نرم افزار های تاکسی آنلاین، به تازگی طرفداران بسیاری پیدا کرده است و تعداد زیادی از افراد برای انجام سفرهای خود از آن استفاده می کنند و همچنین برای رانندگان جهت ورود به آن زحمت خاصی ندارد. اخیرا آزار مسافر یکی از سرویسدهندگان تاکسی آنلاین گزارش شده است ومحمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نسبت به آن واکنش نشان داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه اینستاگرام خود نوشت: “خبر مربوط به آزار مسافر یکی از سرویسدهندگان تاکسی آنلاین تاسف برانگیز است. طبیعتا تا مشخص شدن وضعیت پرونده، قضاوت درباره جزییات آن صحیح نیست . اما نکته مهم این است که کسب وکارهای نوپای این عرصه فرصت مناسبی برای بهبود فضای نامناسب حمل ونقل شهری دارند . استقبال مردم از این خدمات هم نشان دهنده فضای مساعد رشد این کسب وکارهای آنلاین است. در این مسیر رشد اما مراقبت شرکتها از اعتماد کاربران و محافظت از اطلاعات شخصی آنان ضروری است.
مردم به کسب وکارهای نوپا اعتماد دارند و با اطمینان از خدمات آنها استفاده میکنند لذا حفاظت از این سرمایه اعتمادعمومی و لحاظ کردن روال های قانونی برای به خدمت گرفتن افراد مناسب و ایجاد فضای امن برای سفرهای شهری باید به اولویت تبدیل شود. کسب وکارهای نوپای ایرانی اگر میخواهند به الگویی از خدمات مناسب تبدیل شوند باید ضریب و احتمال خطا را به حداقل برسانند و تجربه اتفاقات نامناسب و اشتباهات سرویسهای مشابه در دیگر کشورها را مد نظر داشته باشند”.