طاهایی

سید علی اکبر طاهایی  استاندار مازندران با ارسال نامه‌های جداگانه به معاون اول، رئیس دفتر و معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و وزیر کشور، خواستار اجرای تصویب‌نامه هیئت وزیران برای ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها شد.

به گزارش هراز  به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، سید علی‌اکبر طاهایی در نامه‌های جداگانه‌ای به معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و وزیر کشور آمده است:

در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری درباره لزوم اطلاع رسانی صحیح و به موقع از خدمات نظام اسلامی و دولت خدمتگزار و متعاقباً هیئت وزیران در زمینه ضرورت موضوع فوق گامی موثر برای ارتقای سطح روابط عمومی در وزارتخانه‌ها و استانداری‌های کشور برداشت و در بند 12 مصوبه شماره 10240 مورخ 26/1/1391 ابلاغی از سوی معاون اول رئیس جمهور به صراحت آمده است: به منظور افزایش ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی هدفمند در مجموعه استا‌ن‌ها، ادارات روابط عمومی استانداری‌ها به اداره کل ارتقا می‌یابد.

اما حدود یک ماه پس از این مصوبه، چارت جدید سازمانی استانداری‌ها در نامه شماره 25148 مورخ 30/2/1391 مشاور وزیر و رئیس مرکز نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت کشور ابلاغ شد که بر اساس آن جایگاه مستقل واحد روابط عمومی در استانداری‌ها حذف و در قالب «دفتر استاندار و روابط عمومی» قرار گرفت.

با عنایت به این که میهن عزیز اسلامی‌مان به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و به ویژه در فعالیت دولت‌های مهرورز و خدمتگزار نهم و دهم به سرعت مسیر توسعه و تعالی در همه عرصه‌ها را سپری می‌کند، فرآیند تاریخی و حیاتی سازندگی همه جانبه کشور بنا به فرموده مقام عظمای ولایت، نیازمند اطلاع‌رسانی دقیق، موثر و هنرمندانه است، از دیگر سو، ایران اسلامی همواره با توطئه‌ها و خباثت‌های پیچیده نظام سلطه مواجه بوده که در دوره کنونی تبدیل به هجمه‌های سنگین رسانه‌ای و جنگ نرم تمام عیار شده است.

بدیهی است لازمه مقابله و خنثی‌سازی آن، ورود جدی و پویای همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اطلاع‌رسانی کشور به ویژه روابط عمومی‌ها، در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها و تلاش برای گسترش و تعمیق روحیه کار، تلاش، نشاط و امید در جامعه است.

نگاهی به کارکردهای روابط عمومی و نقش ارتباطات در عصر کنونی نشان می‌دهد که این نهاد نه به عنوان یک سامانه فرعی تشریفاتی و حتی اجرایی، بلکه یک سامانه مشورتی و مدیریتی، به عنوان عنصر اصلی در سیاست‌گذاری‌ها و هدایت سازمان‌ها در توسعه و پیشرفت کشور نقش اساسی دارد، از این رو نیازمند نگاه و توجه ویژه است و شایسته است اقدامات لازم در راستای ارتقاء و توانمندسازی آن صورت پذیرد.

مزید امتنان خواهد بود دستور فرمائید، مصوبه هیئت وزیران درباره ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها به مرحله اجرا درآمده تا فضای رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی کشور با نقش آفرینی ویژه روابط عمومی‌ها، همچون گذشته در مسیر روبه رشد، به حرکت مثبت و موثر خود تداوم بخشند.

یاد آور میشود : اخیرا بخشنامه ای خطاب به استانداری ها ابلاغ شده است که روابط عمومی ها را به زیر مجموعه دفتر استاندار جایگاه مستقل واحد روابط عمومی در استانداری‌ها حذف و در قالب «دفتر استاندار و روابط عمومی» قرار گرفت. که با ابلاغ این  بخشنامه در واقع شاهد مرگ روابط عمومی ها در دستگاه های دولتی به ویژه استانداری و فرمانداری ها خواهیم بود .

One thought on “جلوگیری از مرگ روابط عمومی‌ها”
  1. روابط عمومی پنجره ارتباطی ادارات و سازمانها با مدیران کلان سازمانی و شاخص ارتباطی با مردم و شاکله سازمانی رضایت و یا عدم رضایت مردم است ایا روابط عمومی تا الان اندیشه است که جذب نیروهای تحصیل کرده به عنوان شرکتی و قرار دادی و در حالت تزلزل و دو دلی و حالت برزخی فز رندان تحصیل کر ده این مرز وبو م را به کار گمار دن که هیچکس از فردای خویش اطلاعی نداشته باشد مفید به فایده است و یا هم مایه تزلزل سازمانی است و هم مایه رخوت و عدم خلاقیت نیرو های سازمانی است مسول اینهمه جفا کیست و چیست !؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *