به گزارش هراز نيوز به نقل از قاصد، از زمان انتصاب علی اکبر جوانفکر به عنوان مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، این رسانه که رهبر انقلاب از آن به عنوان دست بزن نظام یاد کرده بودند، به محلی برای انتشار آراء و نظرات عده ای قلیل تبدیل شده که اعتبار این رسانه قدیمی را خدشه دار کرده است.

بر اساس اسنادی که اخیرا به دست آمده، جوانفکر برای همراه کردن بدنه ایرنا با تفکرات خود راهی ساده تر از اعطای پاداش به آنها ندیده و با رایزنی های مختلف، توانست موافقت هیئت دولت را برای پرداخت پاداش به کارکنان ایرنا اخذ کند که از محلی نامشخص به نام « سرجمع اعتبارات سازمان خبرگزاری» پرداخت می شد.

این مصوبه به شماره 298551/ت46387هـ به نهادهای مربوطه ابلاغ شده بود تا کمکی باشد به نقش رسانه ای ایرنا در کمک رسانه ای به برخی مسئولان دولتی.

اما با پیگیری نهادهای مسئول و مغایرت این مصوبه با قانون محاسبات عمومی کشور و قوانین مالی، این مصوبه لغو و دستور ابطال آن صادر شد.

باید منظر ماند و دید آیا این اقدامات غیرعلنی در رسانه رسمی دولت ادامه دار خواهد شد و تبعات آن به نفع مدیران ارشد این خبرگزاری است یا نتیجه معکوس دارد. راستی این اخبار جزء مصوبات منتشر شده دولت قرار بگیرد، بهتر نیست ؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *