هرازنیوز – سفارت بريتانيا در قاهره روز شنبه 26 اردیبهشت اعلام کرد که در صحراى غرب مصر يک هواپيماى سلطنتى بريتانيا پيدا شده است که حدود نيم قرن پيش در آن نقطه سقوط کرده بود.

کاپتن پل کولينز وابسته نظامى اين سفارت در باره هواپيماى مذکور گفت: اين هواپيماى جنگى، ساخت امريکا و از نوع “کيتى هوک بى 40” بوده است که اجزاء باقى مانده آن غالباً سالم يا نيمه سالم مانده اند.

او مکان دقيق کشف هواپيما را اعلام نکرد، ولى گفت که گروهى در جستجوى معادن در منطقه بودند که ناگاه با اين هواپيما برخورد کردند.

کولينز که با خبرگزارى فرانسه صحبت کرده، گفته است: به نظر مى رسد اين هواپيما مجبور به فرود اضطرارى شده بود. اما اين فرود به گونه اى بسيار ماهرانه انجام شده و آن را به گونه اى جالب توجه تا به امروز به اين حالت نگه داشته است.

اين مسئول سفارت بريتانيا اظهار داشته است: “گروهبان دنيس کوپينگ خلبان هواپيما بوده است. به احتمال زياد اين خلبان توانسته است هواپيما را ترک کند و دستگاه بى سيم خود را به همراه ببرد.

کولینز بدون أن که اشاره ای به سرنوشت خلبان مذکور کند گفته است: متاسفانه اثرى از جسد این خلبان يافت نشده است.

دولت جديد مصر در تلاش است که با همکارى ارتش اين کشور اقدامات لازم را در مورد هواپيماى سر بر آورده از ميان ماسه هاى صحرا به اجرا در آورد.

کاپتن پل کولينز در اين باره مى گويد که بالاخره خلبان اين هواپيما در جايى خانواده اى دارد. لذا باید تصميم مشخصى اتخاذ گردد و این خانواده در جريان ماجرا قرار گيرد.

گفتنى است که اين منطقه در سالهاى جنگ جهانى دوم شاهد درگيريهايى بين نيروهاى آلمانى و بريتانيايى بوده است که شديدترين آنها در طبرق ليبى و العلمين مصر رخ داده است.هرازنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *