سخنگوي وزارت امور خارجه سوريه با اشاره به كشتار شهر “حوله” با تاكيد بر عدم مداخله دولت در اين رويداد عنوان داشت: كشتار شهر حوله يك اقدام كاملا برنامه ريزي شده از سوي مخالفان بود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از شبكه تلويزيوني الجزيره، جهاد مقدسي، سخنگوي وزارت امور خارجه سوريه  طي نشستي مطبوعاتي درخصوص كشتار هولناك شهر حوله در استان حمص ضمن وحشيانه توصيف كردن اين حمله عنوان داشت: چيزي كه در شهر حوله اتفاق افتاد يك امر كاملا برنامه‌ريزي شده و از پيش سازماندهي شده بود، چنانچه اگر دقت كنيم مي‌بينيم كه مخالفان و تروريست‌ها در اين حملات وحشيانه بيشتر زنان، كودكان و افراد مسن را هدف قرار دادند.

 

كشتار در سوريه

وي همچنين عنوان داشت: دولت سوريه مسئول حمايت از امنيت جاني شهروندان سوري است لذا نه ارتش و نه نيروهاي امنيتي به عنوان مسئول حفظ امنيت سوريه اين اقدام را مرتكب نشده‌اند.

وي همچنين درخصوص اقداماتي كه دولت سوريه قصد دارد در قبال اين مساله پيگيري كند، گفت: چيزي كه ما در خصوص اين جنايت انجام خواهيم داد تشكيل كميته نظامي براي انجام تحقيقات گسترده درخصوص كشتار حوله است.

 

كشتار در سوريه

وي هم‌چنين افزود: كوفي عنان، فرستاده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در سوريه فردا (دوشنبه) وارد دمشق مي‌شود و ما در اين فرصت پيشنهاد خود را براي تشكيل كميته مذكور جهت انجام تحقيقات گسترده در خصوص جزئيات اين كشتار با وي در ميان خواهيم گذاشت.

مقدسي در ادامه گفت: وليد المعلم، وزير امور خارجه سوريه با كوفي عنان تماس گرفته و وي فردا وارد سوريه خواهد شد تا از نزديك شاهد آنچه كه در سوريه مي‌گذرد، باشد.

سخنگوي وزير امور خارجه سوريه افزود: آنچه كه در شهر حوله رخ داده يك جنايت است كه شوراي امنيت بايد درباره آن نشست تشكيل دهد و مشخص كند كه چه كساني آن را انجام داده‌اند و يا چه كساني از آن حمايت كرده‌‌اند.

مقدسي با اشاره به خشونت‌هاي اخير در اطراف شهر حوله گفت: كميته نظامي براي بررسي اين جنايت تشكيل شده و ظرف سه روز آينده نتايج مشخص خواهد شد.

 

كشتار در سوريه

وي افزود: وزارت دفاع گزارشي به مقامات سوري داده است كه در آن مشخص شده كه تعدادي افراد مسلح كه همراه خود سلاح‌هاي نيمه سنگين از جمله موشك‌هاي ضد زره و خمپاره حمل مي‌كردند، به سوي شهر حوله در حركت بودند كه ضمن حركت خود با نيروهاي ارتش نيز درگير شدند.

مقدسي ادامه داد: به هيچ وجه تانك‌هاي ارتش سوريه وارد شهر نشدند و يا اين شهر را گلوله‌باران نكردند بلكه تانك‌هاي ما تنها در حالت آماده باش و دفاع از خود هستند.

سخنگوي وزارت امور خارجه سوريه درخصوص محكوميت‌ها و تحرك‌هاي بين‌المللي درخصوص اين قضيه گفت: ما از كشورهاي ابرقدرت جهان انتظار داريم كه به وظايف خود عمل كنند و به ما كمك كنند. ما قبول داريم كه سوريه دچار بحران است و به همين دليل انتظار داريم كه كشورهاي ابرقدرت به ما در خروج از اين بحران كمك كنند.

 

كشتار در سوريه

مقدسي ادامه داد: تنها كسي كه از وضعيت ناآرام سوريه نفع مي‌برد تروريست‌ها هستند چرا كه تنها گروه‌هاي تروريستي هستند كه در شرايط ناآرام مي‌توانند به اهداف خود برسند.

عضو ارشد سياست خارجي سوريه ادامه داد: دولت سوريه به طور كامل به طرح كوفي عنان پايبند است اما انتظار دارد كه مخالفان مسلح و كساني كه آنها را كمك مي‌كنند نيز به وعده‌هاي خود پايبند باشند تا وضعيت در سوريه آرام شود.

وي با اشاره به وحشيانه بودن كشتار شهر حوله گفت: شيوه‌اي كه در اين كشتار به كار رفته و در آن كودكان، زنان و افراد مسن به شكل فجيعي كشته شده‌اند، يقينا هيچ گاه شيوه ارتش سوريه كه حمايت از ملت سوريه را وظيفه خود مي‌داند، نيست.

وي با اشاره به گفته‌هاي مقامات سازمان ملل مبني بر تسلط مخالفان بر برخي شهرهاي سوريه گفت: مخالفان مسلح هيچ شهري را در سوريه در دست ندارند بلكه تنها برخي مناطق شهرها در تسلط مخالفان قرار دارد.

مقدسي ادامه داد: ما به شكل روزانه نقض آتش بس و اقداماتي را كه از سوي گروه‌هاي مسلح دولت انجام مي‌شود را با كوفي عنان و همپيمانان بين‌المللي خود در ميان مي‌گذاريم.

جهاد مقدسي درخصوص ربوده شدن چند تن از اتباع لبنان در سوريه و بازگشتن آنها به كشورشان نيز گفت: وزير امور خارجه لبنان با مقامات تركيه‌اي در اين باره تماس‌هايي داشته و هم اكنون جاي آن‌ها امن است و اميدواريم هر چه زودتر اين افراد به آغوش خانواده‌هايشان بازگردند.

در شهر الحوله روز جمعه نزديك به 100 تن از جمله 35 كودك زير 10 سال به طرز فجيعي كشته شدند.

 

كشتار در سوريه

 

كشتار در سوريه

 

كشتار در سوريه

 

كشتار در سوريه

 

كشتار در سوريه

 

كشتار در سوريه

 

كشتار در سوريه
432 thoughts on “جنایات بی سابقه در سوریه +(عکس)”
  1. وحابیت و این تفکر از ابتدا با خونخواری .همراه بوده .مادر اینها هند جگر خوار بوده وفرزندان او الاندر سوریه قلب میخورند.الهم عجل لولیک الفرج امین

  2. به نظر من اختلاف انداختن میان شیعه و سنی کار جنایتکاران صهیونیسم است پس ما نباید با انتشار این عکس ها به نفع آنان کار کنیم

  3. ان شاالله خدا ریشه وهابیت و صهیونیسم وامریکا رو بکنه .هرچی میکشیم از امریکا هست و بس.

  4. السلام علیک یا ابا عبدالله….
    یا زینب

  5. همیشه حکومت بد بهتر از بی حکومتی است اگر مردم سوریه همه شان ان حکومت بشار را که یک عده بد می دانند قبول داشتند و پشتیبانی می کردند این بلا بر سرشان نمی امد.از خداوند متعال می خواهیم کسی که به ما رحم ندارد بر ما مسلط نسازد و این حکومت علوی را ظهور اقا برای ما مستضعفان نگه دارد

  6. سلام برادارا و خواهرا! همه چی بسته به عمله! باید عمل کنیم

  7. لعنت خدا بر آل سعود.خدا رو قسم میدم به حق فاطمه زهرا(س) که هر چه زودتر نسل این وهابیهای حیوان صفت از روی زمین برداشته شه.

  8. خدایاهرباراین تصاویرومیبینم دلم میخوادخون گریه کنم…برادرمن خواهرمن فقط یه لحظه چشمتوببندوتجسم کن تواون لحظه که اون بیشرف هاچاقو رو رو گلوی یه بچه بیگناه میذاشتن چه ترس ودلهره یی وجوداون بچه رومیلرزونده…فکرکن فکرکن فکرکن…یاصاحب الزمان(ع) ای مولای ماای آقای ما…………..

  9. ظهور نزدیکه ما باید تا ته بمونیم کنار هم تا حال این وحشی های خون خوارو بگیرم

  10. لعنت خدا ورسول خدا وائمه وهمه عالم به این گروهای خونخوار ترسوی کثیف جنایت کار پلید کفتارصفت

  11. يامهدي ادركني عجل علي ظهورك مرگ برگروه تكفيري وذريه آنان (سفياني هاي كافر)

  12. يامهدي فاطمه ادركني عجل علي ظهورك
    خداياتوشاهدي كه اين دشمنان سفياني چه جنايتي مي نمايند خدايانابودشان كن بااتحادمسلمين ازبينشان ببر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *