مهدي دواتگري، نماينده ويژه مجلس در پرونده مرگ ستار بهشتي در گفت‌وگو با فارس، درخصوص بازديد از محل بازداشتگاه ستار بهشتي گفت: زندان اوين و بازداشتگاه پليس آگاهي جزو بازداشتگاه‌هاي قانوني هستند که زير نظر قوه قضائيه فعاليت مي‌کنند و از استانداردهاي قانوني برخوردارند و دواير انتظامي تنها مي‌توانند متهم را براي ساعاتي کوتاه و با حضور افسر نگهبان در محلي که به عنوان «تحت نظرگاه» و نه بازداشتگاه وجود دارد، تحت نظر قرار دهد.

وي افزود: متأسفانه مامورين فتا متهم را پس از دستگيري بدون دستور قضايي در تحت نظرگاه پليس فتا آن هم به مدت يک شب نگه مي‌دارند که اين نگهداري کاملا غيرقانوني بوده است. دواتگري به روزهاي سوم و چهارم بازداشت متهم اشاره کرد و اظهار داشت: به‌رغم دستور قاضي مبني بر انتقال متهم به بازداشتگاه آگاهي، پليس فتا پس از بازگيري متهم از زندان اوين باز هم وي را به تحت نظرگاه پليس فتا منتقل کرد. وي پيگيري‌ها و بازجويي دستگاه قضايي از متهم را قانوني و بدون اشکال دانست و تأکيد کرد: خوشبختانه روند فعاليت دستگاه قضايي در پرونده ستار بهشتي، چه قبل و چه بعد از فوت وي بسيار قابل توجه بوده و اطلاعيه اخير دادستان تهران درخصوص اين پرونده منطبق بر واقعيات و کاملا مورد تأييد است.

نماينده ويژه مجلس در پرونده ستار بهشتي خواستار برکناري ‌يا استعفاي فرماندهي پليس فتا شد و اظهار داشت: ابراز برائت پليس فتا از اشتباه صورت گرفته که منجر به هزينه براي نظام شده، با برکناري ‌يا استعفاي فرماندهي پليس فتا امکان پذير است. دواتگري تصريح کرد: ما نبايد اتفاقات اين چنيني را به حساب نظام بگذاريم؛ چرا که ما يک نظام قاطع و قانونمند داريم که در برخورد با اشتباهات با کسي تعارف ندارد؛ بنابراين نبايد با حاشيه‌سازي‌هاي گوناگون زمينه را براي شيطنت عوامل ضد انقلاب فراهم کنيم.

وي خاطرنشان کرد:با توجه به نظريه پزشکي قانوني قطعا صدمات بدني منجر به فوت‌ يا قتل ستار بهشتي نشده و به همين جهت هنوز هم به تحقيقات جامع قضايي نياز داريم؛ ضمن اينکه هفته آينده نيز گزارش کامل بازديد از محل بازداشتگاه ستار بهشتي را تقديم مجلس خواهيم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *