رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای اسلامی باید با محوریت کشورهای پیشرو تعهدی را اعلام کنند که هر گونه حمله رژیم صهیونیستی بر فلسطینیان حمله به حکومت اسلامی تلقی می‌شود و آنان کمک نظامی به ملت فلسطین خواهند کرد.

خبرگزاری فارس: کشورهای اسلامی به فلسطین کمک نظامی کنند

فارس،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) خود با بیان اینکه شعار عزت و سربلندی و مجاهدت در بالاترین سطح خود در مکتب حسینی درخشش یافت، اظهار داشت: مرگ از ننگ و ذلت بهتر، عزیزتر و محبوب‌تر است.

وی افزود: حادثه عاشورا آنقدر عمیق و پر رمز و راز است و آنقدر قدرت انقلاب و تحول در آن است که در همه زمان‌ها باید در حادثه عاشورا اندیشید و درس جدیدی از این واقعه آموخت؛ مهمترین پیام عاشورا عدم تعلق به زمان و مکان خاص است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عاشورا یک روح سیال زنده و پرتحرک در کالبد امت اسلامی است، تصریح کرد: عاشورا یک انقلاب مستمر توحیدی و عدالت خواه و ضد ظلم و استثمار و استکبار است که به تعبیر شهید مطهری مراد از زنده نگه داشتن یاد و خاطره قیام حسینی آن است که شمر و یزید زمان خود را بشناسیم.

علی لاریجانی با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکید کرد: چند دهه قبل شهید مطهری می‌فرمود که شمر زمان ما آمریکا و اسرائیل هستند و امروز نیز در چند روز اخیر رژیم صهیونیستی از هوا و دریا به ملت مظلوم فلسطین، حمله‌ای به تمام معنا و وحشیانه به غزه کرده است که صدها نفر فلسطینی زن و مرد و پیر و جوان و کودک را به خاک و خون کشیده است.

وی همچنین به حمایت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه اشاره و تصریح کرد: اوباما با اعلام رضایت از این حمله رژیم صهیونیستی به تعهد ننگین خود به این رژیم در انتخابات عمل کرد.

«رژیم صهیونیستی با این علامت غرب با کمال پررویی حمله ددمنشانه‌ای را سامان داد و صراحتا اعلام می‌کند ما به دلیل توان نظامی مقاومت فلسطین عملیات می‌کنیم.»

رئیس قوه مقننه گفت: اگر این منطق بر صحنه بین‌المللی وجاهت دارد پس همه کشورها حق دارند بر رژیم صهیونیستی یرش برند چون سلاح‌های بسیاری از جمله سلاح‌های کشتار جمعی دارند.

علی لاریجانی اضافه کرد: شرایط امروز تعبیر شهید مطهری زنده می‌کند که حاکمان امروز آمریکا و اسرائیل همان نقش یزید، عبدالله بن زیاد و شمر را نسبت به مردم مظلوم فلسطین بازی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در این میان باید از تحرکات سیاسی کشورهای تازه انقلاب کرده مسرور بود، گفت: این رفتار مسئولان تونس و مصر را با حاکمان گذشته‌شان مقایسه کنید که در آن زمان حاکمان دیکتاتورشان چگونه در جنگ 22 روزه در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ضمن تقدیر از این اقدام سیاسی کشورهای انقلابی باید به چند نکته توجه کرد که نمی‌توان از ته دل متاسف نبود؛ کشورهای عربی و اسلامی اینقدر نسبت به این جنایت بی‌تحرک و بی‌اعتنا هستند و برخی حداقل ژست سیاسی کم خاصیت هم نگرفتند تا اسرائیل به خود جرات داد تا مجددا به غزه حمله کنند. بنابراین برخی از این کشورها در جنایات رژیم صهیونیستی شریک هستند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف رژیم صهیونیستی در این اقدام وحشیانه، بیرون آمدن از پوسته انزوای منطقه‌ای است که در کنار آن قصد تحقیر حاکمان جدید کشورهای انقلاب شده را دارد، گفت: از طرفی با همه سر و صداهای کلفت نتانیاهو که با انتقاد از الورس سر کار آمد، در آستانه انتخابات جدید متهم به بی‌عملی شده است؛ بنابراین با نوعی فرصت طلبی قصد ربودن شانس پیروزی جدید را دارد.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه تعیین نبرد سرنوشت‌سازی است، گفت: انشاءالله در مجاهدت ملت صبور فلسطین، مجددا شکست دیگری نصیب رژیم صهیونیستی می‌شود.

لاریجانی با بیان اینکه عدم اقدام عملی کشورهای منطقه در کمک به ملت فلسطین هیچ توجیهی برای آنان باقی نخواهد گذاشت، خاطرنشان کرد: گرچه اقدامات سیاسی کشورهای انقلابی ارزشمند است اما کافی نیست. چرا که توقع از این کشورها کمک جدی نظامی به مردم فلسطین است.

«وقتی آمریکا و غرب همه گونه سلاح در اختیار صهیونیست‌ها قرار می‌دهند، چرا کشورهای متعهد اسلامی سلاح مورد نیاز در اختیار فلسطین قرار نمی‌دهند؛ کشورهای اسلامی باید با محوریت کشورهای پیشرو  تعهدی را اعلام کنند که هر گونه حمله رژیم صهیونیستی بر فلسطینیان حمله به حکومت اسلامی تلقی می‌شود و آنان کمک نظامی به ملت فلسطین خواهند کرد.»

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید به رژیم بی‌آبروی صهیونیستی زمان داد که برای ملت فلسطین خط و نشان بکشد، تاکید کرد: بر عکس با اقتدار ملت‌های اسلامی باید شرط گذاری از جانب کشورهای اسلامی باشد.

لاریجانی با طرح این پرسش که آیا وقت آن نرسیده که برخی کشورهای اسلامی در مورد اقدامات دو سال اخیر خود نسبت به سوریه تجدید نظر کند، اظهار داشت:‌ آیا سوریه کشور مهم منطقه نبود که در جنگی 22 روزه و 33 روزه غزه با صلابت مقابل رژیم صهیونیستی ایستاد؟ آیا این یک اشتباه استراتژیک نبود که به جای انجام اصلاحات سیاسی در سوریه دو سال با انواع سلاح، درگیری داخلی برای این کشور ایجاد کردند و عملا یک نیروی فعال در مقابل صهیونیست‌ها دچار فرسایش کردند.

وی اضافه کرد: امروز رژیم صهیونیستی جرات کرده با توپخانه مرزهای سوریه را بکوبد؛ کشورهایی که انقلاب کرده‌اند در آزمون فعلی که تحرک نظامی از خود نشان دادند باعث مسرت مسلمانان شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حالا که ملت و دولت سوریه در چند سال گذشته موضع قاطع در مقابل صهیونیست‌ها داشتند و همه گونه کمک به پیروزی مقاومت کردند و اینجا از برخی کشورهای منطقه توقع بیشتری می‌رفت که عمیق‌تر و دقیق‌تر رخدادها را تجزیه و تحلیل کنند و سلاح خود را به جای فرسایش و درگیری دو گروه مسلح سوریه استفاده کنند، به سود مردم فلسطین به کار بندند.

لاریجانی افزود: مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کند ملت بزرگ ایران در این مصاف نابرابر در کنار مردم فلسطین خواهند بود و این همبستگی و وظیفه شناسی را مدیون حماسه حسینی می‌داند که شعار هیهات من الذله که مربوط به شعارهای عاشورا است، امروز فرهنگ مسلط مسلمانان شده است.

وی در پایان خطاب به سخنرانان و مرثیه سرایان عزای حسینی خواست در این ایام آمریکا و اسرائیل را که یزید و شمر زمان هستند به مردم معرفی کنند تا امسال فریادهای عاشورایی خود را بر ستمکاران زمان سر دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *