مازندران در کاهش نرخ بیکاری؛ رتبه دوم کشور را داراست / برای تحقق رشد اقتصادی نیاز به ارتقای بهره‌وری و سرمایه گذاری داریم
حسن خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران در جلسه با سرمایه‌گذاران در راستای رفع موانع و چالش سرمایه‌گذاری در غرب استان در نوشهر با تاکید بر فصل اول برنامه هفتم ” رشد اقتصادی”، اظهار داشت: برای تحقق رشد اقتصادی نیاز به ارتقای بهره‌وری و سرمایه گذاری در همه زمینه‌ها را داریم. ‎

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه جهش تولید و رشد با سرمایه‌گذاری بیشتر حاصل می‌شود، گفت: برنامه رشد در استان تهیه و به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

خیریانپور همچنین به موضوع اشتغال و تقلیل نرخ بیکاری در برنامه هفتم اشاره کرد وابراز داشت: مازندران با تقلیل نرخ بیکاری به ۵.۱ درصد، رتبه دوم در کشور را داراست.

وی افزود: در برنامه هفتم دستورالعمل و سهم ۴۴ هزار اشتغال در مازندران ارائه شد که بیشترین آن معادل ۲۲ هزار از سهمیه فارغ التحصیلان بیکار( ۵۰.۲ درصد) تحقق یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با بیان اینکه باید مسیر سرمایه‌گذاری‌ها در بخش کشاورزی، گردشگری و صنعتی را تسهیل نماییم، افزود: مازندران با هفت و نیم میلیون تن در تولیدات کشاورزی و ۱۴ محصول برتر کشور نقش مهمی در اقتصاد دارد.

وی افزود: ۹۶۱ هزار تن انواع کالا از مبداء گمرکات به کشورهای هدف صورت گرفت، مازندران ۱۷۳ میلیون دلار صادرات ۲۵ درصد از نظر وزنی و ۱۴ درصد از نظر ارزشی نسبت به مشابه سال گذشته افزایش صادرات داشت.

خیریان پور، همچنین فعال سازی دیپلماسی اقتصادی، کریدور شمال جنوب و ارتقای ترانزیت را از جمله برنامه‌های مهم در راستای رشد اقتصادی برشمرد‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *