به گزارش واحد مرکزي خبر به نقل از رويترز، يولي ادلشتاين وزير اطلاع رساني اسرائيل گفت: «دولت ما قطعا از تصميم موسسه بلژيکي (سوئيفت) خوشحال است، و من کاملا اطمينان دارم که اين اقدام بر اقتصاد ايران تاثير خواهد گذاشت من صادقانه آرزو مي کنم که نتيجه اين تاثير، آنچه باشد که ما دنبال ان هستيم . پيشتر هم کميته امور عمومي آمريکا و اسرائيل (ايپک) از اقدام سوئيفت در تحريم بانکهاي ايران ابراز خرسندي کرده بود .
در پي تحريم بانکي ايران روزنامه فرانسوي زبان لوتان سوئيس درباره احتمال افزايش شديد بهاي جهاني نفت هشدار داد .پايگاه اينترنتي لوتان نوشت: اين تحريمها احتمال دارد بهاي جهاني نفت را که روز جمعه در بازار معاملات لندن به صد و بيست و پنج دلار رسيد به شدت افزايش دهد .
سوئيفت که مقرش در بلژيک است و بيشتر پرداخت هاي بين بانکي در جهان را تسهيل مي کند تحت فشار امريکا و اروپا از ديروز ارتباط بين بانکي برخي از بانکهاي ايران با بانکهاي خارجي را قطع کرد .

One thought on “اسراییل از تصميم موسسه بلژيکي (سوئيفت) خوشحال است”
  1. این هم یکی از دلایل ابطال نظریه تفسیم کار جهانی است که هر کشوری که در تولید کالایی مهارت دارد به تولید آن بهپردازد تا هزینه تولید آ ن کاهش یابد گر جه صورت مسئله در حالت صلح جهانی صحیح است ولی به دلایلی بین کشور ها کدورت رخ دهد متاسفانه از این مزیت ها به عنوان حربه استفاده می کنند لذا کشور های در حال توسعه از جمله کشور ما چارهای جز این ندارد که در مراوت اقتصادی بین الملل متکی به تولید کالاهای استرتزیک خود باشد تا نعوذبالله در محاصره ای اقتصادی و تجاری و بانکی ضرر و زیان نببند اینکه در اقتصاد نفت بفرو شیم برنج وگوشت وغلات و داروها و…وارد کنیم این در دراز مدت افت بزرگ ملی ماست و با هیچ مجاهد های حل نخواهد مگر احیای شعار تولید استراتژیک و اهم محصو لات کشاورزی برای اتکال به خود وعدم نیاز به بیگانگان ولی متاسفانه این سالها شمال را دارند به ثمن بخس به مترفین بی دردتحت عنوان ویلا می فروشندتازیربار بتون زمین های بکر و بار آور به زمین لم یزرع بدل شود و کک هیچ کس هم نمی گزد و این یعنی گرسنگی نسل های آتی و نهاد های تصمیم گیر استانی و شاید هم وزریر و کیل در خواب کشور را تنها با امر زیر بنایی و استترتزیک می شود اداره کرد و لاغیر !؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *