در شرايطي که تنها چند روز از انعقاد پيمان آتش‌بس ميان رژيم صهيونيستي و نيروهاي مقاومت فلسطيني گذشته و وضعيت در اين منطقه هنوز به ثبات کامل نرسيده، به نظر مي‌رسد رژيم صهيونيستي در پي بهانه‌جويي براي انجام اقدامي جديد عليه غزه است.

به گزارش تابناک، اغلب مطبوعات اسرائيلي ديروز اقدام به انتشار گزارشي کردند که براي نخستين‌بار در روزنامه ساندي‌تايمز انگليس منتشر شده و ادعا مي‌کند بر اساس يافته‌هاي ماهواره‌هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي، ايران در حال ارسال محموله‌اي جديد از موشک و ديگر تسليحات به غزه است. بر اساس اين گزارش، ماهواره‌هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي يک کشتي ايراني با بار تسليحات را مورد شناسايي قرار داده‌اند که به گفته کارشناسان اسرائيلي، قصد دارد به سوي غزه حرکت کند.

اين گزارش مي‌افزايد اين محموله احتمالا شامل تعداد بيشتري از موشک‌هاي «فجر5» (مشابه آنچه در جنگ اخير مورد استفاده مقاومت قرار گرفت) براي غزه و نيز موشک‌هاي «شهاب3» جهت استقرار در سودان است. منابع اسرائيلي مدعي هستند ايران قصد دارد اين موشک‌ها را جايگزين آنهايي کند که طي نبرد اخير استفاده شده يا منهدم شده‌اند. بنابر ادعاي ساندي‌تايمز، کشتي يادشده از مسير درياي سرخ، سودان و مصر، تسليحات را به دست فلسطيني‌ها در غزه خواهد رساند. يک منبع اسرائيلي نيز گفته احتمالا به محض ورود اين کشتي به درياي سرخ، کشتي‌هاي جنگي ايراني که در اريتره لنگر انداخته‌اند، آن را همراهي خواهند کرد.

در همين حال به نظر مي‌رسد انتشار اين گزارش بهانه جديدي به دست مقامات رژيم صهيونيستي داده تا احتمالا مقدمات تجاوز جديدي به غزه را فراهم آورند. در اين راستا يکي از مقامات وزارت جنگ رژيم صهيونيستي گفت: «فارغ از موافقتنامه آتش‌بس، ما هرگونه محموله ارسالي تسليحات به غزه را به محض شناسايي، مورد حمله قرار داده و نابود خواهيم کرد». در مجموع به نظر مي‌رسد مقامات رژيم صهيونيستي که از نتيجه جنگ 8 روزه با نيروهاي مقاومت و پذيرش شروط کم‌سابقه آتش‌بس رضايت ندارند، در‌صددند با استفاده از هرگونه فرصت بهانه‌تراشي، زمينه انجام تجاوزي جديد به غزه يا حداقل رعايت نکردن تمام و کمال شروط آتش‌بس رافراهم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *