ثبت هزینههای تبلیغاتی نامزدها در سامانه شفافیت
سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفتوگو با تسنیم:
🔹طبق قانون شفافیت، نامزدها موظفند منابع أخذ شده و داراییهایشان که برای تبلیغات استفاده میکنند را در این سامانه وارد کنند؛ طبق قانون چهار هزینه برای نامزدها متصور شده که باید منابعشان را مصروف کنند.
🔹اموال و داراییهای کاندیدا بههمراه کمکی که از احزاب و گروههای سیاسی و اشخاص حقیقی میگیرد طبق قانون باید بهمنظور«برپایی ستاد انتخاباتی»، «تبلیغات مجاز»، «برپایی تجمعات» و همچنین «هزینهی حقالزحمه عوامل اجرایی» مصرف کند.
🔹همچنین با هماهنگی وزیر ارتباطات شش پیامرسان ایرانی «روبیکا»، «ایتا»، «بله»، «گپ»، «آیگپ»و «سروشپلاس» اعلام آمادگی کردند که فضایی را برای تبلیغات نامزدها در اختیار قرار میدهند.