دستگيري فيشينگ کار حرفه اي در بهشهر//کشف 30ميليارد ريال کلاهبرداري از 26 مالباخته

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از دستگيري يک فيشينگ کار حرفه اي با کشف 30ميليارد ريال کلاهبرداري از 26 مالباخته خبر داد .

به گزارش هرازنیوز،” سرهنگ علي اکبر قلي پور”  با اعلام اين خبر گفت : در پي ارجاع يک فقره پرونده بررسي خريد اينترنتي با وجوه کلاهبرداري شده از طريق فيشينگ ، تيم ويژه اي از کارشناسان پليس فتاي شهرستان رسيدگي موضوع را در دستور کار خود قرار دادند .

وي افزود : بررسي هاي اوليه حاکي از اين بود که شاکي پرونده قصد فروش تلفن همراه خود را در يکي از سايت هاي خريد و فروش ( شيپور ) لوازم دست دوم داشته که شخص ناشناس با وي تماس گرفته و با واريز وجه به حساب او از طريق تاکسي اينترنتي  ، تلفن همراه را دريافت کرده و نامبرده پس از مدتي با انسداد حساب خود مواجه شد.

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر با اشاره به تشکيل پرونده قضايي و ارجاء پرونده به پليس فتا، اضافه کرد : در ادامه کارشناسان پليس فتا با بکارگيري اقدامات فني و پليسي متهم را  شناسايي پرونده و با هماهنگي قضايي وي را در شهرستان  همجوار “نکا ” دستگير کردند .

وي با اشاره به فعاليت گسترده متهم در حوزه کلاهبرداري اينترنتي گفت : ميزان کلاهبرداري انجام شده توسط متهم بيش از 30 ميليارد ريال برآورد شده و تاکنون 26 مالباخته اين پرونده در سراسر کشور شناسايي شده اند.

سرهنگ قلي پور خاطر نشان کرد : کلاهبرداران با برداشت غير مجاز از حساب شهروندان براي انجام پولشويي اغلب اقدام به خريد لوازم با ارزش از واحدهاي تجاري و سايت هاي خريد و فروش لوازم دست دوم مي کنند ، لذا مردم بايد دقت خود را براي عدم گرفتاري در دام اين افراد بيشتر کنند و هنگام فروش اجناس حتما” هويت افراد را با کارت بانکي مطابقت دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *