رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این 8 ماه، به حق تنها بوده اما نه از سوی خیل عظیم دانشجویان و دانشگاهیان مومن و متعهد ایرانی، بلکه از ناحیه‌ افراد و مجموعه‌هایی که بایستی پیش و بیش از دیگران برای کمک به دانشجو و برای پیشبرد اهداف عالیه در دانشگاه آزاد اسلامی آستین بالا زده و وارد گود می‌شدند.

*یادداشت محمدخجسته معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی

هر حرکت و تحولی که خواستار تغییر در یک سیستم است با مقاومت ناملایم و مشقت‌های فراوانی همراه است، حتی بیشتر از تاسیس یک سیستم یا نهاد یا مجموعه بزرگ، چرا که فرد تحول‌گرا بایستی علاوه بر برهم زدن نظامات معیوب سیستم سابق، خود نیز طرحی نوع در بیاندازد و در این بین بر هم زدن نظامات معیوب سابق، کاری است بس مشقت زا و طاقت فرسا.

در سیستم دانشگاه آزاداسلامی نیز چنین پروژه، یا بهتر بگوییم چنین پروسه‌ای ملموس است:

ورود فرهاد دانشجو به دانشگاه آزاد اسلامی و تلاش وی برای تغییر و تحول در این مجموعه بسیار بزرگ که خواسته غاطبه دانشگاهیان و دانشجویان است، از این قاعده مستثنی نیست.

دانشجو به درخواست به حق دانشجویان بایستی در جهت حذف برخی ساز وکارهای معیوب سابق تلاش کند و در جهت نیل به خواسته‌های مشروع و قانونی دانشجویان قدم‌های استوار بردارد تا دانشگاه آزاد تبدیل به یک مجموعه ای شود که در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین در شأن دانشجویان و دانشگاهای ایران اسلامی باشد.

اما فرهاد دانشجو برای نیل به این هدف راه همواری پیشرو نداشته و ندارد چرا که بایستی با سختی‌ها و دشواری‌هایی ناشی از ناحیه‌های مختلف دست و پنجه نرم کند و چنان که خود نیز در نخستین اجلاس سراسری جنبش دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد تاکیدکرد: “در این هشت ماه ناملایمات فراوانی به چشم دیده است”.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این 8 ماه، به حق تنها بوده اما نه از سوی خیل عظیم دانشجویان و دانشگاهیان مومن و متعهد ایرانی، بلکه از ناحیه‌ افراد و مجموعه‌هایی که بایستی پیش و بیش از دیگران برای کمک به فرهاد دانشجو و برای پیشبرد اهداف عالیه در دانشگاه آزاد اسلامی آستین بالا زده و وارد گود می‌شدند.

فرهاد دانشجو به حق تنهاست اما نه از سوی کارکنان و کارمندان دلسوز، متعهد و کارآمد دانشگاه آزاد اسلامی. دانشجو در این هشت ماه از سوی صاحبان اصلی دانشگاه که همانا دانشجویان و دانشگاهیان متعهد و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی به خوبی یاری شده و پس از این نیز این دانشجویان و دانشگاهیان و کارکنان بسیجی و ولایتمدار نخواهند گذاشت اهداف منتقدان در دانشگاه آزاد اسلامی محقق شده و مدیریت متعهدانه، ولایتمدارانه ، ارزش‌مدارانه و خیرخواهانه در دانشگاه آزاد اسلامی منجر به شکست شود حتی اگر تمام بدخواهان و صاحبان منافع در دانشگاه آزاد گرد هم آمده و برای به شکست کشاندن فرهاد دانشجو تلاش کنند.

آری! رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تنهانیست.

دانشجو در طی مدیریت خود اعلام کرده که همواره تنهاست اما در واقع از سر خلوص نیت به منتقدان کنایه زده تا آنان نیز همراه باشند.

در طی هشت ماه که مدیریت جدید دانشگاه آزاد فعالیت خود را آغاز کرده، در راه پیشبرد اهداف متعالی دانشگاه آزاد اسلامی قدم‌های بسیار مثبتی برداشته شده و این سند نشانگر این است که “دانشجو تنها نیست” و بدنه دانشجویی که سرمایه‌های این نظام و انقلاب هستند و کارکنان و اساتیدی که پیش از این دیده نمی شدند،حامی جدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

اگر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تنها بود، در این مدت بسیار کوتاه به این همه موفقیت های بزرگ دست پیدا نمی کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *