نشست امضای قرارداد حمایت مالی شرکت هواپیمایی آسمان از تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت 13:30 امروز در محل این شرکت هواپیمایی آغاز شد. در ابتدای این نشست علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال گفت: حمایت اسپانسرها از تیمهای ملی فوتبال در تمام دنیا مرسوم است و خوشحالم که اکنون امکان حمایت شرکت آسمان از تیم ملی فراهم شده است.
وی ادامه داد: امیدوارم این اقدام سبب شود که در آینده شرکتها و موسسات دیگر نیز برای حمایت از تیم ملی که موفقیت آن خواست عمومی همه مردم است، پیشقدم شوند.
به گزارش تسنیم، در ادامه شهاب الدین عزیزی خادم، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: پیگیریها در کمیته تیمهای ملی سبب مصوبه هفته گذشته شرکت هواپیمایی آسمان برای حمایت از تیم ملی شد. با وجود برخی صبحتها و فراز و فرودهایی که پیش آمد، مسئولان شرکت آسمان و فدراسیون فوتبال از امضای قرارداد همکاری دلسرد نشدند.
وی افزود: همانطور که میدانید در گذشته پرواز چارتر برای تیم ملی توسط صفایی فراهانی فراهم شد و در دوره دادکان نیز فدراسیون فوتبال اسپانسر مالی داشت. آن کارها نیز کارهای بزرگی بوده و اقدامات فعلی ما نیز در تداوم همین فعالیتهاست.
کامبیز بابایی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان نیز با اشاره به اینکه شرکت متبوعش به تازگی از سوی «یاتا» به عنوان یکی از 20 شرکتی که استانداردهای ایمنی پرواز را رعایت میکند، انتخاب شده است، تصریح کرد: ما تا پایان مسابقات جام ملتهای 2015 آسیا از تیم ملی حمایت میکنیم، ضمن اینکه با صعود تیم ملی ایران به جام جهانی بازیکنان و کادر فنی تیم ایران میتوانند در مدت قرارداد از پروازهای داخلی به صورت رایگان استفاده کنند.
به گزارش تسنیم، در ادامه مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان و علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال پاسخگوی سئوالات خبرنگاران بودند.
بابایی در پاسخ به این پرسش که «با توجه به طولانی بودن پرواز تهران تا سئول و بحث تحریمها این شرکت مشکلی برای اعزام تیم ایران به کره جنوبی ندارد؟»، اظهار داشت: خیر، مشکلی وجود ندارد و شرکت هواپیمایی آسمان که پروازهای بلندی به آفریقا و آمریکای جنوبی داشته و رکورد 17 ساعت پرواز را زده است، مشکلی برای پرواز کره جنوبی نخواهد داشت.
وی ادامه داد: امیدوارم روزی برسد که تیم ملی فوتبال ایران یک فروند هواپیمای اختصاصی داشته باشد.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گزارشهایی پیرامون بدهی مالی این شرکت منتشر شده است، پاسخ داد: در این زمینه ما با دولت تعامل داریم. با توجه به اینکه بخشی از بودجه دولتی ما از محل درآمد مناطق محروم تامین میشود و این بودجه تامین نشده بود، این بحث برای ما پیش آمد اما برای شرکت هواپیمایی آسمان که 50 سال قدمت دارد، این مسئله قابل حل بوده و نگرانی وجود ندارد.
بابایی در پاسخ به دیگر سئوال خبرنگاری در این مورد که آیا شرکت آسمان میداند تیم ملی امکان تبلیغ روی پیراهن خود در بازیهای ملی را ندارد، اظهار داشت: ما چنین خواستهای نداریم و تنها در دیدارهای دوستانه انتظار داریم که تبلیغات ما روی پیراهن ملیپوشان درج شود.
در ادامه سئوالی پیرامون نحوه سفرهای تیم ملی برای بازی با قطر و این موضوع که پیش از این بلیت سفرهای ایران به قطر و امارات رزرو شده است، مطرح شد که مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال در این باره گفت: رزرو بلیت سفرهای تیم ملی یک موضوع کاملا طبیعی است اما مشکلی در این زمینه وجود ندارد. تنها سفر ما به عمان است که فدراسیون فوتبال عمان برای آن یک پرواز اختصاصی درنظر گرفته است اما اگر مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان بخواهند در این زمینه هم ما مشکلی نخواهیم داشت.
بابایی همچنین در خصوص اینکه پرواز تیم ملی از امارات به قطر چگونه انجام خواهد شد، گفت: ما برای انتقال تیم ایران از دبی به قطر مشکلی نداریم.
وی درباره اینکه شرکت آسمان فقط اسپانسر تیم ملی بزرگسالان است یا تیمهای دیگر کشورمان در رده ملی را نیز پوشش خواهد داد، گفت: قرارداد ما فعلا تنها مربوط به تیم ملی بزرگسالان است.
در پایان این نشست و بعد از امضای قرارداد میان فدراسیون فوتبال ایران و شرکت هواپیمایی آسمان مشخصات هواپیمای تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد. این هواپیما یک ایرباس 340 است که 34 صندلی بیزینس، 34 صندلی فرست کلاس و 170 صندلی اکونومی دارد. هواپیمای تیم ملی در هر ساعت 6 تن سوخت مصرف میکند و در پرواز محمود احمدینژاد، رئیس جمهور ایران از تهران به کاراکاس از این هوپیما استفاده شده است که رکورد 16 ساعت و 15 دقیقه پرواز را دارد.