تیم ملی فوتبال ایتالیا با شکست دادن ایرلند به عنوان تیم دوم به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد.

به گزارش مشرق، تیم‌های ملی ایتالیا و جمهوری ایرلند از دور سوم بازی‌های گروهی یورو 2012 در گروه سوم در ورزشگاه مونیسیپال پوزنان لهستان و به قضاوت کونیت چاکر از ترکیه به مصاف هم رفتند که در پایان ایتالیا با نتیجه 2 بر صفر ایرلند را شکست داد و به مرحله بعد راه یافت.
دو تیم در حالی به دیدار هم رفتند که لاجوردی پوشان از دو بازی پیشین خود 2 امتیاز کسب کرده بودند ولی ایرلندی ها با 2 شکست از دور رقابت ها حذف شده بودند. ایتالیا باید برای صعود ایرلند را شکست می داد و امیدوار می ماند که اسپانیا و کرواسی به تساوی 2-2 یا بیشتر نرسند که همین اتفاق هم افتاد و اسپانیا با شکست دادن کرواسی به مرحله بعد صعود کرد.

در دقایق ابتدایی ایرلند میدان دار یمی کرد و یک با هم می توانست توسط رابی کین به گل برسد اما بوفون با تجربه مانع این کار شد. کم کم ایتالیا بازی را در دست گرفت و برای گل دست به حمله زد.
در دقیقه 35 پیرلو که یکبار هم به خاطر مصدومیت بیرون رفته بود یک سانتر زیبا از روی نقطه کرنر روی دروازه ایرلند فرستاد و کاسانو با جاگیری خوب در تیر اول و با پشت سر توپ را به گل تبدیل کرد، شی گیون و تیر دروازه هم مانع گل کاسانو نشدند.

در اواخر نیمه اول و  در دقیقه 40 لاجوردی پوشان ضربه آزادی را از فاصله 25 متری به تیر افقی دروازه شی گیون کوبید.

در نیمه دوم بازی ایتالیا بیشتر بر بازی مسلط شد و چند موقعیت خوب هم بدست آورد اما در چند ضد حمله هم نزدیک بود دروازه خود را ابز شده ببیند که بوفون مانع شد.
ایتالیایی ها می دانستند که باتوجه به نتیجه بازی همزمان دیگر با زدن یک گل دیگر خیالشان کاملا بابت صعود راحت خواهد شد حملات خود را ادامه دادند .
در دقیقه 89 درست یک دقیقه پس از آن که اسپانیا در بازی همزمان دروازه کرواسی را باز کرد، اندروز ایرلندی کارت زرد دوم خود را از داور بازی دریافت کرد و از زمین بازی اخراج شد. ایرلند هنوز در شوک این اخراج بود که بالوتلی کرنر دقیقه 90 پیرلو را با برگردان به گل دوم بازی و تیمش تبدیل کرد.

در پایان این دیدار ایتالیا توانست با همین 2 گل ایرلند را شکست داده و به عنوان تیم دوم از گروه C به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *