توزیع ۱۰۰۰عدد بسته مهر تحصیلی
هراز نیوز ، فاطمه اکبرپور
حجت الاسلام محمد هادی بهرامی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح کرد:
در شهرستان آمل حدود۱۳۰۰موقوفه داریم که توسط خیرین نبک اندیش در سالهای اخیر وقف و‌ماندگار شدند برای اینکه منافع آن برای مردم هزینه شود.
وی بیان کرد :از میان این ۱۳۰۰موقوفه ۲۰۰۰۰رقبه ما مستاجر دارند و درقالب کسانی هستند که حقوقی در این موقوفات دارند مثل املاک و‌ساختمان و در قالب رقبات متصرفی که این ۲۰۰۰۰رقبه مستاجر را اداره اوقاف توسط همکاران ما مدیریت می شود و سندهای اجاره به روز میشود،
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل گفت : ۲۱۰۰۰رقبه مستاجرهای موقوفات غیر متصرفی هم دارند یعنی موقوفاتی که مدیریت آن توسط متولیان امر خود یعنی هر وقف نامه را چه کسی بابد مدیریت کند که عمدتا از فرزندان و نوادگان واقفین هستند.
این مسئول ادامه داد : ۴۱هزار مستاجر در این شهر در املاک موقوفات سکنی دارند و امرار معاش می کنند.
بهرامی گفت: یکی از بزرگترین و مهمترین مستاجرات موقوفات دوایر دولتی و غیردولتی است.این دوایر هرساله اختیار دارند که اجاره های خود را پیش بینی و منابع مالی خود را تامین کنند.
وی با بیان اینکه یکی از بدهکارترین موقوفات و مستاجرات ما دوایردولتی است تصریح کرد: اولین و ابر بدهکارترین آموزش پرورش است .

بهرامی با اشاره به گزارش عملکرد یکساله اداره اوقاف گفت :از محل درآمد موقوفات ۱۰میلیارد‌تومان از محل موقوفات متصرفی هزینه شد و ۱۵میلیارد تومان درآمد کسب شد.در بخش موقوفات غیرمتصرفی ۲۵میلیارد تومان هزینه شده استتامین هزینه های امامزاده ابراهیم توسط موقوفه نامدار خراسانی است .
وی گفت : در بخش عمرانی بحث تقویت روشنایی های داخل حیاط ،جداساز بین زنانه مردانه است که حدود ۶۰۰میلیون و فرش ۷۰۰میلیون تومان هزینه شده است.
قرارداد دیوار شرقی امامزاده ابراهیم ۱میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان ،سرویس بهداشتی ۲میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان هزینه شده است.
و ۳میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان منزل همسایه خریداری شده است
یک پروژه تجاری مسکونی به مبلغ ۷میلیارد تومان در بلوار امین طبرسی که امامزاده ابراهیم سرمایه گذار آن است و زمین آن هم موقوفه ملامهدی کفان است داریم که در ۲۲بهمن افتتاح می شود.

یک نگاه خوبی که اداره اوقاف دارد این است که اگر قرار است در موقوفات سرمایه گذاری وارد شود خود موقوفات دیگری که سرمایه دارند ورود پیدا کنندموقوفه ابوالحسن ارباب بانیت عزاداری یک ابر پروژه ای راشروع کردند که۳۲واحد خدماتی اداری است که طبقه همکف آن تجاری مسکونی است و فاز اول ابن پروژه ۳۵میلیارد اسکلت است و ۶۰۰متر زیربنا در ۸طبقه است و مکان روبروی دانشگاه فذااست که این پروژه منبع درآمد بسیار خوبی برای موقوفات خواهد داشت.رییس اداره اوقاف آمل در ادامه فرمود:در بخش سند مالکیت ۱۵۷سند تک‌برگ‌گرفتیم و۲۶۸۷هکتار اخذ سند مالکیت در یکسال گذشته شده است.
وی با اشاره به برنامه های مشارکتی خاطرنشان کرد : یکی از برنامه های فرهنگی اداره اوقاف که با همکاری ادارات دیگر داشت بحث اجتماع بزرگ و همایش هفته وحدت در ناصرالحق بوده است.

وی با بیان اینکه ریاست اداره اوقاف مازندران امتیاز اختصاصی فقط برای استان مازندران با استفاده از امتیاز تولیتی خود اختصاص دادند گفت: بخشودگی املاکی که ذر زمین های قانون ابطال است و زمین هایی مشمول قانون ابطال هستند که قانون اطلاحات ارضی در آن اجرا شد و این امتیاز فوق العاده ای برای اهالی مازندران است و تا آخر سال ادامه دارد و تمدید نمی شود
بهرامی گفت : هرساله به مناسبت فرارسیدن ایام تحصیلی خیرین و مردم همراه و همدل شهرستان آمل در کنار مردم شهرستان های دیگر اقدام به جمع آوری بسته های تحصیلی به عنوان مهرتحصیلی برای خانواده های نیازمند که با کمک‌اداره اوقاف و کمیته امداد امام خمینی و شورای هماهنگی خیریه می کنند.
وی ادامه داد : امسال هم ۱۰۰۰بسته برای توزیع آماده است و بین خانواده ها توزیع میشود که شامل کیف،دفتر،لوازم التحریر به مبلغ ۷۰۰هزار تومان به ارزش ریالی ۷۰۰میلیون تومان تهیه شده است.
این طرح در قالب پویش مشق همدلی به اتفاق کمیته امداد امام خمینی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *