حزب «اتحادیه ملی برای دموکراسی» به رهبری آنگ سان سوچی، می‌گوید در انتخابات پارلمانی میان دوره‌ای میانمار (برمه) ۴۴ کرسی را از آن خود کرده است.

به گزارش یورونیوز خانم سوچی که رهبری مخالفان دولت در میانمار را بر عهده دارد و با بدست آوردن یک کرسی، خود به پارلمان راه می‌ یابد گفت:«امیدواریم این شروع عصری جدید باشد، عصری که در آن بر نقش مردم در سیاست روزمره کشور تاکید شود. همچنین امیدواریم بتوانیم در راه مصالحه ملی گام برداریم. ما از تمامی احزابی که خواهان ملحق شدن به ما در روند آوردن صلح و شکوفایی اقتصادی به کشور هستند، استقبال می‌کنیم.»

اگرچه ارتشیان اکثر ۶۶۴ کرسی پارلمان را در دست خواهند گرفت اما با وجود این، انتخابات روز یکشنبۀ میانمار آزمونی برای اصالت اصلاحات در این کشور تلقی می‌گردد.

دولت تین سین، ژنرال‌ سابق ارتش و رئیس جمهوری فعلی میانمار، اخیرا دست به اصلاحاتی زده است که باعث حیرت بسیاری از جمله کشورهای غربی شده است.

دولت میانمار اخیرا صد‌ها زندانی سیاسی را آزاد کرده، با شورشیان اقلیت این کشور وارده مذاکره شده، از شدت سانسور کاسته و به اتحادیه‌های بازرگانی اجازه فعالیت داده است.

اگرچه دولت میانمار نتایج انتخابات سال ۱۹۹۰ که حزب خانم سوچی برنده آن بود را باطل اعلام و برنده جایزه صلح نوبل را در حبس خانگی قرار داد اما به نظر می‌رسد با راهیابی خانم سوچی و هم حزبی هایش به پارلمان و اعلام رسمی نتایج انتخابات حدود یک هفته بعد، آغاز جدیدی را برای خانم سوچی و میانمار رقم خواهد زد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *