حجت الاسلام حاجی آبادی با بیان این که اگر مردان شخصیت و وجودی پیدا می کنند به واسطه زن است، اظهار داشت: قرآن به بزرگی از مقام زن یاد کرده و این موضوع را می توان در آیات مربوط به حضرت مریم(ع) و… مشاهده کرد.

حجت الاسلام احمد حاجی آبادی، امام جماعت مسجد چهارده معصوم تهران در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی مساجدنیوز، درخصوص استفاده از بانوان ایرانی به ویژه بازیگران، در تیزرهای تبلیغاتی بیان داشت: این کار نه تنها برای بانوان ایرانی، بلکه برای بانوان غیر ایرانی نیز درست نیست.
وی افزود: البته اگر تاریخچه ظلم به زن را نگاه کنیم می بینیم دنیای غرب در سوء استفاده از این موجود خارق العاده که خداوند علیم خلق کرده، پیشتاز است. متأسفانه عده ای شیطان صفت برای امیال نفسانی خود از زن با آن روحیات خاص، قدرت تربیت کردن بالا و ایجاد سازندگی و… سوء استفاده کرده اند. برخی از این ها زنان را وجودی حساب نکرده و برای آن ها ارزش قائل نمی شوند. زنانِ غرب، همیشه مورد ظلم و ستم و بهره برداری مختلف قرار می گیرند. در دنیای غرب اهمیتی به زنان داده نمی شود. حتی بسیاری از اینها به زنان مسلمان که به این میزان در نزد مردانشان ارزش و اهمیت دارند غبطه می خورند.
حجت الاسلام حاجی آبادی با بیان این که اگر مردان شخصیت و وجودی پیدا می کنند به واسطه زن است، اظهار داشت: قرآن به بزرگی از مقام زن یاد کرده و این موضوع را می توان در آیات مربوط به حضرت مریم(ع) و… مشاهده کرد. به واسطه زنان پاک است که تمام پاکی ها در عالم گسترش می یابد. اگر در خانه ای تعالی است باید بدانیم زن متدینی در آن خانه وجود دارد که توانسته این تعالی را به وسیله ایمان و تقوایش به وجود آورد. با این وجود افرادی در دنیا هستند که می خواهند از این موجود عزیز و ظریف برای منافع شخصی و نیت های شومشان بهره ببرند.
امام جماعت مسجد چهارده معصوم تهران در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که ائمه جمعه، جماعت و مراجع تقلید نیز درباره چنین موضوعاتی سکوت نمی کنند، خاطرنشان کرد: امامان جمعه و جماعت و مبلغان در سخنرانی های متعدد خود پیرامون موضوعاتی که مربوط به بانوان می شود همانند حجاب، شخصیت و… بحث های منطقی، اعتقادی و… را مطرح می کنند. این سخنان نیز اثرگذار است ولی چون دشمن همیشه در حال کار کردن و توطئه چیدن است و از طرفی گرایش و حضور فعال در مساجد نیز کاهش یافته است لذا میزان آسیب پذیری ها بسیار زیاد شده است.
وی اضافه کرد: معضلات و مشکلات جامعه در مساجد به صورت کلاس وار مطرح شده و در این باره پرسش و پاسخ صورت می گیرد، ولی وقتی فرد در مسجد حضور پیدا نمی کند چگونه می خواهد به صورت اسلامی به این شبهات در ذهن خود پاسخ دهد. همچنین افرادی که شبهه ایجاد می کنند به قدری بزدل هستند که حاضر نیستند مستقیماً وارد صحنه شده و مطالب خود را مطرح کنند تا پاسخشان را نیز دریافت کنند، به همین دلیل پشت پرده چنین موضوعاتی را مطرح می کنند. برخی نیز که آسیب پذیر هستند از آن ها تأثیر می پذیرند.
حجت الاسلام حاجی آبادی با بیان این که دشمن شبانه و روزی علیه اسلام کار کرده و در این باره هزینه زیادی می کند، اذعان نمود: این هزینه ها به قدری زیاد است که قابل شمارش نیست. به همین دلیل یک روحانی هر چقدر هم در مسجد کار می کند نمی تواند با آن ها مقابله کند. چون دست روحانیون از نظر مادیات خالی بوده و نمی توانند آن چه را می گویند به منصه ظهور برسانند. دست روحانیون تنها از نظر علمی و عقیدتی پر است.
وی در پایان افزود: روحانیون با دست خالی در مساجد به مقابله می پردازند. در حالی که اگر شاید کمترین کمک مالی شود بتوانند بزرگترین کارها را انجام دهند. با دست خالی کار کردن بسیار سخت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *