در هفته گذشته از سریعترین کامپیوتر دنیا رونمایی شد و البته اطلاعاتی نیز از آخرین وضعیت گوشی های انعطاف پذیر به دست آمده است.

مشرق، در هفته گذشته چند فناوری جدید وارد بازار شده است که در اینجا تعدادی از این فناوری ها را به شما معرفی می کنیم.

سریعترین کامپیوتر دنیا: به تازگی رقابت شرکت های مختلف برای تولید سوپرکامپیوترها بسیار شدید شده است و هر روز تعداد زیادی از آن ها رونمایی می شوند. به تازگی نیز “تایتان” سریعترین کامپیوتردنیا رونمایی شده است که ارزشی 100 میلیون دلاری دارد. این ابرکامپیوتر یک پردازنده 600 هسته ای دارد.

گوشی های انعطاف پذیر: رقابت شرکت های سازنده تلفن همراه این روزها بسیار زیاد شده است و بسیاری از آن ها به دنبال تولید اولین تلفن همراه منعطف هستند. یکی از شرکت های پیشرو در این مورد سامسونگ است که توانسته نمونه هایی را از گوشی های قابل انعطاف تولید کند و اعلام کرده است به زودی آن ها را به تولید انبوه می رساند.

دستگاه تشخیص سه بعدی: تا به حال تحقیقات زیادی در رابطه با تولید دستگاه های آنالیز سه بعدی بدون نیاز به دوربین انجام شده است و در آخرین مورد نیز دستگاهی تولید شده است که می تواند اندازه ها را در سه بعد تشخیص دهد و حرکات دست را شناسایی می کند. این دستگاه می تواند در تلفن های همراه آینده به کار رود البته برای تکمیل شدن آن ها همچنان زمان نیاز است.

ربات سنجاقکی: به تازگی یک شرکت آمریکایی ربات جدیدی را تولید کرده است که توانایی پرواز به مانند سنجاقک را دارد. این ربات کوچک می تواند به مدت 25 تا 30 دقیقه در هوا پرواز کند. نکته جالب در مورد این ربات حالتی است که به آن کمک می کند تا دست از بال زدن بردارد و به مانند یک عقاب در هوا پرواز کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *