معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در توضیح علت اتخاذ این تصمیم گفت: در ایام حج امسال، اعتراضهای بسیاری از سوی حجاج در خصوص افزایش هزینه تلفن همراه به دفتر نمایندگی وزارت ارتباطات در بعثه واصل شده بود.
وی ادامه داد: با بررسی این شکایات، مشخص شد اشکالی در سیستم شارژینگ اپراتورهای تلفن همراه وجود ندارد اما متوجه شدیم علت این افزایش هزینه، قطعیهای مکرر و خارج از حد نرمال در شبکه تلفنهمراه بوده است.
رضوانی افزود: از آنجایی که محاسبه مکالمات رومینگ به صورت دقیقهای انجام میشود، قطعیهای مکرر و تلاش چند باره زائر برای برقراری تماس و محاسبه مکالمات چند ثانیهای به قیمت یک دقیقه، سبب افزایش هزینه تلفنهمراه زائران شده بود.
معاون رگولاتوری تصریح کرد: از این رو رگولاتوری طی بخشنامهای به اپراتورهای تلفن همراه، اعلام کرد که در ایام حج تمتع سال 91، باید مکالمات زیر 5 ثانیه حجاج رایگان در نظر گرفته شود که اجرای این بخشنامه از اپراتورهای تلفنهمراه پیگیری خواهد شد.