جورج زیمرمن، به اتهام قتل تریوان مارتین، نوجوان ۱۷ ساله سیاهپوست آمریکایی، روز چهارشنبه ۱۱ آوریل، دستگیر و به زندان «سمینول» منتقل شد.

به گزارش یورونیوز تریوان مارتین حدود یک و نیم ماه پیش در ۲۶ فوریه، توسط جورج زیمرمن که نگهبان داوطلب محله‌ای در شهر سنفورد ایالت فلوریدا است به قتل رسید. آقای زیمرمن که مجوز حمل سلاح دارد می‌گوید پس از حمله مقتول و در دفاع از خود نوجوان ۱۷ ساله را کشته است. اما تریوان وقتی کشته شد به جز یک بسته اسمارتیز و یک بطری نوشابه هیچ سلاحی به همراه نداشت.

دادستان ویژه دادگاه فلوریدا با مشکل خواندن این پرونده گفت:«این پرونده، یکی از پرونده های مشکلی است که در طول سال‌ها داشته ایم، با آن مثل پرونده‌های مشابه دیگر برخورد کردیم. مایلم تاکید کنم که ما کسی را به خاطر فشار افکار عمومی و جمع آوری امضاء تحت تعقیب قانونی قرار نمی‌دهیم بلکه این کار را براساس حقایق و قوانین ایالت فلوریدا انجام می‌دهیم.»

بسیاری، خصوصا سیاه پوستان آمریکایی، دستگیر نشدن «جورج زیمرمن» قاتل نوجوان آمریکایی را «نژادپرستانه» می‌دانستند و خواهان اجرای «عدالت» بودند.

مادر ترِیوان مارتین، با رضایت از دستگیری قاتل پسرش گفت:«ما فقط خواهان دستگیر شدن او بودیم نه بیشتر و نه کمتر. بالاخره به آنچه می‌خواستیم رسیدیم. می‌خواهم بگویم، متشکرم خدا، عیسی مسیح شکرت.»

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در واکنش به کشته شدن نوجوان آمریکایی گفته بود «اگر پسر داشتم شبیه تریوان می‌بود.»

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *