هراز نیوز :نماینده مردم خدابنده در مجلس با اشاره به سوگند نمایندگان برای رعایت قانون تصریح كرد: این در شأن مجلس نیست كه 210 روز از یك موضوع گذشته باشد و ما بخواهیم وارد مقولات دیگر شویم، لطفا این موضوع را جدی‌تر بگیرید، چرا كه در این روزها افرادی بسیاری به ما گفتند كه مجلس می‌خواهد این موضوع را سمبل كند.

ایسنا نوشت: یك عضو كمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از عدم رای‌گیری برای گزارش كمیسیون اصل 90 در خصوص « شكایت نمایندگان از رییس‌جمهور» انتقاد كرد.

سیدفاضل موسوی در تذكری مستند به مواد 17 و 213 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: «پنجم اسفندماه سال گذشته 12 نماینده درخواست رسیدگی به تخلفات رییس‌جمهور از قوانین را ارائه كردند و با وجود این‌كه قانون 10 روز زمان برای بررسی این موضوع تعیین كرده؛ 210 روز از آن گذشت و نهایتا هنوز هم هیچ اقدام قابل تامل و درستی از هیات رییسه مشاهده نمی‌شود».

وی با اشاره به قرائت گزارش كمیسیون اصل 90 در این زمینه در صحن علنی مجلس گفت: ای كاش این گزارش قرائت نمی‌شد، چرا كه در قرائت آن دو تخلف مشهود بود؛ اول آن‌كه آنچه بین نمایندگان توزیع شد با آنچه قرائت شد متفاوت بود و دیگر این‌كه در این گزارش چهار مورد شكایت وجود داشت كه باید برای هر كدام جداگانه رای‌گیری می‌شد كه این اتفاق نیفتاد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس با اشاره به سوگند نمایندگان برای رعایت قانون تصریح كرد: این در شأن مجلس نیست كه 210 روز از یك موضوع گذشته باشد و ما بخواهیم وارد مقولات دیگر شویم، لطفا این موضوع را جدی‌تر بگیرید، چرا كه در این روزها افرادی بسیاری به ما گفتند كه مجلس می‌خواهد این موضوع را سمبل كند.

علی لاریجانی رییس مجلس در پاسخ به این تذكر گفت: واقعا این‌طور نیست و مرام مجلس هم این نبوده كه از این مسائل سهل‌انگاری بگذرد؛ اما این‌كه كمیسیون اصل 90 باید به موقع گزارش را ارائه می‌كرد درست است.

رییس مجلس تصریح كرد: ما در هیات رییسه نیز این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم كه مشخص شود چطور این گزارش رای‌گیری شود و قرار است ترتیبی بدهند كه مطابق عرف آیین‌نامه آن را به رای بگذاریم لذا این موضوع در هیات رییسه پیگیری می‌شود.

گفتنی است ریاست جلسه ای كه در آن طرح شكایت از رییس جمهوری قرائت شد، بر عهده باهنر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *