با وجود بهبودی وضعیت اقتصادی در آمریکا، اما افزایش قیمت بنزین در این کشور، پیچیدگی های وضعیت در افغانستان و انتقادهای شدید جمهوری خواهان، محبوبیت باراک اوباما رئیس جمهور دموکرات آمریکا به کمتر از 50 در صد کاهش یافته است؛ مساله ای که می تواند پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا بینجامد.

به گزارش العربیه.نت برپایه نظر سنجی مشترک شبکه تلویزیونی A.B.C و روزنامه “واشنگتن پست”، 46درصد از آمریکایی ها با روند اداره کشور توسط اوباما موافق هستند. این در حالی است که اوایل ماه فوریه این نسبت 50درصد بود.

منابع رسانه ای آمریکا می گویند که احتمال دارد موقعیت اوباما در افکار عمومی آمریکا بیش از این تضعیف شود و ممکن است انتقادهای جمهوری خواهان از او در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه در این هفته که قرار است در دو ایالت آلاباما و میسی سیپی برگزار شود، نتیجه بخش باشد. البته این پیش بینی در صورتی امکان تحقق دارد که میت رومنی به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری برگزیده شود.

در پاسخ به این سوال که در رقابت میان اوباما و رومنی، کدام یک را انتخاب خواهند کرد، 49 درصد از مصاحبه شوندگان به رومنی رای دادند در حالی که کمتر از 47 درصد اوباما را برگزیدند. اما در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص رقابت میان اوباما و ریک سانتورام سناتور سابق ایالت پنسیلوانیا که جمهوری خواهی تندرو است، اوباما 49 در صد را سانتورم 46درصد به دست آوردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *