محفل بزرگ انس با قرآن شب شهادت امام رضا علیه السلام

محفل انس با قرآن مورخ چهارشنبه چهاردهم شهریور ۱۴۰۳؛ مصادف با شب شهادت امام رضا علیه السلام با حضور روشندلان و معلولان حافظ و قاری قرآن کریم سراسر استان مازندران برگزار شد.

به گزارش هرازنیوز، دکتر سیدرضا فاطمی؛ مدیر عامل سازمان مردم نهاد دارالقرآن نورالهدایه استان مازندران، در تشریح این برنامه قرآنی در سطح استانی بیان کردند:

هدف از برپایی این محفل، گرامیداشت یاد و نام آقا امام رضا علیه السلام که در واقع تاج سر ما ایرانی ها است، با حضور عزیران عضو دارالقرآن نورالهدایه ویژه روشندلان ومعلولان حافظ وقاری قرآن کریم با برنامه های متنوع قرآنی به همراه خانواده محترم شان به صرف شام برگزار گردید.

وی خاطر نشان کرد از جمله برنامه هایی که در این مراسم انجام شده می توان هنرنمایی خانم سیده لیلا و نساء حسینی؛ روشندلان حافظ قرآن در ارائه دکلمه و شعرخوانی، تلاوت استاد ابوالحسن پهلوان، مرتضی حسنی و استاد علیرضا انصاری نسب؛ روشندلان حافظ قرآن کریم، مداحی توسط استاد صمد محمدی، قرائت قرآن کریم توسط استاد علیرضا فرهادی اهل شهرستان آمل، سخنرانی مسئول محترم حفاظت اطلاعات سازمان مردم نهاد دارالقرآن نورالهدایه استان مازندران؛ سرهنگ بهروز فرجپور و همچنین سخنرانی سرهنگ رنجبر؛ معاون محترم اجتماعی و فرهنگی نیروی انتظامی شهرستان آمل اشاره کرد.

فاطمی گفت: امسال برای اولین بار خوشبختانه توانسته ایم با کمک خیرین محترم در دو نوبت عزیزان عضو دارالقرآن نورالهدایه را به کربلای معلی بفرستم به تاریخ های: الف) ۲۱مرداد لغایت ۲۷ مرداد ۱۵ نفر به سرپرستی خانم سرومیلی
ب) ۱۱ شهریور لغایت ۲۰ شهریور ۹ نفر به سرپرستی دبیر محترم جلال اخضری.

مدیرعامل سازمان مردم نهاد دارالقرآن نورالهدایه استان مازندران مطرح کرد: آموزش های قرآنی عزیزان عضو دارالقرآن در روزهای سه شنبه و پنج شنبه هر هفته با سرپرستی جناب آقای نادعلی حبیبیان؛ روشندل حافظ قرآن و نایب رئیس محترم سازمان مردم نهاد دارالقرآن نورالهدایه استان مازندران در حال انجام است که حضور عزیزان در این جلسات بسیار ضروری و حائز اهمیت است تا آمادگی جهت مسابقات قرآنی شهری، استاتی، کشوری ایجاد شود.

فاطمی ابراز داشت: در این مراسم، جناب آقای حبیب محمد نسب عمران؛ مشاور فرماندار محترم شهرستان آمل در محیط زیست حضور یافته اند که خود از خیرین محترم این سازمان می باشند.

فاطمی رحلت سرکارخانم جمیله برمر؛ خیر محترم دارالقرآن نورالهدایه اهل شهرستان آمل، را به خانواده بزرگ قرآنی و خانواه محترم شان تسلیت عرض کرده و بیان داشت: این بانوی مومنه نقش بسیار مهمی در کمک رسانی به عزیران عضو از سال های قبل تاکنون داشته اند. لذا به همین منظور همه حاضرین فاتحه ای قرائت فرمودند.

دکترفاطمی گفت :برای اعضای دارالقرآن، کارهای در دست اقدام داریم که به قرار ذیل است:
۱. اردوی زیارتی به اماکن مقدس مشهد و کربلا طبق نوبت
۲. اهدای تجهیزات پزشکی سمعک، دستگاه قند، فشار خون، سوزن انسولین، تهیه دارو و خرید پنکه
۳. اهدای لوازم التحریر به فرزندان اعضاء

فاطمی در پایان از همه خیرین محترم در کشور در مساعدت به برپایی این محفل انس با قرآن، تشکر و قدردانی کرد و برای همه آنها آرزوی سلامتی و موفقیت، از خداوند متعال مسئلت داشتند.

سرهنگ فرجپور به عنوان مسئول حفاظت اطلاعات سازمان مردم نهاد دارالقرآن نورالهدایه بیان کرد: با توجه به این که این نوع از سازمان، خیریه نیست و فعالیت های قرآنی از جمله حفظ و قرائت قرآن کریم اعضای دارالقرآن دنبال می شود، ولی با توجه به شرایط عزیزان عضو، در کنار فعالیت های بسیار مهم قرآنی از جمله شرکت در برنامه های آموزشی قرآن و حضور در محافل انس با قرآن، توجه به معیشت، دارویی و موارد خاص در کمسیون خاص هیات مدیره بحث و تصمیم گیری و اجرایی خواهد شد.

سرهنگ حسین رنجبر؛ معاون اجتماعی و فرهنگی نیروی انتظامی شهرستان آمل گفت: خانواده و مدرسه نقش بسیار مهمی در بنای تربیت و اخلاق اسلامی فرزندان دارند که به تبع آن، افراد جامعه با خیال راحت و آسایش کامل زندگی خواهند کرد.
وی ادامه داد: روان شناسان، علل بزهکاری فرد در جامعه را عدم توجه به موازین اخلاقی و یا پایبند نبودن به قوانین جامعه تبیین می کنند که ما در آموزه های دینی خودمان افرادی را به عنوان الگو و اسوه داریم از جمله پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و خاندان پاک و مطهرش که همگی تابع محض دستورات خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم بوده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *