گل آقا با زبان طنز به نقد روندهای سیاسی و اجتماعی می پرداخت و به نوعی بازتاب دهند وضعیت اجتماعی آن دوران بود . از همین رو یکی از راه های سنجش دوران هاشمی را می توان رجوع به مطبوعات آن زمان به شمار آورد. چه انکه مطبوعات به مثابه حس‌گرهای یک جامعه به خوبی وقایع را ثبت می کنند.
به گزارش  فردا، عملکرد مسئله دار دولت احمدی نزاد در حوزه اقتصادی و سیاست زدگی آن باعث شده است روسای دولت های پیشین با استفاده از «کمتر» بودن مشکلات اقتصادی در دوران خویش تصویری «بهشت گونه» از دوران زعامت خود جلوه دهند.  در این خصوص البته آیت الله هاشمی پیشتاز است. او در کمتر گفتگو یا سخنرانی است که از گذشته ای طلایی سخن نگوید و زبان به تمجید از خود و دولت اش در سالهای موسوم به سازندگی نگشاید.

تصاویری که می بینید کاریکاتورهایی هستند که در سالهای دهه 70 در نشریه گل آقا منتشر شده اند . گل آقا با زبان طنز به نقد روندهای سیاسی و اجتماعی می پرداخت و به نوعی بازتاب دهند وضعیت اجتماعی آن دوران بود . از همین رو یکی از راه های سنجش دوران هاشمی را می توان رجوع به مطبوعات آن زمان به شمار آورد. چه انکه مطبوعات به مثابه حس‌گرهای یک جامعه به خوبی وقایع را ثبت می کنند.

2 thoughts on “تصاویر/دولت هاشمی به روایت ‘گل آقا’”
  1. در آن زمان پذیرش پناهنده ها از طرف ایران کار بسیار مناسبی بود، چراکه با این کار دوستی و رابطه ما را با کشورهای همسایه بهتر میکرد نه اینکه به یکباره آمدند و همه افغانی ها را به یک وضع بدی از کشور خارج کردند پس از اینهمه مهمان نوازی
    آیا رشد جمعیت تقصیر دولت هاشمی بود؟؟؟ یادم است در آن زمان حداقل روی بسته های مواد غذایی همچون بستنی این پیام فرهنگی نوشته شده بود :
    (فرزند کمتر زندگی بهتر)
    اما حالا چه؟؟؟ دریغ از همان یک جمله فرهنگی….
    و دیگر هیچ

  2. گل آقا یه فرصت بی نظیر در عرصه ی نقد اجتماعی و سیاسی ایران و حتی ادبیات در ایران بود… یادش بخیر.. کاش شیرمردی پیدا شود و با قلمش اینگونه بخنداند و بگریاند..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *