاعی همزمان برای روسای شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز ارسال شد.

نماینده کشورمان همچنین از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست این نامه به عنوان سند مجمع عمومی و شورای امنیت ثبت شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *