شب گذشته در سومین شب از لیالی قدر حجت الاسلام والمسلمین علی اكبر ناطق نوری رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری سخنران مراسم احیای حرم مطهر رضوی بود. سخنانی كه با حاشیه های فراوانی همراه شد.
نیمروز: شب گذشته در سومین شب از لیالی قدر حجت الاسلام والمسلمین علی اكبر ناطق نوری رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری سخنران مراسم احیای حرم مطهر رضوی بود. سخنانی كه با حاشیه های فراوانی همراه شد. 

در حالی كه این مراسم با حضور میلیون ها زائر  و مجاور  حرم رضوی  در حال برگزاری بود، حجت الاسلام ناطق نوری برخلاف عرف سخنرانی شب های گذشته به مسائل سیاسی و عدالت اجتماعی پرداخت و در حاشیه آن به سیاست های عدالتی دولت انتقاد كرد كه این انتقادات با واكنش تند برخی از حاضرین همراه شد. معترضین با سردادن شعارهای «مرگ بر ضد ولایت فقیه» «خواص بی بصیرت نمی خواهیم» سخنرانی ایشان را قطع كردند كه در نهایت موجب شد كه وی سخنرانی خود را پیش از موعد به اتمام برساند و با كمك خادمین حرم رضوی از حرم خارج شود. گفتنی است كه در زمان خروج حجت الاسلام ناطق نوری، برخی از معترضین با پرتاب بطری های آب وی را بدرقه كردند.

فیلم اعتراضات به ناطق نوری

پیش از این در سال 89 و در حاشیه مراسم سالگرد امام خمینی (ره) برخی با سردادن شعارهایی مشابه، مانع از سخنرانی سیداحمد خمینی شدند كه بلافاصله این اقدام با واكنش رهبر معظم انقلاب همراه شد و ایشان در حضور مردم از سید احمد خمینی دلجویی كردند تا نارضایتی خود را از چنین اقداماتی نشان دهند.

اقدام شب گذشته در مشهد در حالی با استقبال حامیان جریان انحرافی در شبكه های اجتماعی همراه شد  و این اتفاق را به «تو دهنی مردم به ناطق!»تعبیر كردند كه پیش از این در حاشیه مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در سال 90 و پس از ماجرای عزل وزیر اطلاعات، برخی با اقدامی مشابه با سردادن شعار مانع از ادامه سخنرانی های احمدی نژاد شدند.

بدرقه نماینده رهبری با شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه!

هرچند كه با توجه به حجم وسیع مخاطبین مراسم در حرم رضوی و همچنین پوشش آن از سوی رسانه ملی، سخنان ایشان موضوعیتی با برنامه نداشت و شاید بتوان آن را به نوعی در تلافی اقدام رئیس جمهور در مناظرات سال 88 دانست. اما در مقابل مشخص نیست كه تا چه زمان باید شاهد باشیم كه برخی به نام دفاع از ولایت و  بر خلاف نظر رهبری دست به چنین اقداماتی بزنند!

اختلافی كه پس از 3 سال زبان باز كرده است!

از ابتدای دولت نهم بسیاری از رابطه سرد میان احمدی نژاد و سیاسمت مداران كهنه كاری نظیر حجت الاسلام ناطق نوری آگاه بودند . اما این اختلافات زمانی به اوج رسید كه رئیس جمهور در مناظرات انتخاباتی خود در سال 88 با ایجاد شبه در مورد سلامت مالی خانواده ناطق نوری خواهان بررسی اموال پسر ایشان شد. كه رهبر معظم انقلاب در واكنش به اظهارات رئیس جمهور در خطبه های 29 خرداد 88 با انتقاد از طرح مباحثی درباره فساد مالی اطرافیان آقای ناطق نوری فرمودند: « البته كسی، خود این آقایان را به فساد مالی متهم نكرد اما هر كس هر ادعایی در مورد بستگان آنها نیز دارد نباید قبل از اثبات در مراجع و مجاری قانونی، در رسانه ها بیان كند، چرا كه اینگونه اقدامات در جامعه و بویژه در اذهان جوانان، تلقی نادرست ایجاد می كند…. آقای ناطق نوری را نیز جزو شخصت های خدوم انقلاب بوده و در دلبستگی آقای ناطق به نظام و انقلاب هیچ شكی وجود ندارد.»

هرچند كه مباحث مطرح شده از سوی رئیس جمهور بهانه ای شد تا ناطق نوری به نوعی قهر سیاسی را در دستور كار خود قرار دهد و در حوادث سال 88 سكوت اختیار كند. اما با گذشت 3 سال از طرح اتهاماتی از سوی احمدی نژاد به آقایان هاشمی و ناطق نوری، رابطه احمدی نژاد و هاشمی روزبه روز گرم تر میشود و اما در نقطه مقابل گویا دلخوری كهنه حجت الاسلام ناطق نوری از احمدی نژاد روزبه روز عمیق تر میشود.

پیش از این در مراسم افتتاحیه مجلس نهم شورای اسلامی زمانی كه رئیس جمهور  قصد داشت به پشت تریبون برود و سخنرانی خود را آغاز كند، حجت الاسلام ناطق نوری در اقدامی عجیب اقدام به ترك مراسم كرد.

بدرقه نماینده رهبری با شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه!

در هفته گذشته نیز ایشان در مصاحبه با هفته نامه «نگاه پنجشنبه» با انتقاد از اتهامات مطرح شده در سال 88 گفت: « تعارف نمی كنم. واقعاً من چرا مورد سوال قرار نگرفتم؟ چرا مواخذه نشدم؟ اگر نسبتی داده شد، چرا تحقیق نشد، بررسی نشد كه این درست است یا درست نیست. واقعاً برای من سوال است و اصلاً این برای من مسئله است، برای جامعه هم مساله است، مردم ماها را می بینند. ما روحانی هستیم. در انقلاب هم بوده ایم. متاسفانه به ما انقلابی هم می گویند، الگوی مردمیم. خوب اگر بنا باشد یك شیخی كه مردم به او دلبسته بودند، و قبل از انقلاب پای منبرش می نشستند و دنبال او آمدند و انقلاب كردند، متهم شود و اتهامش بررسی نشود، تاثیر مخربی بر ذهن آنان می گذارد.

وی در ادامه با انتقاد از فضای سیاسی افزود: « می بینید كسی كه دیروز از پابرهنه دفاع می كرد و طرفدار مستضعف بود امروز برعكس شده و آنكه دیروز طرفدار سرمایه داری بود امروز طرفدار مستضعفان شده. این چیزها اصلاً ریشه ندارند و همه این مسائل سیاسی اند. عیب كار ما، در زمینه ساختار این است كه ما، یك: دموكراسی را آورده ایم اما ابزار دموكراسی را وارد نكرده ایم. شما باید روی این نكته تكیه كنید. دو: قاعده بازی را بلد نیستیم.»

3 thoughts on “ماجرای توهین به ناطق نوری در حرم رضوی”
  1. خوب بود به جای اینکه خبری رو از جایی کپی پیست کنید بدون اطلاع از صحت خبر ( که سراسر برداشته های شخصی داخلش هست) جویای اخبار واقعی میشدید از مردمی که اون شب در حرم حاضر و ناظر بودند!
    خدا رو در نظر بگیرید!
    اخبار دروغ فقط باعث بی آبرو شدن بیشتر رسانه های داخلی پیش مردمه!

  2. کاربر گرامی
    هراز نیوز آمادگی دارد تا اگر خبر ی از سوی مردم در خصوص وقایع آن شب مستند وجود دارد پوشش دهد

  3. اینها مر دم بودندن البته مر نداشتند همان دم بودند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *