در جلسه هیئت رییسه واحد آیت الله آملی از سوی فاضل لاریجانی مطرح شد

دکتر فاضل لاریجانی با بیان اینکه تاکید ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مسوولان بر رونق درآمد زایی غیر شهریه ای در این دانشگاه است اظهار کرد : در اولین گام به احصا زمینه ظرفیت  های درآمد زایی و در قدم بعدی راهکارهای عملیاتی برای تحقق بخشیدن آن با استفاده از ایجاد هلدینگ و شرکت های اقماری است که باید آن را شفاف کنیم .

رفع ابهام ترجمان هلدینگ در واحد های دانشگاهی

لاریجانی با اشاره به اینکه از سال 1393 زیان دهی در واحد های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی شروع شد خاطر نشان کرد : سال گذشته در شورای روسای استان مازندران در خصوص راهکار برون رفت از بحران در دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد ایجاد هولدینگ را مطرح کردیم که الحمدالله سازمان مرکزی نیز همین ایده را دنبال می کند و مشغول تدوین آیین نامه برای عملیاتی شدن آن هستند.

لاریجانی با بیان اینکه در هولدینگ هر واحد دانشگاهی باید ظرفیت های در آمد زایی خودرا بسنجد اظهارکرد : متناسب با آن شرکت های تعاونی کارکنان و استادان تشکیل می شود و سپس همه این ها زیر نظر یک هولدینگ قرار می گیرد .

وی با بیان اینکه مفهوم هولدینگ در ایران و سایر کشور های جهان مشخص است اظهار کرد : البته ابهاماتی درباره ترجمان و اجرای آن در سطح واحد ها وجود دارد یعنی شرکت ها در یک واحد دانشگاهی چگونه شکل می گیرد و ارتباطش با دانشگاه چگونه است و ارتباط آن با هولدینگ چگونه تعریف می شود که همه لازم است در قالب طرح پژوهشی در یک زمان بندی مشخص کار شود .

کاربردی شدن خروجی طرح های مرکز تحقیقات و نوآوری

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی با تقدیر از عملکرد مرکز تحقیقات و نوآوری این واحد دانشگاهی گفت : چندین طرح و تفاهم نامه در این مرکز ایجاد شده است اما برای پویایی بیشتر باید ایده های جمعی و خرد جمعی در این مرکز حاکم شود .

وی ادامه داد : برای اینکه این مرکز در سطح ملی و بین المللی شناخته شده و معتبر شود نیاز به این است که نتایج خروجی طرح ها کاربردی شود .
تشکیل شورای برنامه ریزی

این مسوول با بیان این پیشنهاد که شورای برنامه ریزی متشکل در واحد آیت الله آملی تشکیل شود گفت : این شورا متشکل از استادان خوش فکر و افراد متخصص در خارج از دانشگاه حداقل ماهی یکبار تشکیل جلسه دهد و با جلسات منظم و هدفدار برای برنامه ریزی کلان دانشگاه عمل کند .

 

سانحه کشتی سانچی

دکتر لاریجانی با اشاره به سانحه کشتی سانچی و درگذشت شهادت گونه چندین نفر از هموطنان مان گفت : این حادثه غم بار و تاثر برانگیز بود  فقدان این عزیزان به ویژه از دست دادن سه دانشجوی عزیز دانشگاه آزاد اسلامی را حضور خانواده های به سوگ نشسته تسلیت عرض می کنیم . امیدواریم خداوند متعال به خانواده های همه درگذشتگان صبر عنایت فرمایند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *